FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA NIZOZEMSKA-PHILIPS

u borbi za svjetski vrh Naslov: Philips u grčevitoj borbi za vrh Podnaslov:S razvojem multimedijske industrije došla je i borba za uspostavu svjetskih standarda. U posljednjoj od njih, Philips, koji je u zadnje vrijeme izgubio nekoliko tehnoloških bitki, gubi sa svojim interaktivnim sompact discom CD-I pred CD-ROM-om. Piše: Sara HENLEY, Reuter AMSTERDAM - Tvrtka Philips Electronics NV bila je prije jednog desetljeća pokretačem multimedijske industrije, no danas, kako ta industrijska grana ulazi u dramatično novu fazu, Philips se grčevito bori da ostane na vrhu. Multimedijski koktel zvuka, videa, teksta i grafike na interaktivnim ekranima rođen je kada su Philips i Sony krenuli s usavršavanjem glazbenog compact disca (CD-a), godine 1985. S razvojem ove industrije došla je i grčevita borba za uspostavljanje svjetskih standarda, što svakom tko je upoznat s najnovijim nastojanjima tvrtke Philips, ima deprimirajuće poznat prizvuk. Nedavna objava Toshiba Corp. i Time Warnera da planiraju razviti standard konkurentan planiranom Philipsovom i Sonyevom video discu visoke gustoće, samo je posljednji u nizu izazova Philipsovim pokušajima da unovči tehnologiju koje je izumitelj. Ova objava je brojne industrijske promatrače podsjetila na žestoku borbu osamdesetih godina za vrhovni standard na području video vrpci; Sony je nastojao nametnuti svoj Betamex, Philips Video 200, a iz borbe je kao pobjednik izašla tvrtka Matsushita koja je potporu dala VHS sustavu. Philips je u posljednje vrijeme izgubio nekoliko tehnoloških bitki; njegov TV prijemnik visoke optičke gustoće, kao i digitalni compact disc ili su propali ili nisu zabilježili veći uspjeh. Presudno je pak da tehnologija koju je Philips promovirao kao novu tehnologiju multimedijskog doba, interaktivni compact disc ili CD-I, gubi pred CD-ROM koji je šire rasprostranjen. Od oko 500 izlagača prisutnih na sajmu interaktivnih igara, tzv. zabavno obrazovnih igara i informacije, održanom nedavno u Cannesu, samo njih 67 je za svoje proizvode koristilo CD-I, dok su ostali razvijali proizvode za CD-ROM. Razlika između ova dva sustava predstavlja, u osnovi, stroj na koji su vezani; CD-I je usmjeren na TV sustav, dok je korištenje CD-ROM predviđeno za multimedijska računala. Philips ističe kako njegov CD-I znači multimedijsko sredstvo jednostavno za korištenje cijeloj obitelji, dok je CD-ROM namijenjen samo pojedincu, istraživaču. Drugi pak tvrde da je CD-ROM sofisticiraniji, ukazujući na budućnost kada će današnji "screenager" (za ekran pasionirani teenager) odrasti koristeći s lakoćom računala. Philips je prodao milijun CD-I strojeva, gotovo u cjelosti na europskom tržištu, te ove godine računa na prodaju od sljedeća dva milijuna. No industrijski analitičari procjenjuju kako samo u američkim domovima danas već ima 9 milijuna CD-ROM "driveova". Međunaslov: Hoće li prevladati televizor ili računalo? "Odnos je postavljen krajem 1993. godine", ističe Julian Dickens, vodeći europski advokat za područje multimedija, sa sjedištem u Londonu. "Amerikanci su kupovali CD-ROM sustav, a nisu kupovali Philipsove proizvode. U Europi je drugačije - Philips je s prodajom CD-I počeo dosta ranije". Philips sada ispravlja svoje opcije, pretvarajući se u izdavača koji se usmjerava na multimedijske programe, a ne više na strojeve, računala, na koja se ti programi postavljaju. "Cilj naše strategije je da u vrlo kratkom razdoblju postanemo jedan od pet vrhunskih svjetskih izdavača multimedijskih pograma", kaže je Simon Turner, direktor europskog odjela distribucije Philips Media BV. Tvrtka Philips Media BV je već objavila 200 naslova, uglavnom na sustavu CD-I, te predviđa doseći brojku od 300 naslova tijekom 1995. godine. Tvrtka će u budućnosti izdavati programe za oba sustava, CD-I i CD-ROM. Primjerice, njihova CD-I igra "Burn:Cycle", koja se nalazi na vrhu britanske top liste igara prodanih za bilo koju 'platformu' za compact disc, uskoro će biti u prodaji i na CD-ROM sustavu. Philips radi na kartici kojim će se sa CD-I sustavom također moći raditi i na PC-u, iako prednost još uvijek daje sustavu CD-I. "Kućni multimedijski PC sve se više prodaje, no ne ostajemo usmjereni samo na to. Naše usmjerenje kao izdavačke tvrtke okrenuto je masovnom tržištu. Čvrsto vjerujemo da je sustav CD-I, pravi sustav za kućnu uporabu", ističe John Hawkins, predsjednik distributivnog odjela tvrtke Philips Media. U Philipsu vjeruju kako će većina ljudi u konačnici biti skloniji njihovom sustavu, jednostavnom za korištenje, a koji se temelji na TV ekranu, nego li izazovnijem poslu uvođenja CD-ROM programa na njihovo kućno računalo. Također se nadaju da će njihov postojeći video CD, koji nudi mogućnost gledanja filmova kvalitetnog CD zvuka, prikloniti veći broj ljudi ideji o interaktivnom mediju s televizorom kao osnovom, nego li s računalom. (Hina) gm br - 131207 MET feb 95 131207 MET feb 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙