FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

BRITANIJA: DOBRI STARI 'BLUE JEANS' NEZANIMLJIV DANAŠNJOJ MLADEŽI

LONDON, 16. lipnja (Hina) - Klasične plave traperice, nekad moćni simbol mladenačkog buntovništva, više se ne smatraju zanimljivima, čak ne ni mladenačkima, barem prema mišljenju onih koji ih proizvode i prodaju. Proizvođači su primijetili da je dobri stari "blue jeans" postao nezanimljiv i dosadan današnjoj mladeži. A mišljenje mladeži i te kako zabrinjava proizvođače jer ono je jedan od glavnih činitelja koji utječu na promjene na nesigurnom tržištu ulične mode. Mladi danas daju prednost udobnim, vrećastim krojevima ili pak uskoj, uz tijelo pripijenoj odjeći inspiriranoj svijetom sporta i fitness dvorana. Modni dućani sve manje nude traperice i traper jakne, a u izlozima se uglavnom pojavljuje neuobičajena odjeća namijenjena za izlaske u klubove ili pak inspirirana raznim sportovima s markama proizvođača kao što su Stussy, Daniel poole, Red or Dead, Dexter Wong ili Komodo. Pad interesa za klasični blue jeans otvorio je nove mogućnosti za mlade britanske modne kompanije, kojima je do sada bilo teško natjecati se s velikim američkim proizvođačima jeansa. Sada male britanske tvrtke zarađuju na međunarodnom tržištu željnom ulične mode iz Velike Britanije, osobito Londona, koji je jedan od vodećih svjetskih gradova po kvaliteti i raznolikosti klupskog noćnog života. "Svaki grad u Evropi ima poneki londonski orijentiran dućan koji prodaje odjeću britanskih proizvođača. Mi možda izgledamo kao malo smotani klinci, ali mi smo svjetski prvaci u svom poslu", kaže predstavnik tvrtke Komodo, jedne od pionira klubske mode. Tržište klasičnog blue jeansa je u posljednje dvije godine stagniralo. Manji proizvođači jeansa bore se da bi preživjeli, dok su veća imena na krizu odgovorila lansiranjem novih kolekcija odjeće koja nije izrađena od plavog trapera. Levi Strauss, najveće ime na tržištu blue jeansa, uključio je u svoj program kolekciju nazvanu "White Levi's" (bijeli levis). Druga nova kolekcija "Levi's Casuals" (Levisovi opušteni modeli) slijedit će ujesen, a uključivat će udobnije krojene hlače i jakne s patent zatvaračima. Dvadeset posto prodaje Pepea, vodeće britanske jeans tvrtke, danas su modeli u svim drugim bojama osim tradicionalne plave. "Glazba i sport imaju najveći utjecaj. Mladi su postali zahtjevniji. Žele smiješne i zabavne krojeve i stilove te svijetle boje", kaže predstavnik Pepea. Kao i Pepe, i talijanski Diesel proizvodi hlače iz drugih materijala a ne samo iz trapera, ali krojeći ih na klasičan način. Uz to, uskoro će se na tržištu pojaviti nova Dieselova kolekcija, 55 DSL, inspirirana snowboardingom i odjećom koja se danas nosi po londonskim klubovima. Sve to ne znači i konačan kraj starog blue jeansa. Proizvođači i prodavači i dalje naglašavaju da je jeans ostao jedan od bitnih dijelova modernog uličnog odijevanja čak i za one ispod 25-e. Ipak, na prošlotjednoj izložbi specijaliziranoj za uličnu modu "London Interfashion", održanoj u Islingtonu, londonskoj četvrti gdje žive i rade mnogi mladi modni dizajneri, modni su prognozeri upozorili proizvođače jeansa da će se morati svojski potruditi da bi zadržali interes svojih kupaca. Klasične plave traperice bez džepova, koje su od pedesetih godina simbol i ikona kulture mladih, navodno nemaju izgleda postati zanimljivima onima koji slijede modu barem do 1998. godine. (Hina) sk br SNJEŽANA KOBEŠČAK 161114 MET jun 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙