FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA EUROPA-KOMBI

Nadnaslov:Proizvođači automobila potiču europsko tržište kombija Naslov: Hoće li Europljani prihvatiti kombi? Podnaslov:Poznat kao "vozilo za prijevoz putnika" ili "višenamjensko vozilo", kombi je za manje od 10 godina našao svoje sigurno mjesto na američkom tržištu, dok europski proizvođači tek sada s priličnim optimizmom kreću u oštru konkurenciju u tom sektoru. Unatoč činjenici da se u SAD kombi uklapa u američki tip kućanstva s više vozila, dok u Europi takav običaj još nije zaživio, prognozeri predviđaju veliki porast prodaje kombija u Europi. Piše: Neil WINTON, Reuter ŽENEVA - Proizvođači automobila klade se na milijarde dolara da će se i Europljani, kao što se to već desilo Amerikancima, zaljubiti u kombi. U Europi poznat kao "vozilo za prijevoz putnika" ili "višenamjensko vozilo", kombi je prije nalik vagonu s prozorima nego li automobilu, a može pružiti čak i izvjestan komfor prevozeći i do osam putnika s njihovom prtljagom. U utorak u Ženevi, dva dana prije otvaranja prve velike izložbe automobila u ovoj godini, talijanski Fiat i francuski Peugeot prikazuju prvi put zajednički proizvedene kombije. Time označavaju početak oštre konkurencije u tom sektoru. Europsko tržište kombija malo je u usporedbi s tržištem SAD-a gdje je godišnja prodaja za manje od 10 godine porasla od nule na 1.2 milijuna vozila. Renault iz Francuske ostvario je popriličnu dobit svojim vodećim vozilom na tržištu kombija - Renault "Espace". Prošle je godine prodao 59.000 od ukupno proizvedenih nešto manje od 150.000 komada. Chrysler, najveći prodavač u SAD, zauzeo je drugo mjesto, s 28.000 prodanih kombija "Voyagers", koje uglavnom radi u svojoj tvornici u Austriji. Očekuje se da će Fiat i Peugeot proizvoditi oko 115.000 kombija godišnje, prema procjenama londonskog prognozera Economist Intellgience Unit (E.I.U.). Proizvode talijanske tvrtke prodavat će i njezina marka Lancia, a Peugeotovi kombiji nosit će djelomično i znak svoje podružnice Citroen. Sljedeće godine, mješovito poduzeće Volkswagen/Ford započet će proizvodnju kombija u 2,8 milijardi dolara vrijednoj tvornici u Portugalu. Londonski E.I.U. procjenjuje da će ta tvornica uskoro proizvoditi 200.000 kombija godišnje. Međunaslov: Europa ulazi u nepoznato "Europa ulazi u nepoznato", mišljenja je Karl Ludwigsen, predsjednik Ludwigsen Associates, udruženja savjetnika za automobilsku industriju. "Zbilja nemamo jasnu predodžbu o tome kolika je potražnja (za kombijima). Analitičari kažu da bi bilo opasno pretpostaviti da će se europski kupci oduševiti kombijima u jednakoj mjeri kao i Amerikanci. "U SAD kombiji se uklapaju u američki tip kućanstva s nekoliko vozila; u Europi baš nije raširen običaj posjedovati drugo vozilo, stoga ovdje i ne treba očekivati preveliki rast", ocjenjuje John Lawson, direktor automobilske grupe DRI-McGraw Hill. Lawson je također oprezan glede velikih, nearodinamičnih vozila koja koriste daleko više goriva nego li osobni automobili. "Kombiji strahovito troše, a cijene goriva ovdje su tri puta veće. Mislim da je realnije očekivati da tržište kombija raste nauštrb drugih sektora, nego li da će prihod od prodaje kombija povećati ukupnu prodaju svih vozila." Bez obzira na to, očekuje se velik porast prodaje kombija. Britanski prognozer Automotive Industry Data predviđa da bi se prodaja mogla udvostručiti u sljedećih pet godina i doseći možda 500.000 prodanih komada, ako proizvođači ne pogode potrošače nepotrebno visokim cijenama. E.I.U i DRI/McGraw Hill manje su optimistični. Peter Cope iz E.I.U. kaže da će se kupcima svidjeti pokretno sjedište - sjedišta se mogu ukloniti i vozilo pretvoriti u teretno vozilo, a mogu se i spustiti za obiteljske piknike - te visoko i istaknuto mjesto za vozača. Centar za ispitivanje tržišta u Engleskoj, Motor Industry Research (MIRU) drži da je ta dodatna ponuda kombija višak onoga što to tržište može podnijeti. Ipak MIRU predviđa da bi prodaja do 2.000 godine mogla dostići broj do 500.000 komada. Ima prognozera koji predskazuju i 600.000 do 700.000 prodanih komada. MIRU također sumnja u uspješnost reklamne kampanje koja bi kombije predstavljala kao otmjene i pomodne proizvode. "Valja računati na ograničen broj osoba spremnih da voze kombije, jer oni svojim izgledom ne privlače, a dinamički ne nadahnjuju", kazao je MIRU u svome nedavno podnijetom izvješću. A Cope iz E.I.U vidi opasnost za proizvođače kombija. "To je pucanj na slijepo. Hoće li biti tržišta? Tvrtke su istraživale i odlučile da hoće, no svakako postoji i element rizika", kaže Cope. (Hina) rt br 090213 MET mar 94 090213 MET mar 94

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙