FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA

Nadnaslov: Uloga odjeće u njemačkoj predizbornoj kampanji Naslov: Crvena čarapa u političkom životu Podnaslov: Njemačka CDU je upotrijebila simbol bivših komunista s istoka zemlje u svojoj predizbornoj kampanji, ali je time pomogla suparnicima Piše: Valerie LEROUX, AFP BERLIN - Već nekoliko tjedana politički život Njemačke usredotočen je na jednu crvenu čarapu, simbol bivših komunista DDR-a koji bi, čini se, mogli u svoju korist okrenuti snažnu klevetničku kampanju koju su pokrenuli zagovornici kancelara Kohla. Sve je krenulo od plakata Kršćanske demokratske Unije (CDU), stranke Helmuta Kohla koji se pojavio u srpnju najavljujući regionalne i parlamentarne izbore zakazane za jesen. Plakat prikazuje crvenu čarapu koja je za konopac pričvrščena zelenom kvačicom za rublje. "Naprijed za budućnost... ali ne u crvenim čarapama" natpis je na plakatu, što podsjeća na naziv koji su istočno europski komunisti dobili nakon ujedinjenja. Nakon europskih izbora sredinom lipnja, kada je po snazi postala treća politička stranka u bivšoj DDR, stranka Demokratskog socijalizma (PDS), nasljednica komunističke stranke (SED) DDR-a, je zauzela političku pozornicu i tako postala vodećom temom kancelarove kampanje. Kohl je odmah zamahnuo crvenom krpom kada je PDS, koji je dobio 20 posto glasova na nedavno održanim regionalnim izborima u Saskoj - Anhaltu, dao svoju neizravnu potporu manjinskoj vladi sačinjenoj u Magdeburgu od Socijal demokrata (SDP) i Zelenih/Savez 90. "Namjera plakata sa crvenom čarapom je istači skandaloznu suradnju SPD-a, PDS-a i Zelenih u Magdeburgu", izjavio je glavni tajnik CDU-a, Peter Hintz, vodeći čovjek kampanje. Međunaslov: Svi smo mi 'crvene čarape' Što se tiče CDU-a, pravila igre su određena. Cilj je ove akcije dijaboliziranje PDS-a time što će se tu stranku prikazati kao izravnog potomka SED-a, stranke Ericha Honeckera, kao i zastrašivanje scenarijem kakav se odigrao u Saskoj-Anhaltu ukoliko se neodlučni ne pokrenu na općim izborima. U bivšoj DDR pak je ovaj plakat potakao izazvao sasvim suprotnu reakciju regionalnih federacija CDU-a koje drže da je njime postignuta strahovito dobra reklamu, ali u korist PDS. "Plakat je jednostavno previše smiješan, umanjuje doseg problema", mišljenja je šef demokršćana pri vladi sjeverno istočne federalne države Mecklemburga - Pomeranije, Berndt Seite. Lokalna je stranka CDU pokušala utjecati na opće raspoloženje novim plakatom na kojem je prikazano rukovanje a u potpisu stoji odlučno "NE". No ni taj plakat koji je za cilj imao prikazati simbol ujedinjenja između SPD-a i komunističke Partije na istoku 1946. godine nije naišao na velik odjek. "Budemo li nešto predbacivali PDS-u, ponovno će nas optužiti da smo bili članovi bloka", ističe, Heiko Jauenik, dužnosnik CDU-a u Tiringiji. Tijekom 40 godina stranka SED je održala iluziju o pluralizmu u DDR-u tako što je ujedinila nekoliko tradicionalistički orijentiranih stranaka ( istočni SPD i CDU) u vladajući blok koji je ipak veoma oštro kontrolirala. Međunaslov: S čarapom u zapučku Nijemcima bivše istočne Njemačke bi moglo nadasve dojaditi da se na sliku DDR-a, tj. 40 godina njihova života, sveudilj nabacuje blatom. "U biti smo mi svi crvene čarape", zaključuje jedan stanovnik Eisenacha. Stranka PDS koja se proglasila glasnogovornikom svih frustracija proizašlih iz ujedinjenja, nije jedina kojoj ova kampanja ide u prilog. "To će nam donijeti nove glasače u istočnoj Njemačkoj", slavodobitno izjavljuje Wolfgang Gehrcke, podpredsjednik PDS-a. Osnažen nedavnim uspjehom na izborima, PDS je odlučio od izrugivanja na vlasitit račun načiniti svoje glavno oružje u bivšem DDR-u gdje se ostali političari, obično zapadnog porijekla ne osjećaju previše ugodno. PDS je već smislio humorom obojen plakat: "Crvene čarape i noge na toplom" dok aktivisti namjeravaju izbornu kampanju započeti sa čarapom u zapučku. (Hina) mg mm 110809 MET aug 94 110809 MET aug 94

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙