FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IZGLEDI HRVATSKOG TURIZMA NA BELGIJSKOM TRŽIŠTU

(od Hininog dopisnika Miljenka Pajalića) BRUXELLES, 24. studenoga (Hina) - Ovogodišnji 20. po redu Sajam turizma u Bruxellesu - BTF, održan od 21. do 23. studenoga u glavnom gradu Belgije, u Izložbenom parku na Heyselu, okupio je oko tisuću izlagača iz ukupno 184 zemlje. Ta značajna međunarodna smotra turističke privrede, putničkih agencija i touroperatera, namijenjena u prvom redu onima koji se profesionalno bave turizmom, a manje običnim posjetiteljima, zauzela je ukupno više od 10.200 četvornih metara izložbenog prostora. Smotra je bila i značajnom prilikom za predstavljanje hrvatskog turizma, to više što se radilo o prvom nastupu Hrvatske na tom sajmu nakon rata i stjecanja neovisnosti. S belgijskog tržišta u turističke destinacije bivše Jugoslavije (a Hrvatska je činila 83 posto nekadašnjeg jugoslavenskog tržišta) dolazilo je godišnje oko 100 tisuća turista. To je posebice značajna brojka znade li se da su Belgijanci na petom mjestu kad je riječ o turističkoj potrošnji po stanovniku. Samo Austrijanci, Šveđani, Švicarci i Luksemburžani troše više od prosjeka Belgijanaca (oko 550 američkih dolara). S druge strane, podaci govore da će turizam u idućih deset godina biti jedna od najpropulzivnijih grana svjetskog gospodarstva. Prema izvješću WTTC-a (World Travel and Tourism Council), industrija putovanja biti će u porastu - na svjetskom planu rast će po stopi od 4,1 posto godišnje. U nju će se ulagati 11,8 posto ukupnog kapitala, kao i 7,1 posto javne potrošnje, a zapošljavat će, izravno i neizravno, 305 milijuna ljudi, što čini 11,3 posto ukupno zaposlenih u svijetu. Te brojke dovoljno govore o potrebi da i Hrvatska, kao zemlja kojoj je turizam jedna od najjačih grana gospodarstva, mora iskoristiti svaku priliku koja se ukaže na turističkom tržištu. Jedna od takvih prilika je bila i bruxelleska izložba, koju su hrvatski predstavnici dobro iskoristili. Uz uočljivo lijepo uređen hrvatski izložbeni prostor, pozornost je privlačio i opsežan promidžbeni materijal sastavljen od kvalitetnih publikacija o našim turističkim destinacijama - Istri, Dalmaciji, otocima, Plivičkim jezerima, unutrašnjosti. Uz to, prvog dana sajma organizirana je i dobro posjećena konferencija za novinstvo, čiji su glavni sudionici bili Davor Faget, ataše za turizam u hrvatskom Veleposlanstvu i Nikica Račić, zamjenik direktora Hrvatske turističke zajednice. Tom je prilikom istaknuto da je, nakon Londona, nastup u Bruxellesu početak predstavljanja hrvatskog turizma za 1996.-tu godinu te da se planira nastup na ukupno 78 sajmova u svijetu. Istaknuto je također da Hrvatska, koja je ove godine ostvarila milijardu dolara prihoda od turizma i 13 milijuna noćenja, očekuje da će sljedeće godine taj učinak biti dvostruko veći. Ovogodišnji uspješan nastup Hrvatske na BTF-u u Bruxellesu trebao bi pridonijeti ostvarenju takvih očekivanja. (Hina) mp br 241306 MET nov 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙