FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

CJELOVIT TEKST PLANA Z-4 (6)

PRILOG D Početno imenovanje i nadležnosti pučkih pravobranitelja (Članak XI.8) I. OPĆE ODREDBE Članak 1 Nadležnosti pučkih pravobranitelja 1. Pučki pavobranitelji štite ljudsko dostojanstvo, prava i slobode predviđene u svim ustavnim ili drugim zakonskim odredbama Republike Hrvatske ili Krajine u svezi s ljudskim pravima ili temeljnim slobodama, uključujući prava i slobode iz ovog Sporazuma ili iz bilo kojih od instrumenata navedenih u Prilogu B, te osobito djeluju kako bi ispravili posljedice kršenja tih prava i sloboda, naročito posljedice etničkog čišćenja. 2. U obavljanju svojih nadležnosti pučki se pravobranitelji moraju voditi zakonom i načelima moralnosti i pravde. Članak 2 Pojedinačno djelovanje Svaki će pučki pravobranitelj obavljati svoje djelatnosti pojedinačno osim u slučajevima u kojima je ovime drugačije predviđeno. Dva ili više pučkih pravobranitelja mogu surađivati u obavljanju svojih nadležnosti. Članak 3 Samostalnost Pučki su pravobranitelji samostalni u obavljanju svojih nadležnosti, te nijedno upravno tijelo niti bilo koja druga osoba ne smije ometati obavljanje navedene nadležnosti. Članak 4 Imenovanje 1. Bit će četiri pučka pravobranitelja: dva hrvatska, jedan srpski, te jedan za druge nacionalne ili etničke zajednice ili manjine. Sve dotle dok Hrvatski Sabor ne donese, u suglasnosti sa Srpskim odborom u Saboru, zakon o imenovanju i djelovanju pučkih pravobranitelja, njih će postavljati i smjenjivati predsjedatelj Konferencije o europskoj sigurnosti i suradnji (KESS). 2. Svaki će pučki pravobranitelj imenovati, uz odobrenje Visokog sudbenog vijeća Hrvatske (primj. prevoditelja: vjerojatno Državnog sudbenog vijeća), jednog ili više zamjenika. 3. Mandat pučkih pravobranitelja odnosno njihovih zamjenika bit će isti kao mandat predsjednika odnosno sudaca Vrhovnog suda Hrvatske. 4. Svaki pučki pravobranitelj može imenovati suradnike u okviru proračuna odobrenog u tu svrhu sa strane Visokog sudbenog vijeća Hrvatske. II. NADLEŽNOSTI I OVLAŠTENJA PUČKIH PRAVOBRANITELJA Članak 5 Organi i tvorevine podložne nadzoru Pučki pravobranitelji mogu pratiti djelovanje svakog tijela Vlade Republike Hrvatske i Vlade Krajine, ili svake njima podređene upravne jedinice, kao i svakog drugog tijela koje može zanijekati ljudsko dostojanstvo, prava ili slobode, ili provoditi etničko čišćenje ili održavati njegove posljedice. Članak 6 Ovlaštenja Tijekom obavljanja svoje djelatnosti pučki pravobranitelj može pregledavati sve službene isprave, uključujući i one tajne, kao i sudsku i upravnu evidenciju, te zahtijevati od svake osobe (uključujući svakog dužnosnika) suradnju, osobito u pronošenju odgovarajućih obavijesti, isprava i evidencije. Pučki pravobranitelji mogu također prisustvovati sudskim i upravnim raspravama, kao i sastancima drugih tijela, te ulaziti na svako mjesto gdje su zatočene ili gdje rade osobe lišene slobode i pregledati ga. Članak 7 Održavanje povjerljivosti Pučki pravobranitelji, njihovi zamjenici i svaka druga osoba koja obavlja ispitivanja prema gornjem članku 6 moraju čuvati tajnost činjenica koje su doznali tijekom navedenog ispitivanja, te postupati sa svim ispravama i evidencijom u skladu s važećim propisima. III. IZVJEŠTAJI PUČKIH PRAVOBRANITELJA Članak 8 Godišnji i posebni izvještaji 1. Svaki će pučki pravobranitelj podnijeti godišnji izvještaj Predsjediku Republike Hrvatske i predsjedniku Krajine, supredsjedateljima Upravljačkog odbora Međunarodne konferencije o bivšoj Jugosalviji i predsjedatelju KESS-a. Ti će izvještaji biti objavljeni. 2. Pučki pravobranitelj može, takđer, u svako doba podnositi posebne izvještaje svim nadležnim vlastima. IV. PRAVILNICI PUČKIH PRAVOBRANITELJA Članak 9 Usvajanje pravilnika Svaki će pučki pravobranitelj ponaosob, ili pučki pravobranitelji zajedno, izraditi pravilnik s opisom ustroja i načina obavljanja funkcija, koji će se objaviti u "Narodnim novinama Republike Hrvatske". Taj se pravilnik može mijenjati zakonom što ga usvoji Hrvatski Sabor u suglasnosti sa srpskim odborom u Saboru. PRILOG E TEKSTOVI DOGOVORENIH IZMJENA I DOPUNA HRVATSKOG USTAVA I ZAKONODAVSTVA ZA PROVEDBU OVOG SPORAZUMA (Članak XV.1) (treba pripremiti tijekom pregovora o Sporazumu) PRILOG F PRIJELAZNA UPRAVA ISTOČNOG PODRUČJA 1. U istočnom području neće biti vojnih snaga osim snaga Ujedinjenih naroda ili snaga bilo neke druge međunarodne agencije koju pozove Vijeće sigurnosti. U vrijeme uspostave uprave UN-a sve će vojne snage na tom području biti odmah rasformirane. Sukladno niže navedenom stavku 7 UN upravitelj će ustrojiti redarstvo koje će djelovati na tom području. 2. Nakon konzultacije sa stranama u ovom Sporazumu, Glavni će tajnik UN-a imenovati upravitelja za Istočno područje, kojega Glavni tajnik može smijeniti u svako doba. 3. Upravitelj će obavljati sve izvršne funkcije u odnosu na Istočno područje uz ostale funkcije koje su ovdje navedene. 4. Upravitelj će uspostaviti Savjetodavno vijeće, u koje on može isprva imenovati lokalne dužnosnike koji djeluju na tom području i predstavnike izbjeglica i prognanika iz tog područja, koje će zamijeniti, čim to bude izvedivo, osobama izabranima sukladno postupku koji će odrediti upravitelj. U obavljanju svojih dužnosti on će se savjetovati s navedenim Vijećem. 5. Upravitelj će odrediti, te može od vremena do vremena izmijeniti, granice lokalnih upravnih okruga, kao i sustav lokalnog upravljaja, uključujući sudove i upravne ustanove, uzimajući u obzir, u onoj mjeri u kojoj to smatra primjerenim, relevantne odredbe Ustava i zakonodavstva Republike Hrvatske. 6. Osim u slučajevima u kojima upravitelj odredi drukčije, zakoni koji će se primjenjivati tijekom razdoblja upravljanja UN-a bit će zakoni koji se primjenjuju u ostalim dijelovima Republike Hrvatske. 7. U skladu s odredbama ovog Sporazuma upravitelj će - kako bi olakšao siguran povratak izbjeglica i prognanika - organizirati i upravljati uniformiranim policijskim snagama, koje će što je prije moguće imati razmjerno uravnotežen etnički sastav; u tu će svrhu upravitelj koristiti, čim to bude izvedivo, onoliko nesrpskih (hrvatskih i ostalih) redarstvenih snaga koliko bude potrebno. U tom mu pogledu mogu pomoći redarstvene snage ili savjetnici koji će se staviti na raspolaganje na zahtjev Ujedinjenih Naroda. 8. Tijekom razdoblja uprave UN-a, međunarodnu granicu Istočnog područja nadzirat će hrvatski carinici u suradnji s vojnim i policijskim snagama kojima će zapovijedati upravitelj. 9. Troškove svih međunarodnih elemenata upravljanja UN-a snosit će Ujedinjeni narodi. Sve ostale troškove upravljanja snosit će Republika Hrvatska ili će biti na teret sredstava Istočnog područja, u koju svrhu upravitelj može nametnuti odgovarajuće poreze i druge izvore prihoda. Tijekom razdoblja upravljanja UN-a, Republika Hrvatska može, uz odobrenje upravitelja nametati poreze u Istočnom području i od njegovih stalnih stanovnika, radi pokrića izdataka Istočnog područja i u druge svrhe, s time da proporcionalno porezno opterećenje u području i za njegove stalne stanovnike ne prelazi opterećenje u ostalim dijelovima Republike Hrvatske. (Hina - kraj) pp mn 012301 MET feb 95 012301 MET feb 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙