FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NAKON FUJITSUA I SONYA - NEC: ZIDNA TELEVIZIJA ZA SUTRA

TOKIO, 27. lipnja (Hina/AFP) - Nakon "Fujitsua" i "Sonya", i treća je japanska elektronska tvrtka - "NEC", najavila danas nakanu da vrlo brzo počne industrijski proizvoditi televizore ekstra-širokih ekrana koji bi visili na zidu obiteljskog dnevnog boravka. "NEC" je obznanio kako namjerava uložiti 15 milijardi jena (180 milijuna dolara) u tri iduće godine za proizvodnju plazma-ekrana od 50 do 150 cm po dijagonali. Plazma-ekrani emitiraju svjetlost dok plin, to može biti helij ili neon, zatvoren između dviju staklenih pločica prima električni naboj, slično neonskoj fluorescentnoj cijevi. Ta tehnologija omogućava sliku kvalitete "slične" onoj na televizorima s katodnim cijevima, ali s receptorima koji zauzimaju puno manje mjesta: samo 8 cm širine, prema "NEC-u". "To tržište moglo bi postati prilično značajno, ako proizvođači uspiju sniziti cijene", ističe Joseph Osha, analitičar specijaliziran za elektroniku kod posrednika "Smith New Court" u Tokiju. On smatra da bi na početku taj tip televizora mogao predstavljati zamjensko tržište za konvencionalne televizore s velikim ekranom. Prema Oshaevim riječima, japanske elektronske tvrtke shvatile su da su plazma-ekrani jedina tehnologija prikladna za ravne vrlo velike ekrane s kvalitetnom slikom. Televizori s katodnim cijevima postaju preglomazni čim ekran prelazi određenu veličinu. Retroprojektori nude tek osrednju kvalitetu slike, a ekrani s tekućim kristalima (LCD) preskupi su za industrijsku proizvodnju iznad određene veličine. "NEC" namjerava proizvoditi na mjesec 1.000 plazma-ekrana do polovice 1996., ali sljedeće godine kani njihov broj povećati na 10.000 jedinica i dosegnuti 100.000 mjesečnih jedinica do kraja stoljeća. Prodaja elektronske tvrtke trebala bi tada dosegnuti 100 milijardi jena (1,2 milijardi dolara). "NEC" predviđa uzlet tog tržišta u prvim godinama novog milenija: računa na svjetsko tržište za ekrane od 50 cm i 110 milijardi jena godine 1998., s povećanjem na 260 milijardi 2000. i 760 milijardi 2002. godine. Njegov stari suparnik "Fujitsu" proizvodi plazma-ekrane od 52,5 cm od 1993., s malom proizvodnjom reda veličine 10.000 do 20.000 jedinica na godinu, prema predstavniku za novinstvo prve tvrtke u japanskoj informatici. "Fujitsu" trenutačno usavršava veću verziju (262,5 cm) koja će se komercijalizirati u Japanu do godine 1997. i poklopiti se s početkom stalnog emitiranja televizije visoke oštrine slika. Tvrtka među svojim nacrtima ima plan tvornice koja bi zahtijevala nekoliko stotina milijuna dolara ulaganja, podsjetio je predstavnik za novinstvo "Fujitsua". "Sony" je sa svoje strane u ponedjeljak obznanio namjeru da krene sa zidnom televizijom, koristeći mješovitu tehnologiju koja bi kombinirala tekuće kristale i plazmu. Tvrtka koja je specijalizirana u elektronici za široko tržište, suprotno "NEC-u" i "Fujitsu" koji su prije informatičari, namjerava proizvesti više desetaka tisuća ekrana od 62,5 cm već u prvoj godini komercijalizacije koja bi trebala početi godine 1996. (Hina) bnš bnš 271505 MET jun 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙