ZAGREB, 19. prosinca (Hina) - "Na područje BiH i Hrvatske dolazi
šezdesetak tisuća pripadnika NATO-a, plus oko dvadesetak tisuća ljudi
iz njihovih pratećih službi. Eto, kaže naše turističko rukovodstvo,
velike prilike za hrvatski turizam, vrijedne (već se i to
izračunalo!?) oko pola milijarde dolara i sad, naravno, to treba
'ubrati'", piše Pero Gabrić u današnjem Vjesniku i komentira:
"Najrazličitijih kampanja uglavnom nam nikad nije nedostajalo, a način
kako su najavljene pripreme za 'NATO-turizam', po svemu sudeći, dosta
nalikuje na kampanjsku praksu. Izračunalo se (ili 'izračunalo') kako
će natovci za boravka na ovim prostorima imati oko 4,8 milijuna (!?)
slobodnih dana, pa kad se to pomnoži 'uz uobičajenu potrošnju od sto
američkih dolara na dan' (!?)... eto nama - lova do krova! Računica
kao iz priče, a vrijedi uz to spomenuti i podatak kako su naši
turistički dužnosnici sad odjednom svjesni da je hrvatski turizam
'propustio vlak s unproforcima' i nije iskoristio priliku koja mu se
pružila, pa, eto, sad treba ispraviti tu pogrešku na natovcima..."
Analizirajući potom što bi ta kampanja turističkih radnika trebala
donijeti Hrvatskoj, Grabić posebno izdvaja neke moguće negativne efekte
nastojanja da se u relativno kraćem vremenu pokupi pola milijarde
dolara. Napominje kako su za to potrebni raznoliki sadržaji u ponudi
(različiti dnevni, vikend i višednevni aranžmani, s naglaskom na noćni
život) i nastavlja: "Naša je žalosna istina da smo inače u sadržajima
siromašni (tako je i bilo za bivše države koja nikad nije slovila kao
turistički uspješna!), o tzv. noćnima da se i ne govori, pa ako su
odjednom tako prijeko potrebni, onda postoji velika opasnost (naša
posla!) da se sada u igru ubace razni mešetari, prodavači magle,
makroi... i organiziraju i nametnu svoju 'ponudu'. Nije potrebno
naglašavati kakva bi to 'reklama' bila za zemlju koja pretendira na
visoko mjesto u euroturizmu!"
Upozorivši potom kako nam je brojne turiste (među njima i unproforce)
odvukla konkurencija iz Mađarske, Slovenije, Italije... "zato što nudi
raznolikije sadržaje (uglavnom normalne u međunarodnoj turističkoj
ponudi i praksi) i, što je posebno odlučujuće, znatno niže
(izvanpansionske) cijene od naših", Gabrić pita: "Što ako nam se
dogodi da nuditelji usluga (ponovno: naša posla!) dolazak, navodno,
bogatih i objesnih pripadnika interventnih snaga shvate kao priliku za
'deranje kože' gostima? Eto novoga zla za naš turizam i njegovu sliku
u svijetu". Pridodaje tome i nedostatak stručnih kadrova koji se sveo
na one sposobne "susjedu obarati cijenu (još jednom: naša posla!),
dati znatno ispod cijene samo da se preotmu gosti (u ovome slučaju
natovci)".
Na kraju Gabrić ocjenjuje: "Rat ima svakojakih posljedica, u novije
doba jedna od njih je i dolazak stranih vojnih snaga u pojedine zemlje
da bi tamo osigurale mir i red. Žalosno, ali - takva su vremena. No,
jesu li strani vojnici i - gosti? Treba li ih u tom slučaju tretirati
kao goste ili turiste? Treba, naravno! A treba li to udarati na velika
zvona, kao što se sada čini? Ne treba! U praksi 'naša posla' tzv.
velika zvona su određeni poziv na - lov u mutnome! Taj 'lov' svima nam
je dobro poznat, a njegove posljedice još su poznatije! U ovome
slučaju hrvatsko turističko vodstvo nedvojbeno ima prečega posla od -
isticanja panoa dobrodošlice stranim vojnim snagama!"
(Hina) dd
190754 MET dec 95
ZSE: Uz povećani promet, Crobexi dosegnuli nove rekordne razine
Kolar (SDP): Inflacija je odgovornost Vlade, ne može se prebaciti na trgovce
Kina se priprema za lunarnu Novu godinu
SP, rukomet: David Mandić prijavljen za ogled protiv Islanda
Šojgu: Raste opasnost od sukoba nuklearnih sila
Bjelovar u plusu 1,7 milijuna eura, Hrebak najavio nove investicije
Podravci sva odobrenje za preuzimanje poljoprivrednog segmenta Fortenove
Đoković: I dalje želim osvajati Grand Slam pehare
Sindikati upozorili na probleme u obrazovanju povodom Međunarodnog dana obrazovanja
Gitare i drugi predmeti Jeffa Becka prodani za više od 8 milijuna funti