FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZASTUPNIČKI DOM SABORA: VELIKI BROJ AMANDMANA NA KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O UNS-U

PRIJEDLOG ZAKONA O UNS-U ZAGREB, 14. ožujka (Hina) - Nakon što je prekinuta rasprava o Konačnom prijedlogu zakona o Uredu za nacionalnu sigurnost, zbog velikoga broja amandmana o kojima se mora očitovati predlagatelj tog zakona, Zastupnički dom hrvatskog Sabora nakon kraće je rasprave usvojio Odluku o utvrđivanju programa statističkih istraživanja Republike Hrvatske za 1995. godinu. Predsjedavajući sjednice, potpredsjednik Zastupničkog doma Vladimir Šeks, zatim je odredio kraću stanku. Odgovarajući na primjedbe iznesene u raspravi o Konačnom prijedlogu zakona o Uredu za nacionalnu sigurnost, predsjednik Odbora za unutarnju politiku i nacionalnu sigurnost Luka Bebić istaknuo je da je i sam za uspostavljanje kontrole i nadzora rada nad obavještajnim i kontraobavještajnim službama kako se ne bi ugrozila prava čovjeka i njegove ustavom zajamčene slobode. Ali nije, dodaje, za pretjerivanja kao što su, po njegovoj ocjeni, neke primjedbe izrečene u raspravi, kao primjerice, one da u zakonu nema nikakvih elemenata kontrole. Primjedbe su se uglavnom odnosile na ustavni osnov, izvršne ovlasti i uspostavljanje kontrole nad tim službama, rezimirao je raspravu Luka Bebić. Ustavni je osnov zakona, naglasio je, odredba Ustava da se predsjednik Republike brine za poštivanje Ustava, a Ustav razrađuje i instrumentarij ako se ne brine za poštivanje Ustava ili ga krši. Time je uspostavljena i uzajamna kontrola izvršne, sudske i parlamentarne vlasti, pojasnio je Bebić. Izvršna funkcija, po njegovim riječima, proističe iz izvršnih ovlasti koje ima predsjednik Republike u odnosu na Vladu, kao na primjer da predlaže pitanja o kojima će raspravljati Vlada, da predsjeda sjednicama Vlade i slično. Odgovarajući na primjedbe nisu li zakonom predviđene prevelike ovlasti, Bebić ocjenjuje da nitko ne spori potrebu koordiniranja tih službi, nego se postavlja pitanje gdje se to može učinkovito i odgovorno koordinirati. "Kakva bi koordinacija bila učinkovita, odgovorna, ako ne bude vezana za ustavni čimbenik s najvećim legitimitetom, predsjednikom Republike, koji je Ustavom zadužen za provođenje Ustava", kazao je Bebić dodajući da je koordinacija vezana uz predsjednika Republike, kojega treba shvaćati kao ustavnu instituciju. Podsjećajući na poslovničke odredbe o nadležnostima Odbora za unutarnju politiku i nacionalnu sigurnost, s kojima se osigurava i parlamentarna kontrola, Bebić ističe da je Ured za nacionalnu sigurnost dužan jednom na godinu podnijeti izvješće Odboru, te uvijek kad Odbor ocijeni da je to potrebno. U drugom krugu rasprave o tom konačnom zakonskom prijedlogu, Mato Arlović (SDP) je rekao da se samo po Ustavu predsjedniku Republike mogu davati dužnosti, te da se nove dužnosti ne mogu davati zakonom. Srećko Bijelić ponovio je u ime Kluba zastupnika HNS-a ocjenu da se kod tog zakonskog teksta nije poštovala unutarnja procedura. Bijelić, naime, zamjera što se ni u prvom ni u drugom čitanju o tom zakonu nije očitovao Odbor za Ustav, poslovnik i politički sustav. Odgovorio je predsjedavajući sjednice Vladimir Šeks rekavši da je predsjednik hrvatskog Sabora zakonski prijedlog uputio predsjednicima svih radnih tijela i svim zastupnicima. Stvar je predsjednika odbora da li će neki zakon staviti na dnevni red tog odbora, a matično je radno tijelo, naglašava Šeks, odbor koji je predlagatelj zakona. "Stoga držim da nije došlo do povrede Poslovnika u cijeloj proceduri", kazao je Šeks. S tim objašnjenjem nije se, međutim, suglasio Srećko Bijelić, koji je zahtijevao da se o povredi Poslovnika očituje Odbor za Ustav, poslovnik i politički sustav. Tumačeći da se o tom, po Poslovniku, bez rasprave odlučuje na sjednici Doma, Vladimir Šeks zatražio je očitovanje zastupnika o povredi Poslovnika. Kako se samo 28 zastupnika izjasnilo da je došlo do povrede Poslovnika, rasprava o tom zakonskom tekstu je nastavljena. Stjepan Herceg (HDZ) drži neprihvatljivim da Ured usklađuje rad samih državnih ministarstava, jer se to, po njemu, može samo za službe ili odjele unutar ministarstava. Ivan Matija (SDP) kaže da postoji Ustavom uspostavljena ravnoteža, ali i upozorava da se ona može narušiti dodatnim zakonima. Zbog velikog broja amandmana o kojima se mora očitovati predlagatelj tog zakona Odbor za unutarnju politiku i nacionalnu sigurnost, Vladimir Šeks je prekinuo raspravu o tom zakonskom prijedlogu, dok se ne sastane i ne izjasni Odbor. Zastupnici su u nastavku većinom glasova prihvatili Odluku o utvrđivanju programa statističkih istraživanja Republike Hrvatske za 1995. godinu, nakon čega je određena stanka tijekom koje će se sastati i Klub zastupnika HZD-a. (Hina) bn ds 141438 MET mar 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙