FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

TRADICIONALNIM BRITANSKIM PUBOVIMA PRIJETI NESTANAK

LONDON, 16. rujna (Hina/AFP) - Starim pocrnjelim šankovima i parketima prekrivenim piljevinom u "King's Head" i drugim "Rose and Crown" prijeti nestanak od lanca proizvođača piva koji žele standardizirati izgled pubova, na veliku žalost stalnih posjetitelja koji strahuju od invazije bezdušnih "McPubs".
LONDON, 16. rujna (Hina/AFP) - Starim pocrnjelim šankovima i parketima prekrivenim piljevinom u "King's Head" i drugim "Rose and Crown" prijeti nestanak od lanca proizvođača piva koji žele standardizirati izgled pubova, na veliku žalost stalnih posjetitelja koji strahuju od invazije bezdušnih "McPubs". #L# U Drewsteigntonu na jugu i Saint Albansu na sjeveru Londona širi se nezadovoljstvo: peticijama, prijetnjama bojkotom i demonstracijama pokušava se usprotiviti odluci dvojice britanskih pivskih giganata oko renoviranja i promjene imena dvaju lokalnih pubova. Nešto nedopustivo za stalne mušterije koji se svake večeri sastaju kako bi popili nekoliko pinti piva raspravljajući o posljednjoj utakmici cricketa ili novostima iz kraljevske obitelji. "Pivari su uzeli naše pubove u namjeri da ih zamijene, prvo u gradovima a sad i na selu, plastičnim replikama koje ih sve čine istim", zgraža se čuveni pisac uvodnika William Rees-Mogg, svojski se zauzimajući za Drewe Arms, stari pub slamnata krova u Drewsteigntonu. "Mi u Engleskoj smo tradicionalni. Pomalo nas je strah novina a pubovi su bili jedno od rijetkih javnih mjesta gdje se još osjećala duša vlasnika", uzdiše Steve naručujući pintu u Georgeu IV, pubu u Chiswicku (zapad Londona) koji je pivara Fullers nedavno preuredila. Od Edinburgha do Plymoutha, ljekarne, knjižare ili prodavaonice odjećom imaju sve istu standardiziranu fasadu zahvaljujući velikim grupacijama za distribuciju koje ih kontroliraju. Što se tiče pubova revolucija počinje s nazivima. U želji da privuku mladu klijentelu, pivari zamjenjuju stoljetne natpise, koji se često odnose na lokalnu povijest, "privlačnijim" imenima. Tako su nedavno osvanuli natpisi "Rat and Parrot" (štakor i papagaj) ili "Slug and Lettuce" (puž golać i salata)... Iza tih imena kriju se novi lanci koje pokušavaju otvoriti proizvođači piva: Engleska već broji dvadesetak Rat and Parrot, petnaestak Slug and Lettuce i skoro 80 Firkin. Svaki natpis ima točno određeni koncept određen prema okolini, starosti i navikama klijentele. Allied Domecq koji posjeduje 3.200 pubova preimenovao je 200 lokala smještenih u popularnim četvrtima u "Mr Q" s video ekranima, juke boxom i biljarom. Bogatije četvrti više vole tematske pubove, kao lažne irske Scruffy Murphy, gdje sa zidova od tamnog drva bruji keltska glazba. Obitelj je posljednja nada: Whitbread će investirati skoro 160 milijuna dolara u svoje pubove-restaurante Brewer's Fayre koje nude strogo određene menue i dvorane za igre. Grupacija namjerava "iskoristiti nedavnu odluku vlade da odobri ulaz djeci mlađoj od 14 godina", objašnjava Wess van Riemsdijk, generalni direktor. Pubovi nemaju izbora. Moraju privući novu klijentelu kako bi nadoknadili gubitke koji su ih prisilili na zatvaranje 3.000 od 60.000 pubova od 1989. godine. U 15 godina britanska godišnja potrošnja piva, vrlo skupog zbog pristojbi, pala je za 16% i djelomice se premjestila po kućanstvima, prema Udruzi proizvođača piva i trgovaca na malo. Iako brine nostalgičare, ofenziva pivara može uspjeti. Jer u doba kad fast-food i vinski barovi cvjetaju u svakom gradu kraljevstva, pub za Britance "ostaje mjesto gdje je najljepše boraviti - poslije doma", prema nedavnom ispitivanju. (Hina) bnš bnš 160023 MET sep 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙