FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

"BEAUJOLAIS NOUVEAU" NEVOLJEN U VLASTITOJ SREDINI

LYON, 18. studenog (Hina/AFP) - Meta antinuklearne borbe u nekim zemljama, "Beaujolais nouveau" komercijalni je uspjeh u Francuskoj, osim, paradoksalno, ondje odakle potječe - u lyonskoj regiji.
LYON, 18. studenog (Hina/AFP) - Meta antinuklearne borbe u nekim zemljama, "Beaujolais nouveau" komercijalni je uspjeh u Francuskoj, osim, paradoksalno, ondje odakle potječe - u lyonskoj regiji. #L# Iako je u četvrtak stigao u sve barove i prodavaonice vina u Francuskoj novi Beaujolais u vlastitoj regiji izbjegavaju kako stanovnici tako i vlasnici restauranta koji nerijetko smatraju da mu je slaba kvaliteta te da je preskup. "Gotovo ga uopće ne prodajem, a nisam iznimka, jedva nekoliko boca strancima u prolazu", gunđa Guy Melot, vlasnik restauranta Le Knox, već duže od 20 godina u Lyonu. "Odvratna mi je sva ta halabuka, taj snobizam oko nevažne marke vina, kao da jednom godišnje dočekujemo božanski dar. Novi Beaujolais stalno se iznova naručuje te ga se nakon dva ili tri mjeseca ne da više piti", kaže on. "Do 19. stoljeća vinogradi beaujolaisa bili su vlasništvo velikih lyonskih obitelji ali se u 20. stoljeću, nakon problema s pravom nasljedstva, izgubilo takvo stanje stvari a stanovnici Lyona su se s tim teško mirili", objašnjava Michel Rougier, predstavnik Međustrukovne unije vina Beaujolais (UIVB). Zatim su beaujolais, koji se do II. svjetskog rata pio najviše u Lyonu i okolnoj regiji, popularizirali Parižani koji su otkrili i zavoljeli napitak. "Stanovnici Lyona, oduvijek u rivalstvu s glavnim gradom, osjećali su se prikraćeni, kao da im je oduzeto nešto što bi voljeli zadržati samo za sebe", objašnjava Rougier. Što se tiče cijene, "Lyonežani vino izbjegavaju jer ga smatraju preskupim a nekih je godina bilo i problema s kvalitetom", priznaje upravitelj restauranta La Tassee Jean-Paul Borgeot. "Boca beaujolaisa visoke kvalitete košta 120 franaka (24 dolara) u restaurantima, a po toj cijeni ljudi više vole Bordeaux", kaže Melot. Priča o beaujolaisu u inozemstvo je stigla dosta kasno ali s munjevitim odjekom osamdesetih godina. Ove godine uspjeh je opao zbog kampanje mirotvoraca koji su pozvali na bojkot vina - simbola Francuske, u znak prosvjeda protiv nastavka francuskih nuklearnih pokusa u južnom Pacifiku. U Nizozemskoj, drugom izvoznom odredištu, kampanja boraca protiv nuklearne energije izazvala je pad narudžbi za petinu. U Japanu pad prodaje iznosi između 30 i 50 posto, tvrde japanski uvoznici, a posljedice će se jako osjetiti i u Njemačkoj, najznačajnijem inozemnom tržištu. Ako je vjerovati vinogradarima beaujolaisa, drugdje u svijetu njihovo vino neće biti zaobiđeno već će ga se kušati s nestrpljenjem. Spominju nova tržišta - primjerice Hrvatsku. (Hina) bnš bnš 181057 MET nov 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙