FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KONTROLA BRZINE NA HRVATSKIM CESTAMA

ZAGREB, 8. ožujka (Hina) - Hrvatska je prometna policija nabavila, i već rabi, nove uređaje za kontrolu brzine na cestama. Ti uređaji omogućuju savršenu točnost na osnovi računalnih podataka i daju policiji i sucima za prekršaje dokaz za kažnjavanje vozača koji ne poštuju propise o dopuštenoj brzini. Kako je na današnjoj konferenciji za novinare istaknuo načelnik Odjela prometne policije MUP-a Hrvatske Ivan Stanko, riječ je o provedbi jedne od strateških odrednica nacionalnog programa sigurnosti na cestama - smanjenja brzina i poštivanja najviše dopuštene brzine. To znači - na autocestama 130 km/h, na cestama samo za promet motornih vozila 100 km/h i na ostalim cestama 90 km/h, dok u gradovima vrijedi opće ograničenje brzine od 60 km/h. Taj će se program, kako je danas rekao Ivan Stanko, uskoro naći i pred hrvatskom Vladom, kao i Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Prometna će policija, da bi se smanjila brzinu na cestama, provoditi dvije akcije - informativno- propagandnu, da stvori određene navike kod vozača i sustavni nadzor brzine, kako bi se vozači naviknuli na to da će sigurno biti primijećeni i kažnjeni za prekoračenje brzine. U toj će akciji policija biti stroga u smislu kontrole, ali se neće kažnjavati sva, nego veća prekoračenja dopuštene brzine - od 15 i 20 km više od dopuštenog pa nadalje. Zato je hrvatska prometna policija nabavila 20 uređaja "Travimo" (Minispeed 2000), koji su ugrađeni u automobile bez policijskih oznaka i koji brzinu mogu kontrolirati i dok se kreću i zaustavljeni. Ti automobili voze svim hrvatskim cestama i kontroliraju brzinu kao i ostale slučajeve nepoštivanja prometnih propisa. Ti su uređaji nabavljeni u Austriji, a njima se koristi i prometna policija drugih zemalja, kao npr. Madžarske, Švicarske, Italije, Njemačke i ostalih. Svaki takav uređaj stoji 35.000 njemačkih maraka, što je mnogo, ali podatak je također da svaka, i lakša, prometna nesreća s nastradalim osobama stoji oko 50.000 maraka, pa to dovoljno govori o korisnosti takvih uređaja. U sustavu 'Travimo' je i digitalni brzinomjer, s uređajem za mjerenje put/vrijeme i video-generator podataka "Minispeed 2000", zatim video-rekorder s monitorom, CCD kamere, smještene u prednjem i stražnjem dijelu automobila, zatim video-printer te upravljački sklop za primjenu infracrvenog senzora. Pomoću sustava 'Travimo' policijski automobil (s civilnom registracijom) prati vozilo ispred ili iza sebe, te mjeri njegovu brzinu po sistemu prijeđeni put u određenom vremenu. Taj se podatak kontrolira na monitoru i zatim s video-printera izlazi slika automobila sa svim podacima o prekršaju dopuštene brzine. Na slici, na kojoj je kontrolirano vozilo, su i podaci o danu i satu mjerene brzine, zatim o prosječnoj brzini vizila, o prijeđenom putu u kojem je izmjerena brzina, te o vremenskom razdoblju u kojem je vozilo prešlo izmjereni put. Vozač u načelu ne zna da je nadziran jer ga policijski automobil kontrolira u kretanju, a mogao je to učiniti i zaustavljen uz cestu, a svi podaci na slici s video-printera služe kao dokaz kod suca za prekršaje da je određeno vozilo prekršilo propis o prekoračenju brzine. U Odjelu prometne policije MUP-a Hrvatske danas se čulo da će se nabaviti još 40 takvih uređaja, koji će biti ugrađeni u automobile s civilnom registracijom, i to uglavnom Opel, Ford i BMW, ali će se ugraditi i u vozila s policijskim oznakama. O tome koliko je kontrola brzine važna govori i podatak iznesen na današnjoj konferenciji za novinare u Ministarstvu unutarnjih poslova, po kojem je u čak 19.764 nesreće, ili 34 posto svih nesreća u 1993. godini, uzrok bila brzina, a u još više od šest tisuća uzrok je, uz druge, bila i brzina. (Hina) mp mć 081628 MET mar 94 081628 MET mar 94

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙