TOKIO, 27. lipnja (Hina/AFP) - Nakon "Fujitsua" i "Sonya", i treća je
japanska elektronska tvrtka - "NEC", najavila danas nakanu da vrlo
brzo počne industrijski proizvoditi televizore ekstra-širokih ekrana
koji bi visili na zidu obiteljskog dnevnog boravka.
"NEC" je obznanio kako namjerava uložiti 15 milijardi jena (180
milijuna dolara) u tri iduće godine za proizvodnju plazma-ekrana od 50
do 150 cm po dijagonali.
Plazma-ekrani emitiraju svjetlost dok plin, to može biti helij ili
neon, zatvoren između dviju staklenih pločica prima električni naboj,
slično neonskoj fluorescentnoj cijevi.
Ta tehnologija omogućava sliku kvalitete "slične" onoj na
televizorima s katodnim cijevima, ali s receptorima koji zauzimaju
puno manje mjesta: samo 8 cm širine, prema "NEC-u".
"To tržište moglo bi postati prilično značajno, ako proizvođači
uspiju sniziti cijene", ističe Joseph Osha, analitičar specijaliziran
za elektroniku kod posrednika "Smith New Court" u Tokiju. On smatra da
bi na početku taj tip televizora mogao predstavljati zamjensko tržište
za konvencionalne televizore s velikim ekranom.
Prema Oshaevim riječima, japanske elektronske tvrtke shvatile su da
su plazma-ekrani jedina tehnologija prikladna za ravne vrlo velike
ekrane s kvalitetnom slikom.
Televizori s katodnim cijevima postaju preglomazni čim ekran prelazi
određenu veličinu. Retroprojektori nude tek osrednju kvalitetu slike,
a ekrani s tekućim kristalima (LCD) preskupi su za industrijsku
proizvodnju iznad određene veličine.
"NEC" namjerava proizvoditi na mjesec 1.000 plazma-ekrana do polovice
1996., ali sljedeće godine kani njihov broj povećati na 10.000
jedinica i dosegnuti 100.000 mjesečnih jedinica do kraja stoljeća.
Prodaja elektronske tvrtke trebala bi tada dosegnuti 100 milijardi
jena (1,2 milijardi dolara).
"NEC" predviđa uzlet tog tržišta u prvim godinama novog milenija:
računa na svjetsko tržište za ekrane od 50 cm i 110 milijardi jena
godine 1998., s povećanjem na 260 milijardi 2000. i 760 milijardi
2002. godine.
Njegov stari suparnik "Fujitsu" proizvodi plazma-ekrane od 52,5 cm od
1993., s malom proizvodnjom reda veličine 10.000 do 20.000 jedinica na
godinu, prema predstavniku za novinstvo prve tvrtke u japanskoj
informatici.
"Fujitsu" trenutačno usavršava veću verziju (262,5 cm) koja će se
komercijalizirati u Japanu do godine 1997. i poklopiti se s početkom
stalnog emitiranja televizije visoke oštrine slika. Tvrtka među svojim
nacrtima ima plan tvornice koja bi zahtijevala nekoliko stotina
milijuna dolara ulaganja, podsjetio je predstavnik za novinstvo
"Fujitsua".
"Sony" je sa svoje strane u ponedjeljak obznanio namjeru da krene sa
zidnom televizijom, koristeći mješovitu tehnologiju koja bi
kombinirala tekuće kristale i plazmu. Tvrtka koja je specijalizirana u
elektronici za široko tržište, suprotno "NEC-u" i "Fujitsu" koji su
prije informatičari, namjerava proizvesti više desetaka tisuća ekrana
od 62,5 cm već u prvoj godini komercijalizacije koja bi trebala početi
godine 1996.
(Hina) bnš bnš
271505 MET jun 95
SVJETSKA TRŽIŠTA: Europski ulagači oprezni uoči sjednice ECB-a
Washington: Više desetaka mrtvih u sudaru dvaju zrakoplova nad rijekom Potomac
Promet industrije veći dva posto
Većina građana neće na zimski odmor - anketa
SKV: Svijet u 9,30 sati
Uspješna poslovna godina za King ICT, optimizam za 2025.
ZSE: Očekuje se stagnacija Crobexa na rekordnoj razini
U zrakoplovu koji se srušio bili svjetski prvaci u umjetničkom klizanju iz 1994.
NBA: Zubac opet sjajan u pobjedi Clippersa
Rastu napetosti između Slovačke i Ukrajine zbog spora o plinu i energetskoj politici