FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

TJESTENINA U OSVAJANJU NOVIH TANJURA

RIM, 1. studenog (Hina/AFP) - Tjestenina nastavlja osvajati nove tanjure zahvaljujući tehnološkom napretku i svojim hranjivim svojstvima.
RIM, 1. studenog (Hina/AFP) - Tjestenina nastavlja osvajati nove tanjure zahvaljujući tehnološkom napretku i svojim hranjivim svojstvima. #L# "U nekim prodavaonicama u Šangaju, Pekingu i Kantonu može se naići na špagete i makarone. Postoji čak i nekoliko lokalnih proizvođača ali više volim talijansku paštu", objašnjava kineski profesor znanosti o žitaricama Ding Xiao Lin, jedan od 600 sudionika na prvom svjetskom kongresu o tjestenini nedavno organiziranom u Rimu. Tjesteninu je u Europu donio Marco Polo i pripada svjetskoj baštini "jer je jedna od njezinih glavnih kvaliteta činjenica da se uklapa u prehrambene navike najrazličitijih naroda", zabilježio je organizator kongresa. Tjestenina je osvojila Japance (1,3 kg po osobi godišnje 1990. godine), iako je ondje bila još nepoznata početkom stoljeća, i Čehe (3,5 kg 1990. godine nasuprot 0,6 kg 1936. godine). Vermicelle, farfalle, linguine, tagliatelle i drugi tortellini čine brutto promet od skoro 10 milijardi dolara za Europu i SAD. Italija ostaje prva u potrošnji s 28 kg po osobi godišnje nasuprot 12 kilograma koliko potroše Venezuelanci ili Argentinci. Talijani su najveći proizvođači s 2,5 milijuna tona (70% za izvoz). Slijede ih Amerikanci (2 milijuna). Rusija zauzima dobro mjesto s 1,2 milijuna tona, ali i zemlje kao Meksiko (175.000 tona godišnje), Tunis (110.000) ili Indija (100.000 tona) nedavno su izvršile proboj na to tržište. Razvoj tehnologije radi poboljšanja higijene, lakoće upotrebe, konzerviranja zrnja (hladnim zrakom umjesto korištenjem pesticida) i sušenja tjestenine (grijanje na visokoj temperaturi) "omogućuje uštedu proizvodnje koja pak smanjuje cijene i povećava potrošnju", smatra Kirtikumar Mehti, dužnosnik Europske komisije. "U SAD-u će trebati još dosta truda da se navikne ljude da cijene tjesteninu", kaže Mickey Skinner, predsjednik američke prehrambene grupacije Hershey Pasta Group. Proizvođači se, stoga, natječu u kreativnosti dodavajući novi osobni 'štih' postojećim oblicima (njih 250) pašte. Za 200. obljetnicu Texasa Skinner je dao proizvesti tjesteninu u obliku države Texas. Neviđen uspjeh! Amerikanci obožavaju i tjesteninu u obliku božićnog drvca ili uskrsnog zeca. Ponuda je ogromna: od svježe tjestenine do one za kuhanje preko duboko smrznute. Visoka talijanska kvaliteta ima svoje mjesto (7% tržišta), posebno u restaurantima i prodavaonicama delikatesa. Amerikanci su uspjeli utrostručiti potrošnju (9 kg nasuprot 3/4 šezdesetih godina) posebice zahvaljujući revoluciji imidža američke tjestenine i kuhinje. "Nekada se tjestenina smatrala masnom, zasitnom hranom smišljenom za djecu a ne za muža, jeftinom i nimalo zanimljivom", kaže Skinner. Godine 1970. federalna sanitarna inspekcija propisuje da ljudi moraju jesti više hrane koja sadrži glicide. Tjestenini je vraćeno dostojanstvo. "Postala je zdrava, uravnotežena hrana, otmjena i zgodna", dodaje Skinner. (Hina) bnš bnš 010207 MET nov 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙