FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA ARGENTINA-MERCOSUR

Nadnaslov:Četiri latinoameričke zemlje stvaraju slobodnu trgovinsku zonu Naslov: Mercosur za slobodnu trgovinu Podnaslov:Odustajući od dugogodišnjeg protekcionizma i s ciljem da potaknu trgovinu i ulaganja, Agentina, Brazil, Urugvaj i Paragvaj stvorile su drugu zonu slobodne trgovine u zapadnoj hemisferi, u koju smjeraju uključiti i druge latinoameričke zemlje prije zajedničkog priključivanja NAFTA-i. Ekonomisti smatraju da će Mercosur biti katalizator za povratak stranih ulaganja u regiju, koja je trenutno druga po redu najbrže rastuća gospodarska regija u svijetu. Piše: Ian PHILLIPS, AP BUENOS AIRES - Četiri latinoameričke zemlje ostavljaju iza sebe desetljeća protekcionizma kako bi stvorile drugu zonu slobodne trgovine u ovoj hemisferi, s ciljem poticanja trgovine i ulaganja. Argentina, Brazil, Paragvaj i Urugvaj pokrenuli su od 1. siječnja carinsku uniju Mercosur, tržište od 200 milijuna potrošača s unutarnjim brutto proizvodom koji u cjelini iznosi 750 milijardi dolara. Mercosur ima za cilj uključiti i druge latinoameričke zemlje prije povezivanja s NAFTA ( Sjevernoamerički sporazum o slobodnoj trgovini), čime bi se stvorio drugi po redu najveći svjetski trgovinski blok nakon Azije. Na summitu Amerika u Miamiju u prosincu, NAFTA, prva organizacija za slobodnu trgovinu u zapadnoj hemisferi, koju sačinjavaju Kanada, Sjedinjene Države i Meksiko, postavila je godinu 2005. kao mogući rok za slobodnu trgovinu od Aljaske do Argentine. Čile, koji ima posebnu važnost kao most za Mercosur u izvozu u pacifičku zonu, razmatra mogućnost pridruživanja krajem 1995. godine, dok su Bolivija i Peru također iskazali svoj interes za to. Ekonomisti smatraju da će Merkosur biti katalizator preko kojeg će se ulagači vratiti u regiju koju još uvijek progone sjećanja na hiperinflaciju i političku nestabilnost. "To nije još jedna u dugom nizu nepromišljenih latinoameričkih avantura. Ostavljamo za sobom dane ekonomske izolacije i uspostavljamo veze s ostalim svijetom", kaže Jorge Campbell, argentinski tajnik za međunarodne ekonomske odnose. "Potencijalni ulagači vide da njihove vlade prihvaćaju Mercosur i to stvara povjerenje". Dužnosnici navode kako će Mercosur povećati trgovinu između njihovih zemalja za 20 posto u 1995. godini i značajno poboljšati njihov međunarodni profil. Po sporazumu koji su 17. prosinca potpisali predsjednici Mercosura u Ouro Preto, Brazil, 90 posto robe slobodno će se kretati između četiri zemlje. Carinske pristojbe na uvoz izvan bloka iznosit će u prosjeku 12 posto, krećući se od nula do 20 posto ovisno o sektoru. Međunaslov: Poduzetništvo oslobođeno protekcionizma Svaka pojedina zemlja može postaviti carinske pristojbe na neke od proizvoda u međusobnoj razmjeni. Brazil će uvesti restrikcije na 29 proizvoda, Argentina na 221, Paragvaj 427 i Urugvaj na 950, a sve će one biti postupno ukinute do kraja stoljeća. Do 80-ih godina u ove četiri zemlje, ako ne i u cijeloj Latinskoj Americi, prevladavala je ideja o subvencioniriranju industrije, dok se sada poduzetništvo priprema za skok u nepoznato bez sigurnosne mreže vladina protekcionizma. "Ili će se prilagoditi novim uvjetima, ili će nestati", komentira argentinski podtajnik za međunarodne trgovinske odnose, Marcelo Avogardo. Paragvaj, s 4.6 milijuna stanovnika i Urugvaj, s 3.2 milijuna, strahuju da njihovim industrijama nedostaje potrebna kompetitivnost kako bi preživjele priliv jeftine robe iz Brazila, zemlje sa 160 milijuna stanovnika, i Argentine, s 34 milijuna. "Mercosur će za posljedicu imati kaos u Paragvaju obzirom da naša industrija ne posluje tako glatko. Ono što je potrebno jest nacionalni program koji će pomoći poduzetništvu da se prilagodi novim uvjetima", smatra predsjednik paragvajskog Centra za uvoz. Znaci novog tržišta već su vidljivi. Argentinski sir, povrće, vino, mlijeko i meso pojavljuju se sada u brazilskim trgovinama. Takva roba bila je nepoznata desetljećima ranije kada su moćni loobyji blokirali uvoze. Automobili brazilske proizvodnje sve se češće mogu vidjeti na argentinskim ulicama i autocestama. Oko 115 joint ventures, poslova sklopljenih na temelju zajedničkog ulaganja, u vrijednosti od 1.5 milijarde dolara, sklopljeno je između Brazila i Argentine u sektorima kao što su proizvodnja auto-dijelova, žitarica, hrane, bankarskih usluga, trensporta i trgovine na veliko. Automobilska industrija je jedan od mnogih sektora za koje se očekuje da će procvjetati u novom ozračju. Argentina i Brazil već su se složili oko odbacivanja međusobnih kvota u trgovini automobilima i djelovima. General Motors Corp. nedavno se vratio u Argentinu, a i Toyota je također otvorila svoju tvornicu ondje. Drugi automobilski divovi, poput Chryslera, uskoro će učiniti isto. Još uvijek nedovoljno iskorišteno tržište, Latinska Amerika je druga po redu najbrže rastuća gospodarska regija u svijetu, s velikim potencijalom za izvoznike iz Sjedinjenih Država i Europe. Europska unija je, kako ne bi ostala isključena, u studenom prošle godine postavila okvir za povećanje trgovine sa zemljama Mercosura krajem 1995. godine. (Hina) br br 111121 MET jan 95 11HHMM MET jan 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙