FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

"BUBA": JEDNAKO MLADA I SA 60 GODINA

BERLIN, 14. prosinca (Hina/AFP) - Rođena iz neobične veze između Hitlera i inženjera Ferdinanda Porschea, proputovala je mnogim razdobljima, obišla svijet i vraća se u modu: sa 60 godina "buba" mirno uživa u naslovu automobila stoljeća.
BERLIN, 14. prosinca (Hina/AFP) - Rođena iz neobične veze između Hitlera i inženjera Ferdinanda Porschea, proputovala je mnogim razdobljima, obišla svijet i vraća se u modu: sa 60 godina "buba" mirno uživa u naslovu automobila stoljeća. #L# U listopadu 1935. genijalni inženjer, koji će kasnije stvoriti čuvene automobile Porsche, predstavio je prvi prototip "narodnog automobila" (volkswagen) - malenog, jednostavnog, čudno zaobljene linije koja ga je trebala učiniti obiteljskim diljem svijeta. Za 60. rođendan izložba u Berlinu prati epopeju zvijezde koja će potući sve proizvodne rekorde automobilske industrije (21 milijun jedinica) i koju će međunarodni tisak proglasiti "automobilom stoljeća" 1990. Omaškom (da li nedužnom), izložba koju organizira tvrtka Volkswagen, zaboravlja spomenuti Hitlerovo ime i pripisuje očinstvo "bube" jedino Ferdinandu Porscheu koji nije gajio nacistička uvjerenja. S dolaskom na vlast 1933. Hitler je odlučio da svaka njemačka obitelj mora imati automobil - robustan, jeftin, i pozvao Porscheove službe koje su već radile na takvom konceptu. Godine 1934. Hitler je pokrenuo projekt "Volkswagen" i sam odredio obrise budućeg automobila. Morao je moći prevesti dvije odrasle osobe i troje djece, dostići brzinu od 100 km na sat i stajati manje od 1000 tadašnjih maraka, što je bio podvig u to doba. Četiri godine kasnije počinje graditi "grad-tvornicu" Volkswagen, s radničkim četvrtima i proizvodnim pogonima, preimenovan u Wolfsburg nakon 1945. Njegovi planovi grubo su zaustavljeni ratom. Godine 1945. tvornica, opustošena bombardiranjima, i ideja Volkswagena spašene su tek na poticaj britanskih okupacijskih vlasti koje su počele proizvoditi automobil serijski. Rođena je legenda o "bubi", nazvanoj tako prvi put u članku New York Timesa godine 1942. Ona će utjelovljivati njemačko gospodarsko čudo i ostvariti svoju namjenu "narodnog vozila", budući da je svaki drugi automobil u Njemačkoj pedesetih godina "buba". Već su 1947. izvezeni prvi automobili, što je bila pretpostavka tržišnog uspjeha. Prava potvrda je bila kad se "buba" proslavila u SAD-u, čak i na filmskom platnu ("Herbie" Walta Disneya). Nametnula se i u Australiji, Južnoafričkoj Repubici i Latinskoj Americi. "Buba je bila prvi ambasador Njemačke nakon rata, utjelovljavala je kvalitetu 'made in Germany'", naglašava direktor Volkswagenova muzeja u Wolfsburgu Bernd Wiersch. Desetljećima se Volkswagen poistovjećivao s jednim jedinim modelom, sve do pojave Golfa. Godine 1978. VW odlučuje konačno prekinuti proizvodnju "bube" u Europi, a početkom 1985. prestaje ju uvoziti iz Meksika. Međutim, "buba" nije rekla svoju posljednju riječ. Nekoliko milijuna tih automobila još putuje svijetom. U Europi ostaje sigurna vrijednost, kako polovna tako i nova, budući da je nezavisni uvoznici nastavljaju dopremati iz Meksika gdje se i dalje proizvodi. "Tražena je ponajprije jer je ekonomična, solidna. Osim toga, čovjek se u nju zaljubi. Ima lijepe obline, jednostavno je neodoljiva", objašnjava Stefan Kammler (29), član kluba zaljubljenika u "Kaefer" (njemačko ime) u Berlinu. Suočen s toliko pohvala trajne vrijednosti, Volkswagen je odlučio prilagoditi "bubu" sadašnjem ukusu s "Concept 1" koji preuzima njezin oblik. Novopridošlica bi se trebala pojaviti na tržištu prije 2000., a stajat će otprilike 12.000 dolara. (Hina) bnš bnš 141035 MET dec 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙