Nadnaslov:Fiat pretekao Volkswagen u istočnoj Europi u 1993.
Naslov: Istočni Europljani vole Fiat
Podnaslov:Talijanski proizvođač automobila izbio je na čelo prodajne
liste automobila u istočnoeuropskim zemljama preuzevši
vodstvo od Volkswagena koji je prethodno bio najjači na
ovom tržištu automobila. Predviđa se da će ova dva
proizvođača biti glavni akteri borbe za prevlast u ovom
području, dok će ključno bojno polje biti Poljska, u kojoj
je Fiatov najveći adut proizvođačka osnova koja već tamo
postoji.
Piše: Ryan TUTAK, Reuter
BUDIMPEŠTA - Fiat Auto SpA nalazi se na čelu javno objavljene prodajne
liste proizvođača automobila u bivšem istočnoeuropskom bloku u 1993.
godini, te tako premašio Volkswagen AG, koji je bio najjači na ovom
tržištu automobila 1992. godine.
Talijanski proizvođač automobila je prodao 144.106 automobila i
manjih komercijalnih vozila Albaniji, Bugarskoj, Češkoj, Mađarskoj,
Poljskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj, zemljama bivšeg SSSR-u te zemljama
bivše Jugoslavije.
Tijekom 1992. godine, Fiat je prodao 84.198 automobila našavši se na
drugom mjestu iza VW koji je prodao 141.387 automobila.
Niti jedan drugi proizvođač automobila nije prodao više od 40.000
automobila u spomenutom razdoblju.
"Do kraja desetljeća, Fiat i Volkswagen i nadalje pokušati ostvariti
prevlast na tržištu na spomenutom području", izjavio je Louis Bailoni,
stariji analitičar tvrtke DRI McGrow Hill sa sjedištem u Londonu.
Poljska, koja ima najrazvijenije tržište automobila unutar bivšeg
komunističkog saveza, pojavljuje se kao ključno bojno polje. Fiat je
iskoristio povećanu proizvodnju svojih dviju tvornica ondje ne bi li
pobijedio VW na lokalnom tržištu.
Prošle je godine Fiat osvojio 52 posto poljskog tržišta prodajom
129.747 automobila, od kojih je 107.302 proizvedeno u samoj Poljskoj.
Tijekom 1992. godine ova je tvrtka opskrbila 37 posto tržišta sa
77.960 prodanih automobila od kojih je 70.083 proizvedeno u zemlji.
U međuvremenu je prodaja VW i dalje bilježila pad zahvaljujući carini
na uvoz automobile od 35 posto koja je uvedena 1992. godine. Lokalni
partner tvrtke, češki proizvođač automobila Škoda je prošle godine u
Poljskoj prodao 5.098 automobila dok ih je 1992. prodao 9.243, a 1991.
godine 38.117 komada.
Međunaslov: Fiat u Poljskoj, Škoda u Češkoj
Kako bi izbjegla carinske poreze tvrtka Škoda ovoga ljeta namjerava
započeti sa pokusnim sastavljanjem automobila u Poljskoj. Taj bi
pothvat mogao ostvariti proizvodnju od 10.000 komada sljedeće godine.
Tvrtka VW je još uvijek snažna u Češkoj, drugom po redu
najrazvijenijem tržištu tog područja, gdje je Škoda prošle godine
prodala 69.144 automobila, tj. 77 posto od sveukupne prodaje.
Iako su u toj zemlji na snazi najmanji carinski porezi u tom
području, Fiat je prodao samo 595 automobila.
U izravnoj borbi za prevlast na tržištu sa tvrtkom VW, Fiatov će
najveći adut i nadalje biti proizvođačka osnova koja postoji u
Poljskoj, bez obzira na namjere te zemlje da ukine trgovinske barijere
na putu koji vodi do primanja u članstvo Europske unije.
Fiat će zadržati 40 posto poljskog tržišta u 2000. godini, kada će
prodaja porasti sa 251.317 komada na 447.000 komada automobila,
predviđa DRI/McGraw Hill.
Nasuprot tome, Škoda će zadržati 55 posto češkog tržišta 2000.
godine, kada će prodaja porasti sa 85.456 komada koliko je prodano
1993. godine na 212.000 prodanih automobila, predviđaju iz DRI/McGraw
Hilla.
Pa ipak, prodaja tvrtke VW izvan republike Češke nadmašila je prodaju
Fiata izvan Poljske, sa 66.624 u odnosu na 14.359 prodanih automobila.
Prodaja van njihovih domaćih tržišta sve više će imati uticaja na
njihovu poziciju na tržištu spomenutog područja, budući da većina
zemalja srednje i istočne Europe liberalizira trgovinu u nastojanju da
se pridruži EU.
Čini se da će se tvrtka VW i dalje širiti u ovom području. Škoda
očekuje da će njen područni izvoz 2000. godine doseći 100.000
automobila, dok bi Fiatova područna prodaja mogla doseći samo 65.000
automobila.
Ostali značajni 'igrači' u srednjoj i istočnoj Europi su General
Motors Corp sa 35.196 prodanih automobila, uključujući i 16.482
prodana automobila u Mađarskoj, gdje taj američki proizvođač proizvodi
automobile.
GM bi ove godine mogao postaviti posebne ciljeve za Poljsku, nakon
početka sklapanja automobila s kojim će krenuti već ove jeseni. Tvrtka
će također uskoro odlučiti hoće li krenuti sa proizvodnjom u Rusiji.
Renault SA je prodao 29.300 automobila, zahvaljujući postrojenju za
sastavljanje u Sloveniji gdje je taj francuski proizvođač automobila
prodao 16.200 automobila, dok je Ford Motor Co. prodao 24.234
automobila, najviše među proizvođačima koji ne proizvode automobile u
ovom području.
(Hina) gm br
181221 MET apr 94
181221 MET apr 94
WTA Singapur: U finalu Amerikanka Li i Belgijanka Mertens
Čakovec: Dvoje djece teško ozlijeđeno na pješačkom prijelazu
Četvero mrtvih u ruskim napadima diljem Ukrajine
PUZ: Na A4 smrtno stradao vozač
BiH: Organizatori bojkota trgovina tvrde da su uspjeli, naredni tjedan nastavak
Krenuo upis prvašića u Zagrebu, od ove godine sve škole upisuju i online
Ravnatelj Hren: Situacija na kirurgiji čakovečke bolnice polako se stabilizira
Naručivanje odvoza glomaznog otpada moguće i putem aplikacije RazvrstajMojZG
Taylor Swift uručit će jednog Grammyja, i sama nominirana za nagradu
Novi Sad: Studenti i građani danas blokiraju mostove