FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KALIFORNIJA DOBIVA PRVU AUTOCESTU BUDUĆNOSTI

LOS ANGELES, 8. prosinca (Hina/Reuter) - Kalifornija, jedna od malobrojnih američkih država u kojoj je putovanje glavnim autocestama besplatno, uskoro bi trebala prva na svijetu dobiti potpuno automatiziranu, super-kompjutoriziranu autocestu. Ta autocesta predstavlja početak svemirske ere na zemlji. Bit će opremljena laserima, kamerama, antenama i transponderima koji će omogućiti vozačima koji budu koristili 16 kilometara dugačku autocestu, građenu tik uz autocestu "Riverside Freeway" u južnoj Kaliforniji, da unaprijed plate svoje svakodnevne vožnje na posao i s posla. Transpondere, naprave slične kreditnim karticama i opremljene mikročipovima, vozači će samo pričvrstiti za vjetrobrane, a njihov će se prolazak autocestom moći odčitavati uz pomoć antena koje će biti postavljene iznad autoceste. To će učiniti izlišnim postavljanje kućica za naplatu cestarine. Vozači će plaćati unaprijed, uz minimalni ukupni iznos od 40 dolara, s tim da cestarina može iznositi od 25 centi do dva dolara i 50 centi, ovisno o dobu dana i smjeru putovanja, a ti će se iznosi automatski skidati s računa svaki put kada antena zabilježi prolazak transpondera. Za vrijeme prometne špice naplaćivat će se viša cestarina. Da bi se mogao odrediti iznos cestarine morat će se određivati vrijeme upotrebe autoceste, što će se obavljati uz pomoć laserskog sustava od 24 lasera, kakav se izvorno upotrebljava u vojnim borbenim zrakoplovima. Elektronski natpisi koji će biti postavljeni na samom ulazu na autocestu, obavještavat će vozače o visini cestarine te o uvjetima na cesti. Ovaj novi "ekspres" pravac, koji bi trebao biti pušten u promet do kraja prosinca, povezivat će autocestu "Costa Mesa" i okrug "Riverside", 32 kilometra jugoistočno od Los Angelesa. Još jedan neobičan detalj vezan uz autocestu jest i činjenica da ju gradi te da će njome i upravljati privatno poduzeće. Projekt "težak" 126 milijuna dolara, započet 1993.godine, financira California Private Transportation Co., na temelju dozvole dobivene od kalifornijskog ministarstva prometa. Tvrtka će imati pravo naplaćivati cestarinu sljedećih 35 godina. Pored toga što besplatno dobivaju novu autocestu, kalifornijski porezni obveznici će tijekom sljedećih 35 godina uštedjeti oko 120 milijuna dolara jer će troškove održavanja, zaštite i upravljanja podmirivati tvrtka, umjesto, kako je inače uobičajeno posredstvom države, oni sami. Izvršni direktor tvrtke Gerald Pfeffer kaže da će njegova tvrtka sklopiti ugovore s prometnom policijom, radi kontrole ograničenja brzine i poštivanja prometne regulative te s državnom agencijom za održavanje i opremanje cesta. Cestarine su uvedene radi boljeg nadzora gužve u prometu i radi održavanja brzine vožnje u granicama koje propisuje zakon, tumači on. "Mi otvaramo novu prometnu eru u Kaliforniji. Ono što sada nudimo jest moderna autocesta, organizirana po sustavu 'plati pa vozi'". Antene postavljene iznad autoceste mogu snimiti do 2.500 vozila po prometnoj traci u jednom satu. One će biti povezane s kamerama koje će fotografski bilježiti registarske pločice automobila koji će se autocestom koristiti bez ugrađenih transpondera, a njihovi će vlasnici biti kažnjeni iznosom od 100 dolara za prvi, a i više za svaki sljedeći prekršaj. Razlog zašto je baš autocesta "Riverside" izabrana za projekt koji bi trebao pokazati djelotvornost nove super-autoceste je u tome što je postojeća autocesta od osam prometnih traka, jedna od najopterećenijih u južnoj Kaliforniji, daleko preopterećena s obzirom na svoje kapacitete. Promet je na toj dionici rastao po stopi od 8,4 posto godišnje u razdoblju od 1980. do 1990. godine, usporedo s dolaskom sve većeg broja ljudi u ovo područje, tako da postojećom autocestom sada prometuje 250.000 vozila dnevno, a predviđa se da će do 2010. godine taj broj porasti na 400.000 vozila. (Hina) gt br 081215 MET dec 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙