LONDON, 16. lipnja (Hina) - Klasične plave traperice, nekad moćni
simbol mladenačkog buntovništva, više se ne smatraju zanimljivima, čak
ne ni mladenačkima, barem prema mišljenju onih koji ih proizvode i
prodaju. Proizvođači su primijetili da je dobri stari "blue jeans"
postao nezanimljiv i dosadan današnjoj mladeži. A mišljenje mladeži i
te kako zabrinjava proizvođače jer ono je jedan od glavnih činitelja koji
utječu na promjene na nesigurnom tržištu ulične mode.
Mladi danas daju prednost udobnim, vrećastim krojevima ili pak uskoj,
uz tijelo pripijenoj odjeći inspiriranoj svijetom sporta i fitness
dvorana. Modni dućani sve manje nude traperice i traper jakne, a u
izlozima se uglavnom pojavljuje neuobičajena odjeća namijenjena za
izlaske u klubove ili pak inspirirana raznim sportovima s markama
proizvođača kao što su Stussy, Daniel poole, Red or Dead, Dexter Wong
ili Komodo.
Pad interesa za klasični blue jeans otvorio je nove mogućnosti za
mlade britanske modne kompanije, kojima je do sada bilo teško
natjecati se s velikim američkim proizvođačima jeansa. Sada male
britanske tvrtke zarađuju na međunarodnom tržištu željnom ulične mode
iz Velike Britanije, osobito Londona, koji je jedan od vodećih
svjetskih gradova po kvaliteti i raznolikosti klupskog noćnog života.
"Svaki grad u Evropi ima poneki londonski orijentiran dućan koji
prodaje odjeću britanskih proizvođača. Mi možda izgledamo kao malo
smotani klinci, ali mi smo svjetski prvaci u svom poslu", kaže
predstavnik tvrtke Komodo, jedne od pionira klubske mode.
Tržište klasičnog blue jeansa je u posljednje dvije godine
stagniralo. Manji proizvođači jeansa bore se da bi preživjeli, dok su
veća imena na krizu odgovorila lansiranjem novih kolekcija odjeće koja
nije izrađena od plavog trapera. Levi Strauss, najveće ime na tržištu
blue jeansa, uključio je u svoj program kolekciju nazvanu "White
Levi's" (bijeli levis). Druga nova kolekcija "Levi's Casuals"
(Levisovi opušteni modeli) slijedit će ujesen, a uključivat će
udobnije krojene hlače i jakne s patent zatvaračima.
Dvadeset posto prodaje Pepea, vodeće britanske jeans tvrtke, danas su
modeli u svim drugim bojama osim tradicionalne plave. "Glazba i sport
imaju najveći utjecaj. Mladi su postali zahtjevniji. Žele smiješne i
zabavne krojeve i stilove te svijetle boje", kaže predstavnik Pepea.
Kao i Pepe, i talijanski Diesel proizvodi hlače iz drugih materijala
a ne samo iz trapera, ali krojeći ih na klasičan način. Uz to, uskoro
će se na tržištu pojaviti nova Dieselova kolekcija, 55 DSL,
inspirirana snowboardingom i odjećom koja se danas nosi po londonskim
klubovima.
Sve to ne znači i konačan kraj starog blue jeansa. Proizvođači i
prodavači i dalje naglašavaju da je jeans ostao jedan od bitnih
dijelova modernog uličnog odijevanja čak i za one ispod 25-e. Ipak, na
prošlotjednoj izložbi specijaliziranoj za uličnu modu "London
Interfashion", održanoj u Islingtonu, londonskoj četvrti gdje žive i
rade mnogi mladi modni dizajneri, modni su prognozeri upozorili
proizvođače jeansa da će se morati svojski potruditi da bi zadržali
interes svojih kupaca. Klasične plave traperice bez džepova, koje su
od pedesetih godina simbol i ikona kulture mladih, navodno nemaju
izgleda postati zanimljivima onima koji slijede modu barem do 1998.
godine.
(Hina) sk br SNJEŽANA KOBEŠČAK
161114 MET jun 95
SVJETSKA TRŽIŠTA: Oporavak tehnološkog sektora na Wall Streetu
F-35 borbeni avion srušio se na Aljasci
SKV: Svijet u 4,30 sati
SKV: Hrvatska u 4,30 sati
Najmanje 15 mrtvih u stampedu na hinduističkom hodočašću Kumbh Mela
Senatori zabrinuti zbog kineskog utjecaja u Panamskom kanalu
Fico u četvrtak razgovara s EK o tranzitu ruskog plina
Liječnici se bore za život vozača koji je upao u more
Najava - gospodarstvo - za srijedu, 29. siječnja
Najava događaja - svijet - za srijedu, 29. siječnja