LONDON, 20. travnja (Hina/AFP) - Kašmir i tvid, whisky, raskošni
hoteli i saloni za čaj, zlato i kristal "made in Britain" - velika
britanska imena odlučila su ujediniti snage kako bi britanski luksuz
bio opet jednako prepoznatljiv kao onaj francuskih i talijanskih
suparnika.
Poput komiteta Colbert koji okuplja sav francuski luksuz, Britanci su
prije tri godine osnovali Walpole Committee, a sličnost ide dotle da
su za naziv odabrali ime engleskog ministra, gotovo suvremenika
Francuza Colberta, sir Roberta Walpolea, čuvenog također po
podupiranju pomorske trgovine početkom 18. stoljeća.
"Velika Britanija bila je poznata po svojoj kvaliteti, ali unazad
deset godina kao da gubi dah. Izgubili smo povjerenje u sebe. Zašto ne
pokazati svijetu tko smo?", kaže Andrew Dewar-Durie, generalni
direktor Allied Distilleries, člana komiteta preko škotskog whiskya
Ballantine.
U tri godine komitet je polako okupio tridesetak pristaša -
Dorchester Hotel iz Londona, krojača Henrya Poolea, trgovinu oružjem
Holland and Holland, vinaru Mulberry, proizvođača kristala Stuart,
škotske kekse Walkers, grupaciju Dawson, vlasnika proizvodnog pogona
kašmira Pringle... zajedno okupljene u želji da obrane "britansku
kvalitetu", široki pojam koji omogućava uključivanje tipično engleskih
proizvoda kao što su Financial Times, British Airways, banku s
tristoljetnom tradicijom Coutts and Co. ili Land Rover, iako marka
danas pripada njemačkom BMW-u.
Komitet pokušava još privući nekoliko velikih imena kao što su lanac
robnih kuća Harrods, tekstilnu industriju Liberty, automobile Aston
Martin, Jaguar, Rolls Royce ili pak proizvođača porculana Royal
Doulton, naglašava predsjednik komiteta Jeremy Franks.
"No, već sada prelazimo u drugu fazu i predstavljamo se", objašnjava
Franks, generalni direktor odjevne tvrtke Daks-Simpson, čuvene po
tvidu koji se prodaje na Piccadilly Circus. U tvornici u okolici
Glasgowa ističe značaj poduzeća, prvog koji je tridesetih godina
prodavao osobama kojima je do elegancije hlače bez naramenica. Japanci
Sankyo Seiko diskretni su vlasnici od 1991. godine.
Zahvaljujući godišnjem proračunu od 300.000 funti (480.000 dolara)
koje uplaćuju tvrtke članice, Jeremy Franks organizira prve, još
sramežljive, manifestacije: dva seminara ove godine i predaja 1977.
godine prve medalje za kvalitetu proizvodu "made in Britain".
U dogledno vrijeme komitet predviđa povećanje operacija mecenatstva,
promidžbe u inozemstvu, čak grupiranih reklamnih kampanja, što bi
moglo biti rješenje za džin Beefeater, whisky Ballantine i škotski
liker Drambuie, tri člana suočena s laganim padom potrošnje alkohola
na nekim tržištima.
U međuvremenu, članovi si međusobno ispomažu. Financial Times ponudio
je besplatni reklamni prostor, magazin Harpers and Queen posvetio je
više svojih luksuznih stranica komitetu, Daks radi s British Airways
kad se radi o putovanjima...
"Treba vremena, komitet Colbert star je 40 godina a počeo je
jednostavnim ručkovima", kaže Jeremy Franks.
(Hina) bnš br
200917 MET apr 95
Remili: U prvom poluvremenu kao da uopće nismo igrali
Najava događaja - fotografije - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - kultura - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - sport - za petak, 31. siječnja
Najava - gospodarstvo - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - svijet - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - Hrvatska - za petak, 31. siječnja
Šah - Šesta pobjeda prvog nositelja
ATP Montpellier: Rezultati
Ljutić: Ovo su mi prvi bodovi pod reflektorima