ZAGREB, 29. svibnja (Hina) - U povodu interesa javnosti za stanje na Sveučilištu u Zagrebu 26. je svibnja održana sjednica Senata Zagrebačkoga sveučilišta. S tim je u svezi, a na temelju odluke Senata, Radna skupina sastavila
zaključke koji su izneseni u današnjem priopćenju za javnost. U prvom se zaključku, među inim, podsjeća da "Sveučilište kao akademska institucija, svugdje u svijetu, od početaka, djeluje kao Universitas magistrorum et studentium (Zajednica profesora i studenata". Za uspješan je rad Zagrebačkoga sveučilišta, istaknuto je, "nužno potrebna autonomija koja se ostvaruje djelovanjem sveučilišnih tijela: Upravnog vijeća, rektora i sveučilišnog Senata koji utvrđuju i koordiniraju akademsku i poslovnu politiku Sveučilišta". Te politike, navodi se, "razrađuju i ostvaruju 33 fakulteta, umjetničke akademije, visoke škole te ostale ustanove našega Sveučilišta s više od 50 tisuća studenata, 4.200 nastavnika i 12 tisuća ostalih djelatnika". Način ostvarivanja akademske i poslovne autonomije na Sveučilištu, istaknuto je, "utvrđen je Zakonom o visokim učilištima, pri čemu važnu ulogu imaju i državne institucije". "U razvoju autonomije na temelju Zakona ima teškoća, što usporava obnovu Sveučilišta i otežava njegov rad", ističe se u priopćenju te napominje da "sveučilišna tijela u tome očekuju pomoć i suradnju svih nadležnih institucija". Nadalje se podsjeća da su, na temelju zahtjeva sveučilišnoga Senata, svi fakulteti, radi prilagodbe Zakonu o visokim učilištima, obnovil
ZAGREB, 29. svibnja (Hina) - U povodu interesa javnosti za stanje na
Sveučilištu u Zagrebu 26. je svibnja održana sjednica Senata
Zagrebačkoga sveučilišta. S tim je u svezi, a na temelju odluke
Senata, Radna skupina sastavila zaključke koji su izneseni u današnjem
priopćenju za javnost.
U prvom se zaključku, među inim, podsjeća da "Sveučilište kao
akademska institucija, svugdje u svijetu, od početaka, djeluje kao
Universitas magistrorum et studentium (Zajednica profesora i
studenata". Za uspješan je rad Zagrebačkoga sveučilišta, istaknuto je,
"nužno potrebna autonomija koja se ostvaruje djelovanjem sveučilišnih
tijela: Upravnog vijeća, rektora i sveučilišnog Senata koji utvrđuju i
koordiniraju akademsku i poslovnu politiku Sveučilišta". Te politike,
navodi se, "razrađuju i ostvaruju 33 fakulteta, umjetničke akademije,
visoke škole te ostale ustanove našega Sveučilišta s više od 50 tisuća
studenata, 4.200 nastavnika i 12 tisuća ostalih djelatnika". Način
ostvarivanja akademske i poslovne autonomije na Sveučilištu, istaknuto
je, "utvrđen je Zakonom o visokim učilištima, pri čemu važnu ulogu
imaju i državne institucije". "U razvoju autonomije na temelju Zakona
ima teškoća, što usporava obnovu Sveučilišta i otežava njegov rad",
ističe se u priopćenju te napominje da "sveučilišna tijela u tome
očekuju pomoć i suradnju svih nadležnih institucija".
Nadalje se podsjeća da su, na temelju zahtjeva sveučilišnoga Senata,
svi fakulteti, radi prilagodbe Zakonu o visokim učilištima, obnovili
nastavne planove i programe već za školsku godinu 1994/95. Time je,
ocijenjeno je, "učinjen golemi napor revizije i izrade više od 150
obnovljenih i novih programa". Uz napomenu da će "dekani, prodekani i
nastavnici i nadalje u izravnom kontaktu izlagati studentima način
rada na Sveučilištu", ističe se da se, istodobno, od studenata očekuju
ukazivanje na probleme te prijedlozi za njihovo rješavanje, a sve u
cilju poboljšanja nastave i načina studiranja. "Ako se pokaže da se
neki problemi ne mogu riješiti na razini dekana i prodekana,
Sveučilišni ih je Senat spreman raspraviti i donijeti odgovarajuće
odluke", drugi je od donesenih zaključka.
Napominje se da se "većina primjedaba iznesenih u javnosti odnosi na
odredbe Zakona o visokim učilištima RH koji je donio hrvatski Sabor na
prijedlog Ministarstva znanosti i tehnologije". Uz podsjećanje da su
"u raspravama prednacrta Zakona sudjelovala sva hrvatska sveučilišta i
podržala temeljna načela Zakona", zaključuje se da "Senat Sveučilišta
i ovom prilikom podržava ta načela kao i svako poboljšanje propisa u
skladu s iskustvima naboljih svjetskih sveučilišta".
U svezi sudjelovanja studenata u radu fakultetskih vijeća, u
priopćenju se ističe da "u prijelaznom razdoblju do donošenja novih
akata (statuta i pravilnika fakulteta te Sveučilišta) studenti
sudjeluju u radu fakultetskih vijeća prema ranijim aktima". Na
navedenoj je sjednici Senat Sveučilišta zaključio i da "donošenje
spomenutih akata kasni zbog golemog opsega posla i nedostatka
kadrovske te finacijske potpore", u čemu Sveučilište, naglašeno je,
"dijeli teškoće svih institucija hrvatskoga društva koje prolazi kroz
razdoblje obnove".
"Sveučilište u Zagrebu posvetilo je posebnu brigu studentima -
invalidima domovinskoga rata kojih je ukupno 201, o čemu svjedoči i
osnivanje Dvogodišnjeg studija poslovne informatike na kojemu studira
137 studenata", istaknuto je. Taj je studij, ocijenjeno je,
"prilagođen potrebama i mogućnostima invalida, studenti su smješteni u
studentske domove, a osobnu pažnju svakom studentu posvećuju njihovi
dekani i prodekani". Uz to, napominje se, Sveučilište je, u suradnji i
uz finacijsku potporu Ministarstva obrane, započelo adaptaciju posebne
zgrade za studij invalida.
"Čelnici Sveučilišta u Zagrebu, posebno članovi Senata, rektor i
dekani fakulteta, akademija i visokih škola spremni su, zajedno s
ostalim činiteljima koji utječu na djelovanje Sveučilšta, na svaku
raspravu o stanju na Sveučilištu u Zagrebu te o posljedicama takvoga
stanja", ističe se u priopćenju.
"Sveučilišni Senat posebice pozdravlja mogućnost da se javnost upozna
s radom, uspjesima, teškoćama i planovima Zagrebačkoga sveučilišta
koje, kao najstarija i najveća akademska institucija hrvatskoga
naroda, ima posebnu važnost i odgovornost za njegovu budućnost",
zaključuje se na kraju današnjega priopćenja koje je sastavila Radna
skupina u sastavu: prof. dr. Jakša Barbić, dekan Pravnog fakulteta,
prof. dr. Biserka Nagy, dekan Prirodoslovno-matematičkog fakulteta,
prof. dr. Franjo Šanjek, dekan Katoličkog bogoslovnog fakulteta i
prof. dr. Niko Zurak, dekan Medicinskog fakulteta.#L#
(Hina) pp/ip mć
291848 MET may 95
291848 MET may 95