LYON, 18. studenog (Hina/AFP) - Meta antinuklearne borbe u nekim zemljama, "Beaujolais nouveau" komercijalni je uspjeh u Francuskoj, osim, paradoksalno, ondje odakle potječe - u lyonskoj regiji.
LYON, 18. studenog (Hina/AFP) - Meta antinuklearne borbe u nekim
zemljama, "Beaujolais nouveau" komercijalni je uspjeh u Francuskoj,
osim, paradoksalno, ondje odakle potječe - u lyonskoj regiji. #L#
Iako je u četvrtak stigao u sve barove i prodavaonice vina u
Francuskoj novi Beaujolais u vlastitoj regiji izbjegavaju kako
stanovnici tako i vlasnici restauranta koji nerijetko smatraju da mu
je slaba kvaliteta te da je preskup.
"Gotovo ga uopće ne prodajem, a nisam iznimka, jedva nekoliko boca
strancima u prolazu", gunđa Guy Melot, vlasnik restauranta Le Knox,
već duže od 20 godina u Lyonu. "Odvratna mi je sva ta halabuka, taj
snobizam oko nevažne marke vina, kao da jednom godišnje dočekujemo
božanski dar. Novi Beaujolais stalno se iznova naručuje te ga se nakon
dva ili tri mjeseca ne da više piti", kaže on.
"Do 19. stoljeća vinogradi beaujolaisa bili su vlasništvo velikih
lyonskih obitelji ali se u 20. stoljeću, nakon problema s pravom
nasljedstva, izgubilo takvo stanje stvari a stanovnici Lyona su se s
tim teško mirili", objašnjava Michel Rougier, predstavnik
Međustrukovne unije vina Beaujolais (UIVB).
Zatim su beaujolais, koji se do II. svjetskog rata pio najviše u
Lyonu i okolnoj regiji, popularizirali Parižani koji su otkrili i
zavoljeli napitak.
"Stanovnici Lyona, oduvijek u rivalstvu s glavnim gradom, osjećali su
se prikraćeni, kao da im je oduzeto nešto što bi voljeli zadržati samo
za sebe", objašnjava Rougier.
Što se tiče cijene, "Lyonežani vino izbjegavaju jer ga smatraju
preskupim a nekih je godina bilo i problema s kvalitetom", priznaje
upravitelj restauranta La Tassee Jean-Paul Borgeot.
"Boca beaujolaisa visoke kvalitete košta 120 franaka (24 dolara) u
restaurantima, a po toj cijeni ljudi više vole Bordeaux", kaže Melot.
Priča o beaujolaisu u inozemstvo je stigla dosta kasno ali s
munjevitim odjekom osamdesetih godina.
Ove godine uspjeh je opao zbog kampanje mirotvoraca koji su pozvali
na bojkot vina - simbola Francuske, u znak prosvjeda protiv nastavka
francuskih nuklearnih pokusa u južnom Pacifiku.
U Nizozemskoj, drugom izvoznom odredištu, kampanja boraca protiv
nuklearne energije izazvala je pad narudžbi za petinu. U Japanu pad
prodaje iznosi između 30 i 50 posto, tvrde japanski uvoznici, a
posljedice će se jako osjetiti i u Njemačkoj, najznačajnijem inozemnom
tržištu.
Ako je vjerovati vinogradarima beaujolaisa, drugdje u svijetu njihovo
vino neće biti zaobiđeno već će ga se kušati s nestrpljenjem. Spominju
nova tržišta - primjerice Hrvatsku.
(Hina) bnš bnš
181057 MET nov 95