FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZASTUPNIČKI DOM O PROGRAMU RAZVOJA HRVATSKOG ŠKOLSTVA

ZAGREB, 30. lipnja (Hina) - Zastupnički dom hrvatskoga Sabora danas je, u nastavku 26. sjednice, zaključio opširnu, dvodnevnu raspravu o Prijedlogu programa razvoja hrvatskog školstva. Odgovarajući na brojne izrečene prijedloge, primjedbe i mišljenja, ministrica prosvjete i športa Ljilja Vokić istaknula je da je hrvatsko školstvo otvoreno za sve inovacije, a osnovni je cilj predloženih promjena, naglasila je, razvijanje osobnosti. Ministrica Vokić napomenula je da je program bio objavljen u Školskim novinama, a u anketi se 85 posto prosvjetnih djelatnika izjasnilo za promjene. Odgovarajući na brojna mišljenja vezana uz A, B i C program, ministrica je poručila da će kroz taj program doći do izražaja učeničke sposobnosti, odnosno bit će to korak ka individualizaciji. Na upit Furia Radina (zastupnik manjine) o prosvjetnim savjetnicima za nacionalne manjine, Ljilja Vokić je odgovorila da Ministarstvo prosvjete ima savjetnika za nacionalne manjine te da to pitanje nije zapostavljeno. Većina primjedbi u današnjoj raspravi odnosila se na razlikovne A, B, C programe, te na potrebu zaštite digniteta i standarda prosvjetnih djelatnika. Više je zastupnika, među kojima i Vicencije Biuk (HDZ) i Mladen Vilfan (HSLS), ukazalo na opterećenost i pretrpanost pojedinih programa. Vicencije Biuk, uz ostalo se zalaže za korištenje iskustava nastavnika u izradi školskih programa te za uklanjanje manjkavosti praktične nastave. Nikola Bulat (HDZ) ocjenjuje da sa A, B, C programom treba početi i ranije, dok Drago Krpina (HDZ) upozorava da treba pronaći način da se izbjegnu zamke, po njemu, očekivanog velikog pritiska roditelja na učitelje da omoguće njihovoj djeci prelazak u bolji program. Krpina pritom upozorava i na posebne probleme s tim programom u manjim, seoskim školama, a drži da bi program trebao obuhvatiti i sustav hrvatskih dopunskih škola u inozemstvu. Prijedlog programa razvoja hrvatskog školstva pozdravljaju i Adam Meštrović (HDZ), te Branko Tinodi (HDZ) koji predlaže da se u škole što prije uvede drugi strani jezik. Mladen Vilfan (HSLS) kritizira način prelaska iz osnovne u srednju školu, predlaže da se razmisli o desetogodišnjem obveznom obrazovanju, protivi se strogim maturama, te smatra da više pozornosti treba posvetiti izvanškolskim aktivnostima. Jozo Radoš (HSLS) zamjera što program ne sadrži materijalne pretpostavke. Dr. Savka Dabčević-Kučar (HNS) mišljenja je da je predloženi program krajnje ozbiljan i mora se promatrati kao prvorazredni faktor razvoja. Drži ipak da nedostaju ocjene u ciljevima škole, a to je, po njoj, formiranje ličnosti. Dr. Kučar ustvrđuje također da su neki programi neodgovorno, a pojedini udžbenici neadekvatno napravljeni, te pozdravlja najavu javnog natječaja za izradu udžbenika. Zastupnik SNS-a Milan Đukić ističe da neće moći dati podršku nizu zakona o školstvu i ostalim zakonima koji se naslanjaju na Ustavni zakon o pravima manjina, sve dok na zastupničke klupe ne dođe stručna analiza provedbe Ustavnog zakona. Zastupnički dom nastavit će rad nakon stanke. (Hina) bm bn/db 301556 MET jun 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙