FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA ITALIJA-TISAK

Naslov: Sumrak talijanskog tiska Podnaslov:Kriza tiska, u kojoj su prošle godine izdavačke kuće zabilježile gubitak od 94 milijade lira, ima za posljedicu gašenje ne samo nekih etabliranih stranačkih glasila, već i nestranačkih dnevnika s dugogodišnjom tradicijom izlaženja poput milanskog "La Notte", pa i čuvenih tjednika kakav je "Europeo". Piše: Nevio LUKŠIĆ, AR RIM - Nakon što su nestali neki stranački dnevni listovi (glasilo Socijalističke stranke "Avanti!" ugašen je prošle godine nakon sto godina postojanja, a ove je godine ugašen list Socijaldemokratske stranke "Umanita"), došao je red i na dnevnike 'čistih', nestranačkih, izdavačkih kuća da zaključaju vrata. Ovog tjedna nestao je s kioska i posljednji talijanski dnevni list koji je izlazio u prodaju u poslijepodnevnim satima, milanski "La Notte". Izdavač Paolo Berlusconi, mlađi brat bivšeg premijera i tv-magnata Silvija Berlusconija, škrtim je priopćenjem obznanio redakciji da list više neće izlaziti "zbog pada broja prodanih primjeraka i smanjenja oglasa što je još više otežalo ionako tešku ekonomsku situaciju". Grupa Paolo Berlusconi, koja je i vlasnik lista "Giornale", što ga je toj grupi morao prepustiti Silvio Berlusconi budući da po talijanskim zakonima isti izdavač ne može imati televizijske postaje i dnevne listove, prije dvije godine otkupila je list "Notte", ali, prema riječima novinara, nije ništa učinila da se list modernizira, promovira. Redakcija ima 42 novinara i oni su praktički ostali na cesti, kao i i 30 grafičara u tiskari. Postoji mogućnost da ih se reintegrira u izdavačku djelatnost "Fininvesta", tvrtke Silvija Berlusconija, dakle u televizijske postaje ili tjednike. Budući da je naklada opadala, postojao je prijedlog da se redakcija smanji na oko desetak novinara (po nekoj računici, sve što je iznad jednog novinara po 1000 prodanih primjeraka donosi gubitak), ali to nije provedeno jednako kao što nije proveden prijedlog smanjenja formata na tip tabloida. List "Notte" osnovao je 1952. godine Nino Nutrizio, koji je ostao direktorom (glavni urednik) više od dvadeset godina. Potom je glavni urednik toga popodnevnog dnevnika do 1984. godine bio bivši zamjenik ministra vanjskih poslova u Berlusconijevoj vladi, Livio Caputo. "Notte" je mijenjao vlasnika sve dok ga 1993. godine nije kupila grupa Paola Berlusconija. Sadašnji glavni urednik, Massimo Donelli, već je postao glavnim urednikom tjednika "Epoca", vlasništvo kuće "Mondadori" u kojoj dioničarsku većinu drži također Berlusconi. Međunaslov: Politički i sportski listovi gube nakladu Ovog je tjedna izašao možda posljednji broj čuvenog talijanskog tjednika "Europeo", nekadašnji uzor svima, pa tako i zagrebačkim novinarima, koji su pokretali tjednike tiskane na sjajnom papiru, a zatim u boji. U teškoj konkurenciji "Europeo" više ne može izdržati, to tim više što su glavni dnevnici, kao što su "Repubblica" i "Corriere della Sera", počeli izdavati tjedne priloge po kvaliteti i zanimljivosti jednake tjednicima, a uz samo malo višu cijenu od običnog dnevnika. Ta dva dnevnika takvim prilozima, kao i raznim poklonima, uspijevaju opstati na tržištu. Dnevnik koji nema tako dugu povijest kao "Notte", a koji je trebao biti nekom vrstom engleskog novinarstva na talijanskom prostoru, "Indipendente", osnovan prije četiri godine, također je prestao izlaziti. U najboljim danima imao je nakladu do 150.000 primjeraka, ali nakon što je ona pala ispod 50.000 više nije bilo rentabilan. Izdavač Zanussi pokušava prodati "Indipendente" kao što će to s listom "Notte" pokušati Paolo Berlusconi, ali među izdavačkim kućama ne nalazi kupca. Paolo Berlusconi kaže da dnevnici trebaju donositi profit, a ne prodavati politiku. Prema podacima udruženja izdavača, prodaja dnevnog tiska prošle je godine pala u odnosu na prethodnu sa 6,5 na 6,3 milijuna primjeraka dnevno. Opće negativno stanje pogoršava i činjenica da je omjer propagande između televizijskog i tiskovnog medija strašno porastao u korist televizije (čak 55,8 posto ukupne propagande ide na televiziju, dok u drugim industrijskim silama omjer ide u korist tiska). Prodaja dnevnog tiska opala je u prosjeku za 2,3 posto, tjednog za 3,5, a mjesečnika za 5,6 posto. Čini se da je Talijanima dosta politike i sporta, jer upravo politički i sportski listovi bilježe pad naklade, dok potražnja za onima ekonomskog profila raste. Čak za 9,5 posto porasla je naklada takvih listova, a gospodarski dnevnik "Sole 24 ore" postao je jedan od najtraženijih, pridružujući se po nakladi tradicionalnim listovima kao što su "Corriere della Sera", "Repubblica" i "Stampa". U Italiji se i inače dnevni tisak mnogo manje čita nego li u ostalim razvijenim zemljama. Najviše se dnevnika kupuje u Norveškoj - 608 na tisuću stanovnika, zatim u Japanu - 576, Finskoj - 512, Švicarskoj - 404, Velikoj Britaniji - 351, Njemačkoj - 324 itd. Sa 111 prodanih dnevnika na tisuću stanovnika, Italija se nalazi čak na 27. mjestu u svijetu, a ispred nje su mnoge bivše socijalističke države kao što su Poljska, Češka itd. Iza Italije su Španjolska, Grčka, Cipar. U krizi tiska - prošle su godine izdavačke kuće zabilježile gubitak od 94 milijarde lira - i novinari su ostali bez posla. Primjerice, samo u Lombardiji, najrazvijenijoj talijanskoj regiji s glavnim gradom Milanom, ima 500 nezaposlenih novinara od 4200 koliko ih je upisano u društvo novinara. (Hina) br 031148 MET feb 95 031148 MET feb 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙