FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

RETROSPEKTIVNA IZLOŽBA MIRANDE MORIĆ

ZAGREB, 20. prosinca (Hina) - U nizu velikih likovnih događaja na svršetku godine ovih je dana u Hrvatskom društvu likovnih umjetnika otvorena retrospektivna izložba istaknute hrvatske slikarice Mirande Morić. Izložba obuhvaća 140 djela - ulja, tempera, akvarele i crteže što ih je ta umjetnica do sada izložila na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu.
ZAGREB, 20. prosinca (Hina) - U nizu velikih likovnih događaja na svršetku godine ovih je dana u Hrvatskom društvu likovnih umjetnika otvorena retrospektivna izložba istaknute hrvatske slikarice Mirande Morić. Izložba obuhvaća 140 djela - ulja, tempera, akvarele i crteže što ih je ta umjetnica do sada izložila na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu. #L# Miranda Morić slikarstvo je upisala na Kraljevskoj akademiji za umjetnost i umjetnički obrt u Zagrebu 1938. nakon pripremnog tečaja crtanja kod slikara Joke Kneževića. Tijekom studija profesori su joj bili K. Hegedušić, O. Mujadžić, T. Krizman, B. Šenoa, J. Kljaković, J. Bach, M. Tartaglia, V. Šeferov, Lj. Babić i Z. Šulentić. Nakon svršene Akademije dvogodišnju specijalku, do 1944., Miranda Morić pohađala je kod profesora Tartaglie, a prvi put izlaže 1947. Od tada do danas svoja je djala predstavila na petnaestak samostalnih i više desetaka skupnih izložaba. Miranda Morić organizirala je različite akcije i manifestacije te kao angažirana djelatnica u HDLU uspjela pripomoći afirmaciji suvremenog hrvatskog slikarstva. Autor predgovora te velike izložbe, likovni kritičar Tonko Maroević, uz ostalo ističe da izbor djela na izložbi pretendira na monografski ili već spomenuti retrospektivni karakter koji obuhvaća sve faze slikaričina stvaralaštva. On podsjeća da Miranda Morić počinje "s mrtvim prirodama" u kojima se naslućuje "sjaj davnine dragocjenosti i emotivna vezanost uz pojedine motive". Nježni i delikatni likovni rukopis Miranda Morić iskazala je u "Ženskom aktu s leđa", koje Tonko Maroević smatra svojevrsnim manifestom toga dijela slikaričina stvaralaštva. U početku pedesetih godina, nastavlja Maroević, ona se predstavlja novim djelima s tzv. izlaskom u eksterijer u plain-air. Iz tog vremena poznata su joj djela "Pogled na Gornji grad" i "Kaptol". Na izložbi se ističe i njezino djelo "Mrtva priroda" iz kasnih pedesetih godina, shvaćeno kao izričit homage Emanuelu Vidoviću. U 60-im godinama Miranda Morić izlaže u inozemstvu, a njezina paleta u tom razdoblju, po riječima kritičara Tonka Maroevića, "tone u sivosmeđe mješavine s polumrakom ili protusvjetlom komornoga prostora". U tom vremenu nastaje njezin ciklus "Žena i kamen", u kojem razrađuje likove žena iz Dalmatinske zagore. U zadnjih dvadesetak godina slike Mirande Morić imaju pretežno putopisnu obilježenost, među kojima prevladavaju mediteranski karajolici. "Želji da se oduži zavičajnim ishodištima pridružio se i 'užitak u slikanju' potreba oslobađanja afektivnog napona i sposobnost fiksiranja prolaznosti u trajnim oblicima", zaključuje pisac predgovora izložbi Tonko Maroević. Izložbu prati vrlo pregledan i opsežan katalog. Likovni postav izložbe načinio je Oleg Hržić. (Hina) ta do 201752 MET dec 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙