FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZAKLJUČCI SA 1. SJEDNICE PREDSJEDNIČKOGA VIJEĆA

ZAGREB, 29. prosinca (Hina) - Predsjedničko vijeće pod predsjedanjem Predsjednika Republike, na svojoj 1. sjednici održanoj 22. prosinca 1995., provelo je raspravo o temi: "Funkcioniranje pravne države u borbi protiv svih oblika kriminala, s posebnim osvrtom na stanje u pravosuđu". Ured predsjednika Republike Hrvatske priopćio je danas da je temeljem navedene rasprave radna grupa osnovana odlukom Vijeća donijela slijedeće zaključke:
ZAGREB, 29. prosinca (Hina) - Predsjedničko vijeće pod predsjedanjem Predsjednika Republike, na svojoj 1. sjednici održanoj 22. prosinca 1995., provelo je raspravo o temi: "Funkcioniranje pravne države u borbi protiv svih oblika kriminala, s posebnim osvrtom na stanje u pravosuđu". Ured predsjednika Republike Hrvatske priopćio je danas da je temeljem navedene rasprave radna grupa osnovana odlukom Vijeća donijela slijedeće zaključke: #L# 1. Vijeće smatra: 1.1. Svehrvatska pomirba omogućila je nacionalni preporod i konačno oživotvorenje hrvatske državnosti. Kao rezultat takve politike uslijedilo je uključivanje najvećeg broja hrvatskih ljudi u državotvorni projekt, čime su spriječeni svi povijesno uzrokovani oblici revanšizma i ekstremizma. Međutim, u procesu preustroja naslijeđenih institucija, dijelovi stare političke i birokratske elite su zlorabeći politiku pomirbe, nastojali pod svaku cijenu i u novim okolnostima sačuvati stare odnose, pridonoseći na taj način dojmu o neučinkovitosti i korumpiranosti upravnog i pravosudnog sustava. Uz nasljeđe ranijeg sustava, i ratne okolnosti dodatno su pogodovale ovakovim odnosima. 1.2. Raspad socijalističkog sustava i uspostava tržišnog gospodarstva nisu mogli biti dovoljno brzo i kvalitetno praćeni odgovarajućim zakonodavnim promjenama. Novi uvjeti, te započinjanje procesa pretvorbe i privatizacije, pogodovali su zloporabama unutar tog procesa, ali i novim oblicima kriminalnih djela izvan pretvorbe (financijski inženjering, organizirani kriminal, pranje novca i sl.). I dok se za klasične oblike kriminalnih djela može utvrditi da su uglavnom zadovoljavajuće otkrivani i kažnjavani, za ove nove oblike djela, posebice ona koja su počinjena u uvjetima gospodarske nestabilnosti, visoke inflacije, nisu gonjena i kažnjavana dovoljno učinkovito. Imajući u vidu nedovršenost ustroja i sporost pravosudnog sustava u rješavanju predmeta, razumljivo je nezadovoljstvo hrvatskih ljudi neučinkovitošću institucija i mehanizama pravne države. 1.3. Stupanjem na snagu Daytonskih mirovnih sporazuma stvorene su pretpostavke da se na miran način osiguraju teritorijalna cjelovitost Hrvatske i zaštita suverenih prava hrvatskog naroda u Bosni i Hercegovini. Tim usklađivanjem hrvatskih nacionalnih interesa s interesima vodećih svjetskih sila, stvoreni su međunarodni preduvjeti koji u uvjetima gospodarske i političke stabilnosti u državi, otvaraju prostor za daljnje jačanje i razvoj institucija i mehanizama pravne države, sukladno najboljim tradicijama zapadnoeuropske demokracije, što s pravom očekuje i svekolika hrvatska javnost. 2. Vijeće predlaže Predsjedniku Republike da, s ciljem usklađivanja djelatnosti i odluka vrhovnih državnih tijela, a sukladno odredbi članka 94. stavak 2. Ustava Republike Hrvatske, potakne i osigura poduzimanje sljedećih mjera: 2.1. Sva tijela državne vlasti posvetit će posebnu pozornost izgradnji Hrvatske kao države vladavine prava i socijalne pravde, s posebnom pozornošću na zaštitu ljudskih prava i sloboda te suzbijanju svih oblika kriminala. 2.2. Kao jednu od prvenstvenih zadaća potrebno je dovršiti ustroj državne uprave s ciljem njenog smanjenja, debirokratizacije, informatizacije i profesionalizacije, uz osiguranje boljih uvjeta rada i plaća. Istodobno valja odlučno razotkrivati i uklanjati sve oblike korupcije. Sukladno iskustvima država s razvijenim demokratskim poretkom, potrebno je institucionalno urediti područje sukoba javnih i privatnih interesa u vrijeme i nesporedno po prestanku obnašanja državnih dužnosti. 2.3. Unutar državne uprave, posebnu pozornost treba posvetiti poboljšanju rada i suradnje svih nadzornih službi države zaduženih za otkrivanje i prijavljivanje počinitelja kaznenih dijela (Ministarstvo unutarnjih poslova, Državna revizija, Carina, Financijska policija, druge inspekcijske službe). Ovo posebice zbog novih spomenutih pojavnih oblika kriminala, te sve učestalijih pojava terorizma. Isto tako potrebno je osigurati zaštitu osobne sigurnosti i svih drugih građanskih prava, kao i zaštitu imovine na oslobođenim područjima. 2.4. Osigurati da sudovi i državna odvjetništva što učinkovitije poduzimaju mjere za rješavanje svih predmeta koji se nalaze u postupku, a osobito onih iz područja gospodarskog kriminala. S tim u svezi potrebno je ubrzati postupak imenovanja sudaca i državnih odvjetnika, pri čemu treba osigurati bolju suradnju Ministarstva pravosuđa, Državnog sudbenog vijeća, Vrhovnog suda i Državnog odvjetništva. Sukladno važećim propisima treba odmah pristupiti ustroju svih zakonom predviđenih županijskih i općinskih sudova. Napose treba što hitnije i odlučnije poduzimati mjere kako bi se učinkovitije suzbijali svi oblici kriminala i zloporaba u izravnoj ili neizravnoj svezi s državnim financijama i imovinom. Isto tako potrebno je posebnu pozornost posvetiti stalnom stručnom osposobljavanju dužnosnika u pravosuđu te djelatnika u drugim državnim službama, kako bi bili u stanju učinkovito se suprotstaviti novim pojavnim oblicima kriminala. 2.5. Potrebno je donijeti novi Kazneni zakon, Zakon o kaznenom postupku, kao i druge zakone važne za cjelovitu reformu kaznenog zakonodavstva. Nadalje treba izmijeniti, dotično dopuniti sve propise koji su zapreka učinkovitijem radu državnih tijela zaduženih za prijavljivanje i otkrivanje kažnjivih djela. 3. Provedbom naprijed navedenih mjera ojačala bi se svekolika politička, gospodarska i socijalna stabilnost nužna za jačanje i daljnji razvitak hrvatskog demokratskog poretka, što je preduvjet i za dalje snaženje međunarodnog ugleda i položaja hrvatske države, stoji u zaključcima sa 1. sjednice Predsjedničkog vijeća. (Hina) pp mć 291350 MET dec 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙