ZAGREB, 4. prosinca (Hina) - Kupnju novih zrakoplova europskog konzorcija Airbus, tipa A319, za potrebe hrvatske zrakoplovne tvrtke "Croatia Airlines" (CTN), u cijelosti će financirati inozemna banka ili nekoliko banaka, uz, kako se
očekuje, jamstvo hrvatske Vlade. O tome sada predstoje intenzivni pregovori i s proizvođačem i sa zainteresiranim bankama. Cijena je zrakoplova oko 40 milijuna američkih dolara, a kroz osam godina CTN bi nabavio 14-16 zrakoplova A319 srednjega doleta, izvijestio je na današnjoj konferenciji za novinare glavni direktor CTN-a Matija Katičić.
ZAGREB, 4. prosinca (Hina) - Kupnju novih zrakoplova europskog
konzorcija Airbus, tipa A319, za potrebe hrvatske zrakoplovne tvrtke
"Croatia Airlines" (CTN), u cijelosti će financirati inozemna banka
ili nekoliko banaka, uz, kako se očekuje, jamstvo hrvatske Vlade. O
tome sada predstoje intenzivni pregovori i s proizvođačem i sa
zainteresiranim bankama. Cijena je zrakoplova oko 40 milijuna
američkih dolara, a kroz osam godina CTN bi nabavio 14-16 zrakoplova
A319 srednjega doleta, izvijestio je na današnjoj konferenciji za
novinare glavni direktor CTN-a Matija Katičić. #L#
Ocijenio je da je, uz izgradnju cesta, riječ o jednoj od najvećih
investicija u Republici Hrvatskoj, kazavši i da je CTN u 1994.
poslovao pozitivno, u 1995., zbog poznatih ratnih okolnosti, s
gubitkom od dva milijuna dolara, te da sadašnji podaci govore da je
lanjski gubitak pokriven i da će poslovna 1996. biti završena
pozitivnim rezultatom.
Podsjetivši da se godinu dana pregovaralo o kupnji zrakoplova s
američkim i europskim proizvođačima (Boeing ili Airbus), Katičić je
kazao da je odluka, iako su obje ponude bile gotovo ravnopravne,
prevagnula za Airbus zbog pretežito euromediteranskoga prometa CTN-a i
mogućnosti da se svakodnevno i bez ograničenja leti u odredišta
zemalja članica konzorcija Airbusa - Njemačke, Francuske i Velike
Britanije. Nažalost, iako se predviđalo da će novi zrakoplovi stići za
turističku sezonu 1997. godine, to neće biti ostvarivo, i isporuka
prvih trebala bi uslijediti sigurno u 1998. Razdoblje turističke
sezone 1997. bit će, kazao je, premošteno najmom Airbusovih
zrakoplova.
Govoreći o razvojnoj studiji, projekciji poslovanja i obnovi flote do
2006. godine, Katičić je kazao da CTN predviđa do tada u floti ukupno
sedam zrakoplova kratkoga, 12-16 srednjega, te dva do tri zrakoplova
dugolinijskoga doleta. Dodao je da je cijela ta investicija, zajedno s
rezervnim dijelovima i obukom osoblja, procijenjena na 1,5 milijardi
dolara. Po pokazateljima, profitabilnost zrakoplova, kroz
petnaestogodišnje razdoblje korištenja, počinje sedme godine, a i još
prije ovisno o popunjenosti i iskoristivosti zrakoplova, pojasnio je
Katičić.
Na upit o odabiru motora koji će biti ugrađen u zrakoplove, glavni
direktor CTN-a je rekao da se o tome još pregovora, dok je o početku
dogolinijskoga letenja CTN-a izjavio da se pregovara s nekoliko
inozemnih kompanija o godišnjem zakupu mjesta na njihovim dugim
linijama.
(Hina) db dd
041427 MET dec 96