FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PAPA I DARWIN: ŠTO JE IVAN PAVAO II. NEDAVNO NAPISAO O EVOLUCIJI?

RIM, 19. studenoga (Hina/AR) - Evolucija je više od jedne pretpostavke, napisao je papa Ivan Pavao II. u nedavnoj poruci Papinskoj akademiji znanosti, čiji su članovi u Vatikanu raspravljali o "Postanku i prvoj evoluciji života". Talijanska glasila to su protumačila kao da Papa priznaje Darwinovu teoriju o evoluciji, premda u svojoj poruci Ivan Pavao II. nije uopće spominjao engleskog znanstvenika koji je prije 150 godina objavio da je čovjek postao od majmuna. Da je kojim slučajem Ivan Pavao II. stvarno blagoslovio Darwinovu teoriju, kako su to napisali neki talijanski listovi, onda bi to značilo negaciju crkvene doktrine. Papa je samo kazao da neke evolucionističke teorije mogu biti sukladne i s naukom Crkve. Ivan Pavao II. nije sada prvi put govorio o evoluciji i nije prvi papa koji je kazao da se svijet stalno mijenja. Papa Pio XII. napisao je u enciklici "Humani generis" 1950. da neki bez opreza ocijenjuju da je sistem evolucije temelj svega, premda ga ni prirodne znanosti još nisu u potpunosti dokazale, ali je isto tako kazao da se može raspravljati o evolucionističkoj doktrini. Pio XII. je istodobno upozorio da se Darwinovom teorijom prije svega koriste komunisti kako bi dokazali svoj dijalektički materijalizam i iz razmišljanja izbacili svako spominjanje Boga. Sadašnjom svojom porukom, Ivan Pavao II. je otišao korak dalje od Pia XII. Kazao je da danas, više od pola stoljeća od enciklike "Humani generis", "nova saznanja navode na priznavanje da je teorija evolucije više od jedne pretpostavke. Poznato je da se ta teorija postepeno nametnula duhu istraživača poslije niza otkrića u različitim disciplinama znanosti". Od vremena enciklike Pia XII. Katolička crkva je prihvatila da se u katekizmu i u tekstovima iz religije u školama govori kako je postanak opisan u Bibliji zapravo simbolička priča te se ostavljalo vjernicima da slobodno prate znanstvena objašnjavanja nastanka čovjeka. Ivan Pavao II kaže da bi se umjesto jedne teorije o evoluciji trebalo govoriti u množini. Ta množina ovisi, s jedne strane, o različitosti u objašnjavanju mehanizma evolucije, a s druge strane o različitim filozofijama na koje se poziva. Tako postoji materijalističko čitanje evolucije i duhovno. Te Papine misli mnogi su odmah protumačili kao veliki preokret, jednak rehabilitaciji Galileja. No, Ivan Pavao II., koji je 1992. rekao da je Galilej bio neopravdano osuđen, još je 1986. govorio da teorija evolucije nije u suprotnosti s istinom o postanku svijeta, kada se iz nje ne isključuje utjecaj Boga. "Ne postoje teškoće, gledano s točke nauka vjere, u objašnjavanju postanka čovjeka, kao tijela putem evolucionističke pretpostavke", govorio je Ivan Pavao II. još 1986. Duh o kojem ni znanstvenici ne znaju mnogo, Božje je djelo, a čovječje tijelo se moglo mijenjati i razvijati. Taj korak Ivana Pavla II. je protumačen i kao želja da se zaustavi val kršćanskog fundamentalizma koji se pojavio u Americi, gdje postoje pokreti koji nastoje potpuno izbaciti, čak i iz školske nastave, Darwinovu teoriju i odbaciti sva suvremena otkrića znanosti. Osim toga, Ivan Pavao II. stalno pokušava stvoriti most između znanosti i vjere, pa i na ovo njegovo pismo Papinskoj akademiji znanosti treba gledati kao na dio tih nastojanja. (Hina) st br 191333 MET nov 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙