Nadnaslov:Aeroflot Russian International Airlines ostvaruje profit
Naslov: Aeroflot pred privatizacijom
Podnaslov:Ruski državni međunarodni avioprijevoznik, nastao nakon
sloma gigantske sovjetske državne aviokompanije Aeroflot,
koji je u 1993. zabilježio pozitivne rezultate, blokiran je
trenutno prepirkom između tvrtke i vlade glede načina
njezine privatizacije. Proces restrukturiranja i privatizacije
u ruskom civilnom zrakoplovstvu od iznimna je značaja želi li
avio-industrija biti kompetitivna na svjetskim tržištima,
ističu stručnjaci.
Piše: Andrew LONG, Reuter
ZUERICH - Ruski državni međunarodni avioprijevoznik, koji je
zaokupljen prepirkom glede načina na koji bi trebao biti privatiziran
slijedom vladinih reformi, objavio je početkom tjedna da je zabilježio
pozitivne financijske rezultate u 1993. godini.
"Ostvarili smo pozitivan rezultat u 1993.", objavio je generalni
upravitelj Aeroflot Russian International Airlinesa za Švicarsku
Genadij Egorov, dodajući međutim kako ne može navesti egzaktne podatke
o visini profita ostvarenog prošle godine.
Aeroflot Russian International Airlines je ruski međunarodni
avioprijevoznik, nastao nakon sloma gigantske sovjetske državne
aviokompanije Aeroflot. Posjeduje oko 130 zrakoplova.
Proces restrukturiranja i privatizacije doveo je rusko civilno
zrakoplovstvo u kaotično stanje.
No analitičari navode da je taj proces od iznimna značaja želi li
avio-industrija biti kompetitivna na svjetskim tržištima i izaći
nepovrijeđena reformama koje u ruskoj privredi metu sve pred sobom.
Stotine zasebnih domaćih i međunarodnih avioprijevoznika zasnovano je
nakon raspada Aeroflota, koji je godinama bio najveća svjetska
aviokompanija.
Rusija, gdje je Aeroflot nekoć imao najveći monopol u zračnom
saobraćaju na svijetu, udomljuje sada preko 300 zasebnih
avioprijevoznika.
Međunaslov: Nužna integracija malih avioprijevoznika
Tvrtka Aeroflot Russian International Airlines treba biti
privatizirana, no proces je zaglibio u prepirci između dužnosnika
tvrtke i vlade oko toga treba li biti razdijeljena na dijelove ili pak
prodana u komadu.
Zamjenik čelnika ruske Uprave za zračni promet Valerij Kasjanenko
rekao je nedavno da će se većina novih ruskih avioprijevoznika morati
integrirati žele li imati bilo kakve šanse za opstanak.
Mnogi od tih avioprijevoznika još uvijek moraju biti privatizirani,
kao i stotine zračnih luka i poduzeća u avijaciji. No probleme stvara
i neslaganje između ruske Uprave za zračni promet i agencije
za državno vlasništvo Goskomimučestvo.
Konačni rezultat novog državnog avioprijevoznika za 1993. godinu biti
će objavljen za otprilike tri mjeseca, rekao je Egorov, navodeći da ne
može izreći točan podatak koliko je profit rusko civilno zrakoplovstvo
u cjelini zabilježilo 1992. godine.
Egorov je iznio scenarij po kojem bi ruski državni avioprijevoznik
mogao u dvije godine biti podijeljen, s 51 posto učešća koje bi
pripalo državi i 49 posto u privatnim rukama.
"Nakon tri godine mogli bismo vidjeti da li da tvrtka ostane državni
avioprijevoznik ili da se nastavi s njenom daljnom privatizacijom",
dodao je.
Egorov je naveo i tri osnovne zadaće koja stoje pred ruskim državnim
avioprijevoznikom: restrukturiranje i privatizacija, modernizacija
flote te suradnja kako s avioprijevoznicima u Rusiji tako i s onima u
zemljama bivšeg Sovjetskog Saveza. Egorov je također izjavio da je
Aeroflot Switzerland ostvario ciljeve iz proračuna za 1993. godinu te
da je "zadovoljan" rezultatom.
(Hina) br
130755 MET jan 94
1348
Italija: Monza i Venezia u sve težoj situaciji
Bundesliga: Pobjede Bayerna i Borussije (D)
Najmanje 54 poginulih u napadu na tržnici u Sudanu
Jadranska liga: Primorje EB - Mladost 10-12
Moldavija šalje plin u Pridnjestrovlje uz pomoć EU-a
HNL: Remi Šibenika i Slaven Belupa na Šubićevcu
Davis Cup: Hrvatska - Slovačka 3-1
HAK: Zbog prometne nesreće na A6 u smjeru Zagreba vozi se jednim trakom
Najava događaja - kultura - za nedjelju, 2. veljače
Najava događaja - Hrvatska - za nedjelju, 2. veljače