FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HOLLYWOOD PRISKAČE U POMOĆ ŠKOTSKOJ

zvijezde glume u kiltu u američkim visokobudžetnim filmovima koji se snimaju u Škotskoj, gdje užurbano ispituju turističke učinke tog novog oduševljenja Hollywooda. Ništa manje nego četiri super-produkcije ostvarene u grandioznim dekorima Sjevernog visočja uskoro će stići u Europu nakon što su punile američke kino-dvorane. Dvije epske freske o avanturama škotskih legendarnih junaka dale su prvotni poticaj: "Rob Roy" s Jessicom Lange i Liamom Neesonom te "Braveheart" s Melom Gibsonom i francuskom glumicom Sophie Marceau. Sljedeći filmovi bit će suspense o neizbježnoj nemani iz Loch Nessa i još jedan triler u kojem će glavnu ulogu igrati Julia Roberts. Otkad je u travnju počelo prikazivanje filma "Rob Roy" u SAD-u, predstavnici škotskog turizma pomno ispituju učinak na kino-blagajnama i usrdno se nadaju da će se prvotni uspjeh potvrditi. Na kraju filma koji se prikazivao u 2.000 američkih kino-dvorana, kratka reklama uzdiže čari Škotske, nudeći brojeve telefona. Deseci tisuća razglednica podijeljeni su gledateljima, s natpisom: "Vidjeli ste film, dođite vidjeti zemlju". Marketinški potezi istog tipa predviđaju se ovog ljeta u Europi, posebno u Njemačkoj i Francuskoj, gdje će se film početi prikazivati u lipnju. Nekoliko hotela "Rob Roy" ugledalo je svjetlo dana u Sjevernom visočju dok su škotske turističke agencije uvele "kružna putovanja tragom Roba Roya". U dvije varijante: "kružno putovanje na holivudski način" na kojem se posjećuju mjesta snimanja, te "povijesno kružno putovanje" na kojem se kreće u otkrivanje "pravog Roba Roya", onoga kojeg je Hollywood nepravedno zaobišao. U luksuznoj verziji svako putovanje stoji 1.500 dolara za manje od tjedan dana. "Nadamo se turističkom boomu koji je uslijedio nakon uspjeha australskog filma "Crocodile Dundee". Godinu dana kasnije broj američkih turista u Australiji porastao je za više od 25%, objašnjava Caroline Keith iz Turističkog društva Škotske. Njezina bi zemlja trebala sličan poticaj budući da je broj posjetitelja u godinu dana pao za 6%. To što Hollywood priskače u pomoć Škotskoj treba posebno zahvaliti organizaciji "Scottish Screen Locations", osnovanoj 1990. godine radi poticanja europskih i američkih redatelja da dođu snimati u Škotsku. Njezin osnivač Kevin Cowle "zaljubljenik je u film" koji je znao uvjeriti 75 od 80 okruga u regiji da financiraju godišnji budžet od 120.000 funti (190.000 dolara), što omogućuje zapošljavanje triju osoba. Te osobe krstare filmskim festivalima čitavog svijeta nudeći na prodaju čari svoje zemlje: "prekrasni krajolici, visoko osposobljeni tehničari, statisti koje je lako naći i dovesti", rezimira vedro Kevin Cowle. Pred direktorima fotografije, osjetljivima "na oblake i svjetlost koji stvaraju ozračje magije i tajnovitosti", hvali čak i klimatske uvjete. Jer ništa ne zaustavlja Škote koji su već uspjeli uvjeriti producente televizijskih serija da Glasgow može poslužiti kao 'dubler' i Moskve i Vatikana. (Hina) bnš 210746 MET may 95 210746 MET may 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙