ZAGREB, 28. prosinca (Hina) - "Gospoda iz hrvatskoga show-businessa sjatila se da odmah, nakon daytonskih sporazuma, prirede koncert jednome srbijanskom imenu iz tog posla. Odabrala su gospoda, po logici nezamjeranja, Đorđa
Balaševića. Izbor je dobar, nema mu se što zamjeriti, g. Balašević je kao pjevač i šansonjer prva liga u tom poslu. Ali, je li taj posao medij za hrvatsko-srpsku komunikaciju, tj. za obnovu te komunikacije - nakon svega što je Hrvatska pretrpjela od svih srpskih poslova, pa i od njenoga show-businessa, u kojem je karijeru napravio i g. Balašević, praveći je i u Hrvatskoj, u kojoj je, u državi, bilo najviše uvjeta za takav posao, i, naravno, najviše novca? Ukratko: posao je unosan, zbog toga su svi yu-showmani hrlili u Hrvatsku, naročito na njezinu obalu i naročito za vrijeme turističke sezone", piše Stjepan Čuić u uvodu svoje redovite kolumne i nastavlja:
ZAGREB, 28. prosinca (Hina) - "Gospoda iz hrvatskoga show-businessa
sjatila se da odmah, nakon daytonskih sporazuma, prirede koncert
jednome srbijanskom imenu iz tog posla. Odabrala su gospoda, po logici
nezamjeranja, Đorđa Balaševića. Izbor je dobar, nema mu se što
zamjeriti, g. Balašević je kao pjevač i šansonjer prva liga u tom
poslu. Ali, je li taj posao medij za hrvatsko-srpsku komunikaciju, tj.
za obnovu te komunikacije - nakon svega što je Hrvatska pretrpjela od
svih srpskih poslova, pa i od njenoga show-businessa, u kojem je
karijeru napravio i g. Balašević, praveći je i u Hrvatskoj, u kojoj
je, u državi, bilo najviše uvjeta za takav posao, i, naravno, najviše
novca? Ukratko: posao je unosan, zbog toga su svi yu-showmani hrlili u
Hrvatsku, naročito na njezinu obalu i naročito za vrijeme turističke
sezone", piše Stjepan Čuić u uvodu svoje redovite kolumne i nastavlja:
#L#
"Dakako, sve ovo uopće ne mora imati nikakve veze s g.
Balaševićem. Njegovo je građansko pravo, čak i u Srbiji, da se o
agresiji ne izjasni precizno, ali je pravo i hrvatskih građana da im
ne budu nametnuti kriteriji gospode iz yugo-show-businessa o pitanjima
o kojima ovisi njihovo dostojanstvo, pa i o onima o kojima je ovisio
njihov goli fizički opstanak. (...) Dopusti li se nekakav takav
koncert prije uređenja diplomatskih odnosa, bit će učinjen presedan
zbog kojega bi se moglo dogoditi da slična priredba bude priređena i u
Vukovaru. na isti način, na koji su u Vukovaru snimani 'antiratni'
srpski filmovi. (...) U čemu je smisao koncerta g. Balaševića prije
diplomatskoga priznanja i prije povlačenja srpske vojske iz Vukovara?
Ako je gospodi iz hrvatskoga show businessa suženo tržište, neka ga
potraže u svijetu. Jer, nije isto kad g. Balašević gostuje u Hrvatskoj
i kad to isto čini u Njemačkoj. Zašto mu ne prirede koncert u
Njemačkoj - kad je to, što bi on pjevao, tako vrijedno? Zašto u
Hrvatsku ne pozovu nekoga francuskog šansonjera? Ili švedskoga? Ljudi
bi ionako posjećivali koncert. Na što se računa - na vrijednost
Balaševićeve umjetnosti, ili na kritrije yu show-businessa? (...)
Kolikogod da se g. Balašević sve vrijeme srpske agresije držao
'neutralno' i u životu i na koncertima, on je pjevao na onim podijima
u Srbiji, s kojih je emitirana huškačka energija protiv hrvatskog
naroda. Zbog toga bi njegov koncert u Zagrebu zaudarao na to vrijeme
antihrvatske histerije, te nikako ne bi mogao postići svoju svrhu. Ili
pak bi?!
Naime, bude li ipak priređen taj koncert, bude li se na njemu
bulaznilo u stilu 'što nam je sve to trebalo', 'tko nas zavadi', pa o
tome kako su 'za sve krivi političari', bit će posve jasno kako
gospoda iz hrvatskoga/jugoslavenskoga show-businessa misle kako će
takav koncert biti moguć i u samome Vukovaru. I to bez obzira na to,
što u tom gradu ne postoji ni koncertna dvorana - u takvoj opciji
moguć je koncert i na vukovarskim ruševinama, a publika bi mogli biti
sami prognanici, koji trebaju pljeskati 'bratstvu i jedinstvu'
show-bussinesa, u ime kojega je Vukovar i razoren srpskom
artiljerijom, praćenom zvucima s koncertnog podija pop, rock i folk
glazbe u organizaciji yu show-bossova".
(Hina) dp mć
280106 MET dec 95