PULA, 16. listopada (Hina) - "Hrvatska je brodogradnja u vrlo tešku položaju. Ukupan je dug premašio milijardu američkih dolara, od toga je više od 500 milijuna dospjelih obveza, koje objektivno stvaraju najveće teškoće
brodograditeljima. To su problemi koji su svima dobro poznati - to je naslijeđe iz prijašnjih godina. No najvažnije je da je hrvatska Vlada čvrsto stala iza brodogradnje, da je poduprla ugovore za više desetaka brodova s nekolicinom najvećih svjetskih ulagača i na temelju više od tristo milijuna dolara njezina jamstva poslovne su banke otvorile akreditive i druge financijske instrumente, kako bi se brodovi mogli graditi", rekao je premijer Nikice Valentića prigodom današnjega svečanog porinuća broda u pulskom brodogradilištu "Uljaniku".
PULA, 16. listopada (Hina) - "Hrvatska je brodogradnja u vrlo tešku
položaju. Ukupan je dug premašio milijardu američkih dolara, od toga
je više od 500 milijuna dospjelih obveza, koje objektivno stvaraju
najveće teškoće brodograditeljima. To su problemi koji su svima dobro
poznati - to je naslijeđe iz prijašnjih godina. No najvažnije je da je
hrvatska Vlada čvrsto stala iza brodogradnje, da je poduprla ugovore
za više desetaka brodova s nekolicinom najvećih svjetskih ulagača i na
temelju više od tristo milijuna dolara njezina jamstva poslovne su
banke otvorile akreditive i druge financijske instrumente, kako bi se
brodovi mogli graditi", rekao je premijer Nikice Valentića prigodom
današnjega svečanog porinuća broda u pulskom brodogradilištu
"Uljaniku". #L#
Valentić je istaknuo da će Vlada i dalje stajati iza
brodogradnje, ali će isto tako od brodogradnje zahtijevati da ispuni
sve obveze - od poslovodstva i organizacije građenja do smanjenja
troškova, kao bi hrvatska brodogradnja napokon mogla biti potpuno
profitabilna.
Premijer Valentić je posebice zahvalio dubrovačkom naručitelju
broda, Atlantskoj plovidbi, koja je kao domaći brodar još u znatnu
vlasništvu države smogla i hrabrosti i snage da ugovori gradnju broda
u domaćem brodogradilištu s nepovoljnijim financijskim ugovorima nego
u svijetu. Tako je bitno pridonijela oporavku hrvatske brodogradnje,
dodao je Valentić.
"Uvjeren sam da će s takvim naručbama brodova nastaviti ne
samo Atlantska plovidba nego i ostali hrvatski brodari, a hrvatska će
Vlada potpuno poduprijeti i taj oblik suradnje", rekao je predsjednik
Vlade Nikica Valentić, dodavši da je današnji dan posebno važan, jer
taj je brod ugovoren na temelju odluka hrvatske Vlade prije dvije
godine u Rijeci, i on zapravo u sebi sadržava zaokružen projekt
ukupnog hrvatskog gospodarstva.
Na današnjoj svečanosti porinuća broda bili su, među inima,
ministar gospodarstva Zlatko Mateša, ministar pomorstva, prometa i
veza Ivica Mudrinić, ministar u Vladi Davor Štern,
dubrovačko-neretvanski i istarski župan Jure Burić i mr. Luciano
Delbianco, a Antoneta Valentić, premijerova supruga, kumovala je
porinuću prvoga od dvaju jednakih brodova, što ih zajedno grade
"Uljanik-Plovidba" i Atlantska plovidba. Riječ je o brodu za sipki
teret nosivosti 43.800 tona.
"Uvjereni smo da će ugovor 'Uljanikove' i Atlantske plovidbe,
te ostali ugovori o gradnji domaćih brodova na domaćim navozima,
znatno osnažiti pomorsku orijentaciju naše zemlje. Domaći brod, kao
prepoznatljiv hrvatski proizvod s velikim udjelom hrvatskih
proizvođača, velika je prilika za održanje i poticaj razvoju
brodograditelja i brodara, ali i brojnih domaćih proizvođača opreme",
kazao je predsjednik Nadzornog odbora pulskog "Uljanika" Milenko
Vidulin.
Nakon porinuća na novoz je položena kobilica za tanker
nosivosti 39.900 tona, a naručitelj je ruska tvrtka "Novorossijsk".
Tom činu bio je nazočan i ruski veleposlanik u Republici Hrvatskoj
Leonid Kerestedžijanc.
(Hina) spd mć
161413 MET oct 95