FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZAUSTAVITI DROGU PRILAGOĐAVANJEM MLADIH, A NE PRISILOM

SPLIT, l6. rujna (Hina) - Jedna od najvažnijih zadaća je zaštita zdravlja mladeži od svih vrsta štetnih ovisnosti i preventivno djelovanje, rečeno je u Splitu na večerašnjem predavanju koje je samo dio opsežnog plana posebne Komisije Vlade Republike Hrvatske za suzbijanje zlouporabe droga. Više od 80 posto sadašnjih ovisnika svoj je ovisnički život počelo u l4. ili 15. godini, dakle u osnovnoj školi. Stoga je zadatak vladine Komisije usklađivanje svih djelatnosti - od školstva do policije, zdravstva i socijalne zaštite - kako bi pokušali spriječiti nagao porast broja ne samo uživatelja nego i trgovaca drogom, rečeno je. Prof. Mate Pavković iz Ministarstva prosvjete i kulture najavio je slična predavanja poput ovog u Splitu u svim hrvatskim županijama, osnivanje stručnih županijskih tijela za suzbijanje zlouporabe droge, te malih strukovnih skupina u svakoj školi. Govoreći o ulozi školske medicine u tom teškom poslu, dr. Vesna Šandrović-Mucalo predočila je zastrašujuće brojčane pokazatelje splitske Policijske uprave, po kojima je od l989. do danas od prekomjerna uzimanja droge život izgubilo 50 osoba. Svaki 20. učenik završnih razreda srednjih škola u Splitu kušao je heroin, svaki treći od deset učenika marihuanu ili hašiš, a dob onih koji počinju s drogom je sve niža. Ocijenivši školske mjere neučinkovitima, dr. Šandrović se zauzela za poučavanje obitelji, prosvjetnih djelatnika, ali i za oštrije zakonske odredbe o točenju alkohola, nezakonitoj trgovini drogama te za uvođenje rehablitacijskih programa u sve škole. Usprotivivši se prisili u školama, predsjednik vladine Komisije za suzbijanje zluporabe droga dr. Slavko Sakoman predložio je da škole djeluju tako da omoguće uzajamnu prilagodbu, potiču kreativnost i različitost učenika, te da uvode tzv. nespecifične programske mjere, kao što su poticanje obiteljskog života, diskretni zaštitni personalni programi u školama, zaustavljanje razdvajanja dobrih od loših učenika, shvaćanje razreda kao terapijske zajednice, te pomaganje pojedincima u prevladavanju kriza i stvaranju pozitivne slike o sebi. (Hina) em mć 162004 MET sep 94 162004 MET sep 94

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙