BRIJUNI, 4. veljače (Hina) - Tri su osnovna zaključka prihvaćena nakon
rasprave o suradnji u kombiniranom prijevozu na današnjoj trećoj
konferenciji ministara prometa zemalja središnje Europe.
Kao prvo, izražena je zajednička želja da se nastavi suradnja u
razvitku kombinranog prijevoza kako bi se riješile sve veće prometne
potrebe.
Drugo, izražena je namjera da se osnuje radna grupa koja bi trebala
usklađivati suradnju u kombiniranom prijevozu između Austrije, Češke,
Hrvatske, Madžarske, Slovačke i Slovenije i pratiti aktivnosti u
razvoju kombiniranog prijevoza.
I treće, iako će pitanje razvoja kombiniranog prijevoza biti
predmetom dugoročne suradnje, odluka o uvrštenju te teme u zajednički
istup srednjoeuropskih zemalja na ministarskoj konferenciji na Kreti,
bit će donesena na sastanku stručnjaka u zadnjem tjednu ovog mjeseca.
Na početku današnjeg sastanka u brijunskom hotelu "Istri", hrvatski
ministar prometa Ivica Mudrinić govorio je o prometnim i turističkim
mogućnostima Hrvatske. Zatim su o suradnji u kombiniranom prijevozu
govorili pomoćnik ministra Rudolf Sabolović te zamjenica ministra
Ljerka Mintas-Hodak. Pomoćnik ministra je kao zajedničke značajke
prometne politike zemalja središnje Europe u pogledu kombiniranog
prijevoza istaknuo spoznaju svih da treba razvijati taj oblik
prijevoza, da u tome ima velikih razlika između zemalja članica te
regionalne grupe i da svi u tom pogledu imaju velikih financijskih
teškoća.
Ljerka Mintas-Hodak govorila je o značenju pomorskoga prometa u
sklopu kombiniranog prijevoza te je napomenula da je osnovica hrvatske
prometne politike osposobljavanje naših luka i njihovo povezivanje s
gospodarstvom središnje Europe.
U drugoj fazi, kako je istaknula, treba prikazati komparativne
prednosti sedam jadranskih hrvatskih luka i preusmjeriti dio prometa
s luka sjeverne Europe prema Jadranu.
Madžarski je ministar prometa Gyorgy Schamschula (Đerđ Šamšula)
upozorio da treba zajednički raditi kako bi se postignuo zajednički
cilj u razvitku kombiniranog prijevoza, a njegov austrijski kolega
Viktor Klima govorio je o austrijskim iskustvima u toj vrsti
prijevoza. Taj je prijevoz za Austriju posebice važan, rekao je, jer
cestovni prijevoz mnogo više zagađuje okoliš, što je u austrijskim
zemljopisno-klimatskim uvjetima vrlo važno.
I Češka je zainteresirana za kombinirani prijevoz, istaknuo je
zamjenik ministra prometa te zemlje Ivan Foltyu, ali je on manje
konkurentan od cestovnog prometa pa država ne subvencionira
kombinirani prijevoz. Slovački ministar prometa Roman Hofbaure
istaknuo je da je radni materijal, što ga je sačinila Hrvatska, vrlo
dobra osnovica za daljnji rad u razvoju kombiniranog prijevoza, a
slovenski ministar Igor Umek dodao je da je hrvatski dokument podloga
za rad grupe stručnjaka. Istaknuo je da će se zajednički razvojni
program teško provesti, s obzirom na sporu proceduru, pa bi bilo bolje
uskladiti program, poštujući nacionalne posebnosti. Igor Umek kazao je
da je Slovenija zainteresirana za organiziranje kombiniranog prijevoza
cestovnih vozila vlakom iz Italije preko Slovenije za Madžarsku.
O razvoju kombiniranog prijevoza govorili su zatim pedstavnici
Povjerenstva europskih zajednica Ottokar Hahn (Han), UN-ova Ekonomskog
povjerenstva za Europu Helmut Lehmacher (Lemaher) i europske
Konferencije ministara prometa Jack Short (džek Šort).
Konferencija ministara prometa zemalja srešidnje Europe nastavila je
zatim rad raspravom o prijevoznim sustavima u regiji i programima
razvitka prometne infrastrukture.
(Hina) mp mc
041432 MET feb 94
041432 MET feb 94
Ligue 1: Monaco - Auxerre 4-2, tri gola Danca Bieretha
Šah: Trojica u vodstvu
Sisi i Trump o prekidu vatre u Gazi, ne spominje se ideja o preseljenju Palestinaca
Wijk aan Zee: Erigaisi iznenadio Abdusattorova
SKV: Hrvatska u 21 sat
SKV: Svijet u 21 sat
SKV: Sport u 21 sati
Hrvatsko društvo logoraša osudilo skupove podrške srpskim studentima
Engleska: Wolverhampton Wanderers - Aston Villa 2-0
La Liga: Atletico s 2-0 bolji od Mallorce