FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SPAŠAVANJE POSADE SRUŠENIH ZRAKOPLOVA NA NEPRIJATELJSKOM TERITORIJU

PARIZ, 31. kolovoza (Hina/AFP) - Tehnički vrlo komplicirano i opasno, spašavanje posade zrakoplova srušenog iznad neprijateljskog teritorija istodobno je rezultat tehnološke i fizičke komponente, dakle složenih elektronskih sredstava i posebno uvježbanih postrojba, piše novinar agencije France presse u povodu akcije kojom se nastoji spasiti dvojicu francuskih zrakoplovaca srušenih u srijedu iznad BiH. U svim zapadnim vojskama takva akcija spašavanja naziva se CSAR (Combat Search and Rescue - borbena potraga i spašavanje). Teritorij iznad kojeg je u srijedu srušen francuski borbeni zrakoplov Mirage 2000 pod potpunom je kontrolom bosanskih Srba. To je planinski dio BiH, gotovo isključivo prekriven šumama i pun uskih klanaca, što je istodobno i pogodnost pri spašavanju - pilot i navigator se mogu lakše sakriti, i nedostatak - otežana je potraga i spašavanje. Kako bi uspjeli preživjeti u slučaju nesreće, pilot i navigator, naoružani pištoljima, prije svakog polijetanja oblače prsluk u kojem se nalazi kompas, prijemnik GPS (satelitski sustav koji na bilo kojem dijelu zemljine kugle omogućava orijentiranje u prostoru), radio primopredajnik radi komunikacije elektronskim kodiranim znakovima i baterije za njega, ogledalo, zviždaljka, svijetleće rakete, baklje, torbica za prvu pomoć, maskirne boje, plastificirana plan terena nad kojim lete, koja bi im mogla pomoći da prežive i sakriju se u slučaju nesreće. Pod sjedištem za izbacivanje nalazi se torba za preživljavanje obješena za remene padobrana. Pilot može u toj torbi pronaći dio materijala koji već ima u prsluku, a osim njega i termički pokrivač, maskirnu mrežu, malo hrane i vode te jednostavna sredstva koja mu pomažu da bi vodu našao na terenu. Kad prizemlji, izbačeni pilot počinje provoditi u praksu ono što je učio na mnogobrojnim tečajevima CSAR-a. Najprije se mora sakriti i obvezno ukloniti padobran. Zatim treba pronaći mjesto, a da se ne izlaže, s kojeg bi mogao, svaki puni sat, emitirati elektronske signale. To znači da su francuski piloti, koji su srušeni u 17,15 sati morali čekati 18,00 kako bi poslali prvi signal. Kad je kontakt uspostavljen, pilot mora poslati tri koda ratnim zrakoplovima zaduženim da ga pronađu, a zatim helikopterima za spašavanje: slovo, brojku i riječ koju mijenja svaki dan. Nakon tog završnog kontakta sve je u rukama posebno uvježbane skupine spasioca i pilota zrakoplova koji se mora spustiti ili neko vrijeme lebdjeti nad neprijateljskim terenom. (Hina) maš fp 311936 MET aug 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙