FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

REVOLUCIONARNI AUTOMOBIL MERCEDESA I SWATCHA NAZVAN "SMART"

SARREGUEMINES (Francuska), 18. svibnja (Hina/AFP) - Malo vozilo koje namjeravaju zajedno izrađivati u pokrajini Lorraine (na istoku Francuske) njemačka tvrtka Mercedes-Benz i švicarska Swatch, počevši od 1998. godine, dobilo je ime: zvat će se "Smart" a ne "Swatchmobile" kao što su ga već nazvali novinari. U imenu "Smart" ('elegantan' na engleskom) slovo 'S' je za Swatch a 'M' za Mercedes, kazao je novinarima Hans Juerg Shaer, komercijalni direktor zajedničke tvrtke osnovane tim povodom - MC Micro Compact Car AG (MCC). Dvostruko podrijetlo automobila bit će iskazano i na karoseriji s cirkularnim simbolom na kojem će pisati gore "Swatch car", dole "concept by Mercedes-Benz", a u sredini "Smart". No, legendarna trokraka zvijezda Mercedesovih limuzina izostat će. Model još nije dovršen ali, prema slikama prototipa, Smart će jako nalikovati sadašnjim novim malim automobilima oblih i zdepastih formi. Gradsko vozilo s dva sjedala od samo 2,50 m dužine i 1,40/45 m širine, Smart bi trebao imati visoku razinu sigurnosti i uspostaviti nove rekorde u štednji (4 litre na 100 km), tvrde predstavnici projekta. Cijena će se kretati "između 15.000 i 20.000 njemačkih maraka" a maksimalna brzina bit će od 120 do 130 km/h. Ciljana klijentela prije svega su neženje mlađe od 30 godina, kojima će Smart biti prvi automobil, i "DINKS-i" (Double Income no Kids - zaposleni par bez djece), kojima će biti drugo ili čak treće vozilo. Ono što je za sada najrevolucionarnije u konceptu Smarta jest način prodaje. Smart će se moći prodavati prema sistemu franšize, češće u tekstilnoj i industriji luksuznih proizvoda. "Tražimo ozbiljne partnere, to bi mogle bite velike robne kuće ili prodavaonice namještaja", izjavio je Schaer. MCC je već u kontaktu s nekoliko tvrtki kao što su robne kuće Karstadt u Njemačkoj i francuski lanac hipermarketa Carrefour. Cilj će biti dovesti proizvod klijentu. "U prvoj fazi distribucije usredotočit ćemo se na 90 gradskih aglomeracija smještenih u zapadnoj Europi", istaknuo je Shaer. Oformit će se oko 120 lokacija franšize a koncesionari će imati ekskluzivno pravo prodaje. Prvi će ugovori biti zaključeni ovog ljeta. "Mislim da će barem polovica koncesija biti odobrena trgovcima koji za sada nemaju nikakave veze s automobilom", kazao je Schaer. Udruživanje Mercedes-Benza i poduzetne švicarske tvrtke Nicolasa G. Hayeka, koja je postala čuvena po kvalitetnim satovima provokativnog dizajna i boja, potječe iz prošle godine. Partneri su izabrali lokaciju Hambach-Sarreguemines, u Lorrainei, iz brojnih razloga: jeftinija radna snaga nego u Njemačkoj, velika fleksibilnost satnice, optimalno korištenje opreme, idealan geografski položaj i vrlo kratki rokovi za dobijanje potrebnih dozvola za konstrukciju, kazao je Christophe Baubin, direktor odsjeka za financije pri MCC-u. Ulaganje iznosi 2,5 milijarde FRF (510 milijuna dolara) za izgradnju pogona u Hambachu, i isto toliko za razvoj koncepta i istraživanje, kazao je on. Tvornica će gotovo isključivo raditi na montaži vozila, dijelove će izrađivati tridesetak poduzetnika, čime će se uštedjeti na troškovima, dodao je Baubin. (Hina) bnš 181030 MET may 95 181030 MET may 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙