FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HRVATSKO ŠKOLSKO VIJEĆE PODŽALO PROGRAM RAZVOJA HRVATSKOG ŠKOLSTVA

ŠKOLSTVA ZAGREB, 24. ožujka (Hina) - Hrvatsko školsko vijeće (HŠV) na današnjoj je sjednici održanoj u Ministarstvu prosvjete i športa jednoglasno podržalo Program razvoja hrvatskog školstva. Prihvaćeni projekt hrvatske škola proslijedit će se hrvatskoj Vladi a potom Saboru Republike Hrvatske. Na sjednici je naglašeno da program nije konačan pojekt razvoja školstva već je fleksibilan i otvoren za prijedloge. Projekt je izradila stručna skupina predstavnika svih stupnjeva sustava obrazovanja u suradnji s Ministarstvom prosvjete i športa, a prema pripremljenim materijalima tog ministarstva, domaćoj i stranoj stručnoj literaturi, preporukama međunarodnih organizacija i drugim izvorima. Program razvoj hrvatskog školstva na šesnaest stranica utvrđuje temeljna stajališta i ciljeve napretka hrvatskog školstva, prijedloge promjena u strukturi odgojno-obrazovnog sustava, obrazovanje djece s teškoćama u razvoju i obrazovanje odraslih, više i visoko obrazovanje i druga pitanja. Prema ustroju školstva, osnovna škola trajala bi osam godina s tim da bi djeca krenula u školu sa sedam godina. Sedmi i osmi razred bili bi 'orijentacijski stupanj' nakon čega bi se djeca upisivala u četverogodišnje klasične gimnazije, realne gimnazije s usmjerenjima, umjetničke škole te četverogodišnje strukovne škole (tehničke, medicinske i druge). Nakon tih škola, učenik se upisuje na visoka učilišta. Izbor nakon osnovne škole su i majstorske škole, odnosno, trogodišnje obrtničke škole te trogodišnje strukovne škole (industrijske, trgovačke i druge). Također, predviđeno je i upisivanje dvogodišnjih tečajeva. "Sustav je potrebno otvoriti za promjene, mijenjati ga korak po korak bez radikalizama te ga učiniti pluralnim", navodi se u osnovim načelima razvoja sustava. Hrvatsko školstvo trebalo bi se, navodi se u programu, razvijati na najboljim sastavnicama hrvatske kulture a njegov razvoj treba voditi stvaranju identiteta hrvatske škole. Također, sustav bi se trebao razvijati na temeljima europskih kulturnih vrednota, uključujući ga u europske školske procese. (Hina) mb ds 241443 MET mar 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙