ZAGREB, 9. travnja (Hina) - Na Zagrebačkom velesajmu danas se
završavaju tri specijalizirane sajamske priredbe, od kojih su dvije
Zagreb auto-show i Međunarodni sajam prometa posvećene prometu, kao
vrlo značajnoj gospodarskoj grani.
Zagreb auto - show je posjetiteljima i poslovnim ljudima, odnosno
svima zaintersiranima, pokazao što je danas u trendu kad je riječ o
automobilskoj industriji i opremi za automobile. Na Međunarodnom sajmu
prometa moglo se saznati kako treba organizirati promet, kakvu
prometnu infrastrukturu stvarati kako bi roba što brže i uz što niže
troškove od proizvođača došla do krajnjeg korisnika - potrošača, u
najširem smislu te riječi.
Uz izložbe na sajmovima su bile organizirane i popratne manifestacije
- savjetovanja, stručni skupovi, poslovni susreti, razni spektakli,
konferencije za novinstvo....
Veliku pozornost stručnjaka i javnosti privukao je međunarodni
znanstveni skup "Hrvatska u prometnim tokovima Europe" što ga je
organiziralo Ministarstvo pomorstva, prometa i veza Republike
Hrvatske. Značaj teme, kao i sudionici iz poznatih svjetskih i
europskih ustanova govori o tome da se, unatoč ratnim
zbivanjima nije zaboravilo na izuzetno značajan geoprometni položaj
Hrvatske, koja, kako je u uvodnoj riječi i rekao ministar Ivica
Mudrinić prometno povezuje Sjever i Jug i Istok i Zapad, posebice
Sredozemlje s industrijskim bazenom Srednje Europe.
Skraćeni tekst izlaganja Umet Armangil, savjetnice za transport u
transportnom odjelu Ekonomske komisije UN za Europu, koji je pročitan
na skupu, jer gđa Armangil nije mogla doći značajno je za Hrvatsku.
Riječ je o hrvatskoj prometnoj mreži i njezinu uključivanju u europsku
mrežu i to na temelju potpisivanja ili pristupanja određenim ugovorima
koji su sklopljeni u krilu Ujedinjenih naroda. Tu se posebice
istaknulo značenje TEM-a i TER-a, dakle sporazuma o transeuropskoj
mreži autocesta i isto takvoj mreži željezničkih pruga. Hrvatska već
aktivno sudjeluje u ta dva programa i sad je samo pitanje kako da se
oni iskoriste u razvoju studija opravdanosti u nas, posebice u odnosu
na koridor Sjever - Jug, što bi bio preduvjet za privlačenje stranog
kapitala.
Klaus Ebeling, zamjenik tajnika Međunarodnog udruženja željeznica
govorio je o definiranju željezničke politike, koja Hrvatskim
željeznicama osigurava mjesto u paneuropskoj mreži EU, a savjetnik u
Zajednici europskih željeznica Jean Claude Pirlot (Žan Klod Pirlo)
osvrnuo se na akcije EU u realizaciji paneuropske politike transporta.
Posebice je zanimljivo bilo izlaganje generalnog tajnika Europskog
intermodalnog udruženja Bernarda Teilleta (Bernar Teje) o mjestu i
ulozi kombiniranog transporta u tokovima teretnog prometa. To je za
nas posebice značajno pitanje, jer Hrvatskoj susjedne zemlje, kao što
su Slovenija i Mađarska, a posebice Austrija sve više koriste taj
oblik prijevoza kamiona željeznicom, a kasnije i u pomorskom prometu,
osobito zbog ekoloških razloga, a i preopterećenosti cesta, i to
upravo u turističkoj sezoni, što je za nas sigurno od nemale važnosti.
Kako je Hrvatska u pogledu bilo kojeg oblika kombiniranog i
multimodalnog prometa nerazvijena i u smislu infrastrukture i u
pogledu tehnike, obećana joj je sva moguća pomoć, a ovakav jedan skup
bio je dobra prigoda da se o modalitetima te pomoći razmisli i
dogovori. Čulo se također da je baš u to vrijeme jedna grupa
stručnjaka hrvatskog Ministarstva pomorstva, prometa i veza boravila u
Beču kako bi s predstavnicima austrijskih željeznica o pomoći u
organizaciji kombiniranog transporta od glavnog grada Austrije do
Zagreba i Rijeke sklopila konkretne aranžmane.
Bio je to značajan skup koji ukazuje na interes Europe za Hrvatsku
kao prometno važnu zemlju, čije geoprometne prednosti treba
iskoristiti. Ali, postavlja se pitanje je li potrebno u isto vrijeme,
na istom mjestu i na istu temu organizirati dva savjetovanja. Naime,
Hrvatsko je znanstveno društvo za promet dan prije (5.travnja ) na
Zagrebačkom velesajmu organiziralo Međunarodno znanstveno savjetovanje
o uključivanju u europski sustav kombiniranog prometa. Savjetovanje se
nastavilo i dva dana kasnije u Stubičkim toplicama. Dakle, ista tema,
isto mjesto, ali dva organizatora. Ne treba uspoređivati, dovoljno je
samo pitanje, je li to zaista nužno.
(Hina) mp dd
090553 MET apr 95
Remili: U prvom poluvremenu kao da uopće nismo igrali
Najava događaja - fotografije - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - kultura - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - sport - za petak, 31. siječnja
Najava - gospodarstvo - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - svijet - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - Hrvatska - za petak, 31. siječnja
Šah - Šesta pobjeda prvog nositelja
ATP Montpellier: Rezultati
Ljutić: Ovo su mi prvi bodovi pod reflektorima