LONDON, 16. rujna (Hina/AFP) - Starim pocrnjelim šankovima i parketima prekrivenim piljevinom u "King's Head" i drugim "Rose and Crown" prijeti nestanak od lanca proizvođača piva koji žele standardizirati izgled pubova, na veliku
žalost stalnih posjetitelja koji strahuju od invazije bezdušnih "McPubs".
LONDON, 16. rujna (Hina/AFP) - Starim pocrnjelim šankovima i parketima
prekrivenim piljevinom u "King's Head" i drugim "Rose and Crown"
prijeti nestanak od lanca proizvođača piva koji žele standardizirati
izgled pubova, na veliku žalost stalnih posjetitelja koji strahuju od
invazije bezdušnih "McPubs". #L#
U Drewsteigntonu na jugu i Saint Albansu na sjeveru Londona širi se
nezadovoljstvo: peticijama, prijetnjama bojkotom i demonstracijama
pokušava se usprotiviti odluci dvojice britanskih pivskih giganata oko
renoviranja i promjene imena dvaju lokalnih pubova.
Nešto nedopustivo za stalne mušterije koji se svake večeri sastaju
kako bi popili nekoliko pinti piva raspravljajući o posljednjoj
utakmici cricketa ili novostima iz kraljevske obitelji.
"Pivari su uzeli naše pubove u namjeri da ih zamijene, prvo u
gradovima a sad i na selu, plastičnim replikama koje ih sve čine
istim", zgraža se čuveni pisac uvodnika William Rees-Mogg, svojski se
zauzimajući za Drewe Arms, stari pub slamnata krova u Drewsteigntonu.
"Mi u Engleskoj smo tradicionalni. Pomalo nas je strah novina a
pubovi su bili jedno od rijetkih javnih mjesta gdje se još osjećala
duša vlasnika", uzdiše Steve naručujući pintu u Georgeu IV, pubu u
Chiswicku (zapad Londona) koji je pivara Fullers nedavno preuredila.
Od Edinburgha do Plymoutha, ljekarne, knjižare ili prodavaonice
odjećom imaju sve istu standardiziranu fasadu zahvaljujući velikim
grupacijama za distribuciju koje ih kontroliraju.
Što se tiče pubova revolucija počinje s nazivima. U želji da privuku
mladu klijentelu, pivari zamjenjuju stoljetne natpise, koji se često
odnose na lokalnu povijest, "privlačnijim" imenima. Tako su nedavno
osvanuli natpisi "Rat and Parrot" (štakor i papagaj) ili "Slug and
Lettuce" (puž golać i salata)...
Iza tih imena kriju se novi lanci koje pokušavaju otvoriti
proizvođači piva: Engleska već broji dvadesetak Rat and Parrot,
petnaestak Slug and Lettuce i skoro 80 Firkin. Svaki natpis ima točno
određeni koncept određen prema okolini, starosti i navikama
klijentele.
Allied Domecq koji posjeduje 3.200 pubova preimenovao je 200 lokala
smještenih u popularnim četvrtima u "Mr Q" s video ekranima, juke
boxom i biljarom.
Bogatije četvrti više vole tematske pubove, kao lažne irske Scruffy
Murphy, gdje sa zidova od tamnog drva bruji keltska glazba.
Obitelj je posljednja nada: Whitbread će investirati skoro 160
milijuna dolara u svoje pubove-restaurante Brewer's Fayre koje nude
strogo određene menue i dvorane za igre. Grupacija namjerava
"iskoristiti nedavnu odluku vlade da odobri ulaz djeci mlađoj od 14
godina", objašnjava Wess van Riemsdijk, generalni direktor.
Pubovi nemaju izbora. Moraju privući novu klijentelu kako bi
nadoknadili gubitke koji su ih prisilili na zatvaranje 3.000 od 60.000
pubova od 1989. godine. U 15 godina britanska godišnja potrošnja piva,
vrlo skupog zbog pristojbi, pala je za 16% i djelomice se premjestila
po kućanstvima, prema Udruzi proizvođača piva i trgovaca na malo.
Iako brine nostalgičare, ofenziva pivara može uspjeti. Jer u doba kad
fast-food i vinski barovi cvjetaju u svakom gradu kraljevstva, pub za
Britance "ostaje mjesto gdje je najljepše boraviti - poslije doma",
prema nedavnom ispitivanju.
(Hina) bnš bnš
160023 MET sep 95