Nadnaslov:Kina-SAD: Ford se ne boji trgovinskog rata
Naslov: Ford ostaje vjeran Kini
Podnaslov:Postavljajući Kinu na prvo mjesto u svojoj strategiji
širenja prema Aziji, američki automobilski div ne da se
zastrašiti američko-kineskim nesuglasicama oko zaštite
intelektualnog vlasništva, procjenjujući da potencijal
ogromnog kineskog tržišta pruža garanciju opstanka na
drugom vodećem mjestu u svijetu.
Piše: Andrew BROWNE, Reuter
SHANGHAI - Unatoč kineskim prijetnjama da će, ukoliko izbije
trgovinski rat sa SAD-om, to posebice pogoditi američku
autoindustriju, Ford Motor Co. nastavlja dalje s ostvarivanjem svog
plana da Kinu postavi na prvo mjesto u svojoj ekspanziji usmjerenoj
prema Aziji, potvrdio je nedavno viši dužnosnik tvrtke.
"U tom pravcu usmjeravamo sve svoje napore", ističe financijski
direktor Forda, David McCammon. Prema njegovim riječima, Ford se ne
upliće u trgovinske nesuglasice oko kineskog kršenja autorskih prava,
no očekuje da će taj problem biti riješen.
"Jasno nam je da s tim u vezi postoji zabrinutost u SAD-u, no
smatramo da će se i to s vremenom riješiti kao i ranija sporna
pitanja", kaže on. "To je pitanje koje moraju riješiti dvije vlade
međusobno i mi nismo u to umiješani".
Kina je zaprijetila da će uzvratiti sankcijama na američke poslove
ukoliko Washington ostvari svoju prijetnju da će uvesti kaznene carine
na kineski izvoz u SAD, vrijedan 2,8 milijardi dolara, ukoliko se ne
uvaži njegov zahtjev za većom zaštitom autorskih prava.
Beijing je najavio da će razgovori s američkim proizvođačima
automobila oko proizvodnje automobila u Kini biti do daljnjeg
zamrznuti. To bi moglo pogoditi sva tri velika američka proizvođača,
uključujući i General Motors Corp. i Chrysler Corp.
U međuvremenu, Kina i SAD ulažu nove napore da pregovorima pronađu
zadovoljavajuće rješenje i izbjegnu trgovinski rat.
Međunaslov: Ford kreće u osvajanje azijsko-pacifičke regije
McCammon navodi da je ekspanzija usmjerena prema Aziji od životnog
značaja kako bi se očuvala pozicija Forda kao drugog po redu najvećeg
svjetskog proizvođača automobila gledano po ostvarenoj prodaji, iza
General Motorsa.
"Imamo razvijen posao u 200 zemalja i područja, ali nismo istaknuti u
Aziji", kaže on. Ford ima najznačajnija ulaganja u Novom Zelandu i
Australiji, no vrlo malo u ostalom dijelu azijsko-pacifičke regije.
Osim Kine, Ford sada namjerava razviti proizvodnju autodijelova u
Indiji, Tajlandu i Vijetnamu. Unutar Kine, pak, njegovi su napori
usmjereni prvenstveno na Shanghai, gdje se nada započeti s
proizvodnjom automobila nakon što uspostavi vlastitu mrežu opskrbe
autodijelovima.
Ford je suosnivač dviju tvrtki u Shanghaiju nastalih na temelju
zajedničkog ulaganja, koje proizvode staklo i oblikovanu plastiku a
prošlog je mjeseca potpisao sporazum s jednom šangajskom tvrtkom o
zajedničkom ulaganju u elektronici. Uskoro se očekuje i puštanje u rad
tvornice za proizvodnju rashladnih uređaja.
Fordova strategija sastoji se u tome da Kinezima ponudi svoju
najnoviju tehnologiju i podupre svoja obećanja iz preuzete obveze
prema Kini šaljući novac i osoblje što je brže moguće.
McCommon navodi kako Ford uspostavlja veze s kineskim bankama u
skladu s politikom tvrtke da svoje projekte financira na lokalnoj
razini.
Tvornica automobila koja će se također temeljiti na zajedničkom
ulaganju, zahtijevat će više od milijardu dolara ulaganja, a uz
bankovne kredite Ford će razmotriti mogućnost da poveća fondove u Kini
kroz emisiju dionica tvrtke.
(Hina) gm br
250715 MET feb 95
25HHMM MET feb 95
Trump kaže da carine Meksiku i Kanadi možda neće uključivati naftu
Remili: U prvom poluvremenu kao da uopće nismo igrali
Najava događaja - fotografije - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - kultura - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - sport - za petak, 31. siječnja
Najava - gospodarstvo - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - svijet - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - Hrvatska - za petak, 31. siječnja
Šah - Šesta pobjeda prvog nositelja
ATP Montpellier: Rezultati