ZAGREB, 30. studenoga (Hina) - Direktor Hrvatske radio-televizije Ivan Parać predstavio je na današnjoj konferenciji za novinare Izvještaj HRT-a o praćenju izbora za zastupnike u Zastupnički dom hrvatskog Sabora. Prema tom izvještaju,
HRT je od promidžbe političkih stranaka na televiziji i radiju ostvarila prihod od ukupno 5.625.408 kuna, od čega Hrvatskom radiju pripada 565.581 kuna, a HTV-u 5.059.827 kuna.
ZAGREB, 30. studenoga (Hina) - Direktor Hrvatske radio-televizije
Ivan Parać predstavio je na današnjoj konferenciji za novinare
Izvještaj HRT-a o praćenju izbora za zastupnike u Zastupnički dom
hrvatskog Sabora. Prema tom izvještaju, HRT je od promidžbe
političkih stranaka na televiziji i radiju ostvarila prihod od ukupno
5.625.408 kuna, od čega Hrvatskom radiju pripada 565.581 kuna, a HTV-u
5.059.827 kuna. #L#
Od svih stranaka, prema fotokopijama internih dokumenata HRT-a koji
su podijeljeni novinarima, najviše je za promičbu na programima HRT-a
izdvojila Hrvatska demokratska zajednica. HRT je od HDZ-a naplatila
netto iznos od 3.836.050 kuna za reklamne poruke na HTV-u i 293.282
kuna za promičbu na Hrvatskom radiju. Slijede, primjerice, HSLS s
ukupno 647.151 kuna, SDP s 356.997 kuna i IDS s 245.519 kuna za
reklamne poruke na HTV-u i Hrvatskom radiju.
Sukladno zakonskim propisima, kazao je Parać, HRT je izradila svoja
Programska pravila za praćenje izbora, kojima je cilj bio sve stranke
staviti u potpuno ravnopravan položaj tijekom promidžbene kampanje.
Direktor HRT-a je, međutim, pozvao na otvaranje javne rasprave o
načinu i pravilima ponašanja u promidžbi političkih stranaka tijekom
izborne utrke, a, kako je istaknuo, najbolje bi bilo kada bi hrvatski
Sabor utvrdio ta pravila ponašanja, jer bi se tako otklonila kolizija
između postojećih zakonskih odredbi i procesa demokratizacije te
zahtjeva političkih stranaka.
U početku niti jedna stranka, nastavio je Parać, nije imala primjedbi
na pravila predstavljanja, već je HRT dobila primjedbe od republičke
Izborne komisije i Ustavnog suda Republike Hrvatske. Izravnih
stranačkih sučeljavanja nije bilo jer su za njih pristanak dale tek
dvije manje stranke, a najviše je problema kasnije izazvala plaćena
politička promidžba putem posebnih emisija, no ta je promidžba
iznosila tek pet posto od ukupne promidžbe na HRT-u, pojasnio je
Parać.
Zakon o telekomunikacijama, nastavio je Ivan Parać, izričito govori
da reklamna poruka mora biti pravedna i časna, te da ne smije navoditi
na pogrešno mišljenje. Stoga je HRT prvotno zadržala pravo uskrate
emitiranja pojedinih reklamnih poruka, no nakon donešenih ocjena
nadležnih arbitražnih tijela, Izborne komisije RH i Ustavnog suda RH,
sve naručene promidžbene poruke emitirane su na HTV-u, rekao je Parać.
Sva pitanja vezana za sporne promidžbene spotove, HRT je rješavala "u
hodu", s agencijom posredovanjem koje su stranke zakupljivale reklamno
vrijeme, i koje su time bile stvarno nadležne za zastupanje njihovih
interesa, kazao je direktor HRT-a. Stoga je HRT ukazivala na činjenicu
da svoja neslaganja i prigovore glede termina emitiranja spotova,
strake trebaju rješavati izravno s agencijom kod koje su i ugovarale
termine objave svojih spotova, a problemi su nastajali i zbog toga jer
je ista agencija predstavljala i zastupala dvije različite političke
stranke, istaknuo je direktor HRT-a Ivan Parać predstavljajući
Izvještaj HRT-a o praćenju izbora za zastupnike u Zastupnički dom
hrvatskog Sabora.
(Hina) rd sp
301847 MET nov 95