FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SVEČANA SJEDNICA U SPOMEN NA DRAGANA PLAMENCA, ZAČETNIKA SUVREMENE HRVATSKE MUZIKOLOGIJE

ZAGREB, 19. prosinca (Hina) - Razred za glazbenu umjetnost i muzikologiju HAZU-a održao je večeras u prostorijama Akademije svečanu sjednicu pod nazivom "Dragan Plamenac - začetnik suvremene hrvatske muzikologije". Sjednicom je obilježena stogodišnjica rođenja Dragana Plamenca te 60. obljetnica "povijesnog" koncerta koji je 19. prosinca 1935. godine održan u Hrvatskom glazbenom zavodu.
HRVATSKE MUZIKOLOGIJE ZAGREB, 19. prosinca (Hina) - Razred za glazbenu umjetnost i muzikologiju HAZU-a održao je večeras u prostorijama Akademije svečanu sjednicu pod nazivom "Dragan Plamenac - začetnik suvremene hrvatske muzikologije". Sjednicom je obilježena stogodišnjica rođenja Dragana Plamenca te 60. obljetnica "povijesnog" koncerta koji je 19. prosinca 1935. godine održan u Hrvatskom glazbenom zavodu. #L# Dragan Plamenac bio je najistaknutiji hrvatski muzikolog koji je proučavao glazbu renesanse i ranog baroka, a njegovom je zaslugom hrvatska renesansna glazba dobila zasluženo mjesto u svjetskoj glazbenoj baštini, rekao je akademik Ivan Supičić. Osvrnuvši se na Plamenčev znanstveni opus kojim je stekao svjetski ugled, Supičić je istaknuo značaj njegove biblioteke koja broji 5000 naslova, 700 notnih izdanja - među kojima neka iznimno rijetka, operne partiture, te brojne kataloge i muzikološke časopise. Govoreći o "povijesnom" koncertu koji je u HGZ-u održan 19. prosinca 1935. godine, član suradnik HAZU-a dr. Ennio Stipčević je naglasio da su se tada, Plamenčevom zaslugom, prvi put izvela djela Ivana Lukačića, Tome Cechinija, Vinka Jelića, Julija Schiavetta i Andrije Patricija. Zahvaljujući detaljnim analizama Dragana Plamenca, rekao je Stipčević, hrvatska je muzikologija dobila dovoljno podataka o spomenutim skladateljima i njihovim djelima, te istaknuo značaj tih podataka za hrvatsku glazbenu povijest. Akademik Lovro Županović ukazao je na nerazumijevanje koje je Dragan Plamenac doživio kao skladatelj, iako se uspio uvrstiti u red najistaknutijih skladatelja hrvatske renesanse. Možda upravo tadašnjim glazbenim kritičarima možemo zahvaliti što se Plamenac tako uspješno pronašao u muzikologiji, ocijenio je Županović. Tenor Želimir Puškarić i orguljaš Mario Penzar izveli su prigodan program - motete "Cantabo Domino" I. Lukačića i "Oculi tui Deus" V. Jelića. (Hina) lg mć 192107 MET dec 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙