FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA ISTEUROPA-AUTOMOBILI

Nadnaslov:Fiat pretekao Volkswagen u istočnoj Europi u 1993. Naslov: Istočni Europljani vole Fiat Podnaslov:Talijanski proizvođač automobila izbio je na čelo prodajne liste automobila u istočnoeuropskim zemljama preuzevši vodstvo od Volkswagena koji je prethodno bio najjači na ovom tržištu automobila. Predviđa se da će ova dva proizvođača biti glavni akteri borbe za prevlast u ovom području, dok će ključno bojno polje biti Poljska, u kojoj je Fiatov najveći adut proizvođačka osnova koja već tamo postoji. Piše: Ryan TUTAK, Reuter BUDIMPEŠTA - Fiat Auto SpA nalazi se na čelu javno objavljene prodajne liste proizvođača automobila u bivšem istočnoeuropskom bloku u 1993. godini, te tako premašio Volkswagen AG, koji je bio najjači na ovom tržištu automobila 1992. godine. Talijanski proizvođač automobila je prodao 144.106 automobila i manjih komercijalnih vozila Albaniji, Bugarskoj, Češkoj, Mađarskoj, Poljskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj, zemljama bivšeg SSSR-u te zemljama bivše Jugoslavije. Tijekom 1992. godine, Fiat je prodao 84.198 automobila našavši se na drugom mjestu iza VW koji je prodao 141.387 automobila. Niti jedan drugi proizvođač automobila nije prodao više od 40.000 automobila u spomenutom razdoblju. "Do kraja desetljeća, Fiat i Volkswagen i nadalje pokušati ostvariti prevlast na tržištu na spomenutom području", izjavio je Louis Bailoni, stariji analitičar tvrtke DRI McGrow Hill sa sjedištem u Londonu. Poljska, koja ima najrazvijenije tržište automobila unutar bivšeg komunističkog saveza, pojavljuje se kao ključno bojno polje. Fiat je iskoristio povećanu proizvodnju svojih dviju tvornica ondje ne bi li pobijedio VW na lokalnom tržištu. Prošle je godine Fiat osvojio 52 posto poljskog tržišta prodajom 129.747 automobila, od kojih je 107.302 proizvedeno u samoj Poljskoj. Tijekom 1992. godine ova je tvrtka opskrbila 37 posto tržišta sa 77.960 prodanih automobila od kojih je 70.083 proizvedeno u zemlji. U međuvremenu je prodaja VW i dalje bilježila pad zahvaljujući carini na uvoz automobile od 35 posto koja je uvedena 1992. godine. Lokalni partner tvrtke, češki proizvođač automobila Škoda je prošle godine u Poljskoj prodao 5.098 automobila dok ih je 1992. prodao 9.243, a 1991. godine 38.117 komada. Međunaslov: Fiat u Poljskoj, Škoda u Češkoj Kako bi izbjegla carinske poreze tvrtka Škoda ovoga ljeta namjerava započeti sa pokusnim sastavljanjem automobila u Poljskoj. Taj bi pothvat mogao ostvariti proizvodnju od 10.000 komada sljedeće godine. Tvrtka VW je još uvijek snažna u Češkoj, drugom po redu najrazvijenijem tržištu tog područja, gdje je Škoda prošle godine prodala 69.144 automobila, tj. 77 posto od sveukupne prodaje. Iako su u toj zemlji na snazi najmanji carinski porezi u tom području, Fiat je prodao samo 595 automobila. U izravnoj borbi za prevlast na tržištu sa tvrtkom VW, Fiatov će najveći adut i nadalje biti proizvođačka osnova koja postoji u Poljskoj, bez obzira na namjere te zemlje da ukine trgovinske barijere na putu koji vodi do primanja u članstvo Europske unije. Fiat će zadržati 40 posto poljskog tržišta u 2000. godini, kada će prodaja porasti sa 251.317 komada na 447.000 komada automobila, predviđa DRI/McGraw Hill. Nasuprot tome, Škoda će zadržati 55 posto češkog tržišta 2000. godine, kada će prodaja porasti sa 85.456 komada koliko je prodano 1993. godine na 212.000 prodanih automobila, predviđaju iz DRI/McGraw Hilla. Pa ipak, prodaja tvrtke VW izvan republike Češke nadmašila je prodaju Fiata izvan Poljske, sa 66.624 u odnosu na 14.359 prodanih automobila. Prodaja van njihovih domaćih tržišta sve više će imati uticaja na njihovu poziciju na tržištu spomenutog područja, budući da većina zemalja srednje i istočne Europe liberalizira trgovinu u nastojanju da se pridruži EU. Čini se da će se tvrtka VW i dalje širiti u ovom području. Škoda očekuje da će njen područni izvoz 2000. godine doseći 100.000 automobila, dok bi Fiatova područna prodaja mogla doseći samo 65.000 automobila. Ostali značajni 'igrači' u srednjoj i istočnoj Europi su General Motors Corp sa 35.196 prodanih automobila, uključujući i 16.482 prodana automobila u Mađarskoj, gdje taj američki proizvođač proizvodi automobile. GM bi ove godine mogao postaviti posebne ciljeve za Poljsku, nakon početka sklapanja automobila s kojim će krenuti već ove jeseni. Tvrtka će također uskoro odlučiti hoće li krenuti sa proizvodnjom u Rusiji. Renault SA je prodao 29.300 automobila, zahvaljujući postrojenju za sastavljanje u Sloveniji gdje je taj francuski proizvođač automobila prodao 16.200 automobila, dok je Ford Motor Co. prodao 24.234 automobila, najviše među proizvođačima koji ne proizvode automobile u ovom području. (Hina) gm br 181221 MET apr 94 181221 MET apr 94

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙