FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA JAPAN-TV

Nadnaslov:Japan:Razvoj informatičke tehnologije ne prati i odgovarajuća tv produkcija Naslov: Što brojni tv kanali nude Japancima? Podnaslov:Iskustva brojnih satelitskih kanala pokazuju da su Japanci u većini zainteresirani za programe domaće proizvodnje, dok analitičari ističu da su problemi s kojima se susreću tvrtke koje emitiraju satelitske programe loš znak za razvoj kablovske televizije kao i za cijelu multimedijsku eru u Japanu. Piše: Sebastian MOFFET, Reuter TOKYO - Planovi kojima bi se japanski tv kanali trebali šesterostruko povećati naveli su japanske gledatelje na pitanje o tome koji će se programi na njima prikazivati. Pitanje je to s kojim se susreću i drugi, no problem je za Japan to ozbiljniji zbog slabosti njegove TV produkcije kao i lošeg stanja u kojem se nalazi njegova nekada snažna filmska industrija. Trenutno samo milijun japanskih domaćinstava posjeduje kabelsku TV, no tvrtke koje se žele uključiti u novi TV business očekuju da će se do 2.000 godine broj pretplatnika povećati za šest do sedam puta. No pitanje je kako uvjeriti gledatelje u potrebu da se priključe na nove TV kanale kada im se ne nude nove programske mogućnosti izbora. "Najveći problem predstavlja količina programa", ističe Shinichi Ogata, direktor odjela informatičke tehnologije tokijskog istraživačkog instituta SRI International. "Čak i da se ustanovi desetak novih kanala nema dovoljno programa koji bi se na njima prikazivali". Najveći dodatak do sada su za japansko gledateljstvo predstavljali satelitski TV programi. Dva su kanala na kojima emitira javna tvrtka NHK uspjela privući preko šest milijuna gledatelja zainteresiranih za strani sportski program i vijesti. No komercijalni satelitski programi, namijenjeni većini Japanaca, doživjeli su neuspjeh. WOWOW, prva japanska tvrtka koja je započela s komercijalnim satelitskim TV emitiranjem, ima samo 1.6 milijuna pretplatnika iako se očekivalo da će ih imati tri milijuna. Jedanaest TV kanala koji emitiraju posredstvom satelita još su slabije prošli: najuspješniji ima manje od 30.000 pretplatnika i to u zemlji koja broji 40 milijuna domaćinstava. Ono što predstavlja najveći problem je činjenica da se na spomenutim TV programima uglavnom prikazuju inozemne vijesti, sportski program te stari filmovi. Takav program može privući dovoljno brojnu publiku zainteresiranu za satelitske programe tvrtke HNK. No većina gledatelja želi gledati japanske emisije. Međunaslov: Postojeća struktura tv industrije koči razvoj Iz iskustva djelatnika dvaju japanskih javnih kanala i onih koji vode pet privatnih TV mreža, u udarnim terminima kao i u manje gledanim terminima prikazivanje inozemne emisije sasvim je besprimjerno. "Operateri satelitskih programa nisu u mogućnosti popuniti nove kanale emisijama japanske proizvodnje", ističe Takaaki Hattori, profesor prava za masovne komunikacije tokijskog sveučilišta Rikkyo. Analitičari su mišljenja da su nevolje tvrtki koje emitiraju posredstvom satelita loš znak za kablovsku TV kao i za cijelu multimedijsku eru u Japanu. Problem vuče korijen još iz doba neprijateljstva između japanske televizije i filmske industrije. Nagli razvoj gospodarstva doveo je šezdesetih godina televizor u gotovo svaki japanski dom, što je japanska filmska industrija doživjela prije kao prijetnju nego li kao novu priliku za sebe. Filmske su kuće reagirale tako što su vodećim glumcima i redateljima zabranile rad na televiziji, dok je televiziju to spriječilo da naslijedi umijeće filmskih tvrtki. Još i danas japanske TV drame odišu umjetnom atmosferom TV studija. Uskraćujući podršku novom mediju, filmske su tvrtke nakon određenog vremena ostale bez sredstava. Tijekom 1960. godine, u Japanu je prodano više od milijardu ulaznica za kino predstave na kojima su se prikazivala remek djela legendi kao što su Akira Kurosawa i Kenji Miyoguchi, te brojni popularni filmovi za široku publiku. No od 1993. godine, japanski film postaje tek sjenom negdašnjeg. Prodano je samo oko 131 milijun kino ulaznica, dok je broj kino dvorana od 7.000 koliko ih je bilo 60-ih godina pao na samo 2.000. Struktura TV industrije također sprečava razvoj televizije i filma u Japanu. Oglašivači koji sponzoriraju cijele programe, umjesto da otkupe djelove TV vremena unutar samog programa, svemoćno uvjetuju emisije koje se prikazuju u udarnim terminima. Prednost daju lošim emisijama zajedničkog nazivnika: zabavnim emisijama u kojima gostuju poznate zvijezde ili pak dramama koje uprizoruju svakodnevni život, a u kojima nastupaju već provjereni glumci, često isti oni koji nastupaju i u zabavnim emisijama. Kontrola koju nad producentskim tvrtkama vrše TV postaje također je jedan od razloga zanemarivanja talenata. Umjesto da predlože program te ga potom prodaju diljem svijeta, svaka producentska tvrtka radi za samo jednu TV postaju u korist koje se odriče autorskih prava, što joj ne daje nikakav poticaj da razvije dobre programe. "Najveći je problem što je vlasnik autorskih prava nad cjelokupnim programom TV postaja pa producentske tvrtke nemaju mogućnosti sakupiti sredstva", kaže Yoshiaki Ohta, glavni tajnik Instituta za istraživanje medija. "One nisu u mogućnosti razvijati se kao ostale normalne tvrtke". (Hina) gm br 301328 MET jan 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙