PARIZ, 21. studenog (Hina/AFP) - Francuski časopis ELLE, koji uživa ugled ne samo u svijetu mode, nego i u društvenom životu, slavi 50 godina postojanja s 25 međunarodnih izdanja, to jest 4,8 milijuna prodanih primjeraka mjesečno u
svijetu, a 340.000 svakog tjedna u Francuskoj.
PARIZ, 21. studenog (Hina/AFP) - Francuski časopis ELLE, koji uživa
ugled ne samo u svijetu mode, nego i u društvenom životu, slavi 50
godina postojanja s 25 međunarodnih izdanja, to jest 4,8 milijuna
prodanih primjeraka mjesečno u svijetu, a 340.000 svakog tjedna u
Francuskoj. #L#
Pokrenula ga je 21. studenoga 1945. godine Helene Gordon-Lazareff s
ambicijom da razonodi i opusti, ali je časopis tijekom pet desetljeća
postao ogledalo povijesti žena, svojim originalnim tonom i svojim
stajalištima.
Elegantna ženica (konfekcijski broj 36, američki 8), Helene Lazareff
učila je u američkim časopisima, posebice u slavnom Harper's Bazaaru.
Za vrijeme rata sklonila se u SAD sa svojim mužem Pierreom Lazareffom
koji će pak preuzeti upravu nad visokotiražnim dnevnikom France-Soir.
Osnovan u oslobođenju, časopis ELLE odmah preuzima ulogu od
prvorazredne važnosti, dirigirajući uličnu modu i dajući praktične
savjete čitateljicama.
Od 1946. do 1953. godine direktorica redakcije ELLE-a je Francoise
Giroud koja će poslije pokrenuti politički i kulturni tjednik
L'Express, zajedno s Jean-Jacquesom Servan-Schreiberom.
ELLE na svojim stranicama slavi velika kreatorska imena (Christian
Dior, Pierre Cardin...), i nameće svoje zakone u području mode,
ljepote, stila, dekoracije. Od 1957. godine Helene Lazareff upoznaje
svoje čitateljice s "pret-a-porterom" i šalje svoje urednice da
izvješćuju s prvih modnih revija.
Časopis doživljava vrhunac šezdesetih godina s nakladom blizu milijun
primjeraka u brojevima s najnovijim kolekcijama.
Usporedo, ELLE se uključuje, bez predrasuda, u velike ženske rasprave
oko kontracepcije, svojevoljnog prekida trudnoće, poslovnog svijeta,
društvenih odgovornosti.
Časopis je u inozemstvu postao nezamjenjiva strateška snaga francuske
grupacije Hachette-Filipacchi (Paris Match), koja je razvila, najčešće
zahvaljujući partnerstvima, 25 međunarodnih mjesečnih izdanja: u Aziji
(Koreja, Kina, Japan, Hong Kong, itd.), u Sjevernoj Americi (SAD,
Quebec, Meksiko), u Južnoj Americi (Čile, Argentina, Brazil), u
Australiji, a najnovije je ono u Južnoafričkoj Republici. Svakog
mjeseca se tako u svijetu proda 4,8 milijuna primjeraka.
U Francuskoj, gdje izlazi tjedno, tiraža posljednjih godina iznosi
oko 330.000/340.000 primjeraka na tjedan. Časopis je suočen s
nemilosrdnom konkurencijom tjednika Femme Actuelle i Prima, njemačke
grupacije Prisma Presse (1.888.000 i 1.200.000 primjeraka) te
mjesečnika Marie-Claire (552.000 primjeraka).
U povodu pedesete obljetnice, ELLE je otvorio vlastitu službu na
Internetu (skoro 30 posto čitateljica ima mikro računalo). Časopis je
također izdao CD-Rom koji nudi 2.000 kuhinjskih recepata.
(Hina) bnš bnš
211115 MET nov 95