ZAGREB, 21. rujna (Hina) - Hrvatska Vlada na današnjoj je sjednici raspravljajući o ukupnoj strategiji izgradnje cesta u Republici Hrvatskoj donijela i odluku o potpisivanju ugovora za dodjelu koncesije hrvatsko-francuskom
koncesionaru tvrtki "Ina-Bouygnes" za izgradnju dijela jadranske autoceste na području Istre. Taj bi ugovor, kako je naglasio potpredsjednik Vlade i ministar razvitka i obnove dr. Jure Radić, trebao biti potpisan uskoro za vrijeme službenog posjeta predsjednika Republike Hrvatske dr. Franje Tuđmana Francuskoj, što će, ocijenio je, biti doprinos ukupnom razvoju gospodarskih veza dviju zemalja.
ZAGREB, 21. rujna (Hina) - Hrvatska Vlada na današnjoj je sjednici
raspravljajući o ukupnoj strategiji izgradnje cesta u Republici
Hrvatskoj donijela i odluku o potpisivanju ugovora za dodjelu koncesije
hrvatsko-francuskom koncesionaru tvrtki "Ina-Bouygnes" za izgradnju
dijela jadranske autoceste na području Istre. Taj bi ugovor, kako je
naglasio potpredsjednik Vlade i ministar razvitka i obnove dr. Jure
Radić, trebao biti potpisan uskoro za vrijeme službenog posjeta
predsjednika Republike Hrvatske dr. Franje Tuđmana Francuskoj, što će,
ocijenio je, biti doprinos ukupnom razvoju gospodarskih veza dviju
zemalja. #L#
Pripreme za gradnju dijela autoceste na području Istre trajat će
godinu dana, a završetak radova planira se kroz tri godine. Kao vrlo
važno Radić je istaknuo i obvezu koncesionara da 70 posto radova
povjeri domaćim građevinskim poduzećima.
Predsjednik hrvatske Vlade Nikica Valentić današnju vladinu
odluku o davanju prve koncesije drži vrlo važnim dijelom u ukupnoj
strategiji razvoja cestovne mreže u Hrvatskoj. Ukupna strategija
prometne infrastrukture, kazao je Valentić, bit će pripremljena vrlo
skoro i možda će biti upućena i na prvu sjednicu novog saziva
Zastupničkog doma.
"Glavni je cilj strategije prometnog razvoja povezati sve hrvatske
prostore i to po najvišim europskim standardima", kazao je
potpredsjednik Vlade dr. Jure Radić. U strategiji se planira izgradnja
devet autocesta u dužini 2071 kilometara, 927 kilometara deset brzih
četverotračnih cesta te 384 kilometra otočnih cesta. Od tih ukupno
3382 kilometra, 1201 kilometar planira se izgraditi ili dovršiti
tijekom idućih deset godina, a potrebna sredstva za tu gradnju koja će
se namaknuti dijelom iz državnog proračuna, međunarodnim kreditima i
davanjem koncesija, iznose 30 milijardi kuna. Da bi se izdigli na
razinu cestovne mreže europskih zemalja, u slijedećih deset godina,
ističe dr. Radić, "moramo dovršiti gradnju mreže autocesta i to
zagorsku i posavsku autocestu, poluautocestu od Zagreba prema
Madžarskoj, te od Zagreba prema Rijeci i veći dio jadranske autoceste.
Dr. Radić je također podsjetio da je hrvatska Vlada prije godinu i
pol dana raspisala natječaj za dodjelu koncesija za izgradnju cesta,
no Komisija za dodjelu koncesija utvrdila je kako su sve tada
pristigle ponude bile neprihvatljive za Hrvatsku, od roka trajanja, do
sudjelovanja domaćih sredstava u izgradnji pojedinih dionica. No,
Vlada nas je zadužila da i dalje pregovaramo s potencijalnim
koncesionarima čiji je interes, naglasio je dr. Radić, naglo porastao
nakon akcije "Oluja". Sada su i uvjeti znatno povoljniji, dodaje
Radić ističući da je primjerice tvrtka "Ina-Bouygnes" za sredstva od
300 milijuna njemačkih maraka od Hrvatske tražila avans u visini 200
milijuna. Nakon akcije "Oluja", dobili smo odgovor na naš
protuprijedlog upućen još u ožujku ove godine, u kojem ta tvrtka
pristaje na većinu naših uvjeta, kazao je Radić.
I ministar pomorstva, prometa i veza Ivica Mudrinić istaknuo je da
nakon "Oluje" slijedi etapa razvitka. Gradnja cestovne mreže imat će
ogroman utjecaj i na podizanje kvalitete turističkih usluga, a
davanjem koncesija za gradnju cesta ostvaruje se i ulazak stranog
kapitala u Republiku Hrvatsku, ocijenio je Mudrinić.
Na današnjoj sjednici Vlada je prihvatila i Izvješće o korištenju
sredstava tekuće proračunske rezerve za razdoblje od 1. siječnja do
31. kolovoza ove godine.
Tekuća proračunska rezerve zadnjeg dana mjeseca kolovoza iznosila je
nešto više od 114 milijuna kuna. Sa 31. kolovoza već je iz tekuće
proračunske rezerve preuzeto 60 milijuna kuna za isplatu dodatka uz
mirovine, 21 milijun za kupnju udžbenika itd. Ministar financija Božo
Prka izvijestio je da je do kraja godine ostalo još 19 milijuna kuna u
tekućoj proračunskoj rezervi, a to će poslužiti za troškove rada
države koji nisu planirani u državnom proračunu.
(Hina) sšh ds
211825 MET sep 95