ZAGREB, 3. listopada (Hina) - Zbog čega je Rijeci potrebna izgradnja suvremenog putničkog pomorskog terminala, pojašnjava Gradimir Radivojević u 'Komentaru' današnjeg Vjesnika i, uz ostalo, piše: "Ne učini li se to, u dogledno vrijeme
veliki putnički brodovi koji bi ticali Rijeku u tranzitu ali i Jadroliniji koji imaju polazak iz Rijeke prema inozemnim (sredozemnim) lukama morat će 'pomaknuti' luku polazaka u Trst. Kakve bi štete po gospodarstvo bile iz takvog mogućeg 'rješenja' može se sagledati.
ZAGREB, 3. listopada (Hina) - Zbog čega je Rijeci potrebna izgradnja
suvremenog putničkog pomorskog terminala, pojašnjava Gradimir
Radivojević u 'Komentaru' današnjeg Vjesnika i, uz ostalo, piše: "Ne
učini li se to, u dogledno vrijeme veliki putnički brodovi koji bi
ticali Rijeku u tranzitu ali i Jadroliniji koji imaju polazak iz
Rijeke prema inozemnim (sredozemnim) lukama morat će 'pomaknuti' luku
polazaka u Trst. Kakve bi štete po gospodarstvo bile iz takvog mogućeg
'rješenja' može se sagledati. #L#
Riječki pomorsko-putniki lučki terminal u uskoj je svezi s pravnim
reguliranjem statusa morskih luka u nas, ponajprije riječke kao luke
od državnog interesa. Zakon o lukama još se 'dorađuje', iako je sve
jasno što on mora sadržavati i kakva rješenja primijeniti za pojedine
luke, ali i sve u cjelini. Tri su jadranska punkta gdje će se
odrednice novog zakona o lukama 'lomiti' na praktičnom provođenju. U
Luci Ploče koja je također od državnog interesa bit će, čini se,
najbezbolnije primijeniti bilo koje rješenje, jer se polazi od početka
razvoja. U Splitu su odnosi oko putničke luke nedefinirani i tehnički
teško primjenjivi, ali se i ta luka mora riješiti adekvatno za potrebe
putničkih brodara, koji u floti imaju i velike brodove", napominje
novinar i na kraju ističe:
"Rijeka ostaje prva zadaća Vlade, odnosno nadležnih ministarstava jer
je prva 'na meti' domaćih i stranih putničkih brodara već u sljedećoj
sezoni. Nije sporno da će poduzeće Luka, odnosno teretni dio luke (bez
obzira na prostor kojega će zauzimati) dobiti jedinstvenu lučku upravu
koju će imenovati Vlada. Boraveći ovih dana u Rijeci, pomoćnik
ministra za pomorstvo, promet i veze RH kapetan Mario Babić otklonio
je neslužbenim razgovorima novu bojazan, i rekao da nema nikakva
opravdanja za stvaranje 'dvostruke' lučke uprave u Rijeci.
Nema, međutim, opravdanja ni za 'tjeranje' putničkih brodova iz
Rijeke u Trst. A to će se dogoditi ako se u ključnim putničkim lukama,
ponajprije Rijeci ne riješi status putničkog terminala i konačno počne
njegovo uređenje za sezonu".
(Hina) mc
030859 MET oct 95