FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O JAVNIM CESTAMA PRED HRVATSKIM SABOROM

ZAGREB, 27. listopada (Hina) - Po konačnom prijedlogu zakona o javnim cestama, što će se uskoro naći na klupama saborskih zastupnika, za više od dvije trećine cesta u Hrvatskoj trebale bi se brinuti županije te gradovi i općine. U konačnom je zakonskom prijedlogu javna cesta definirana dobrom od interesa za Republiku Hrvatsku i u općoj je uporabi, a ne u vlasništvu Republike Hrvatske.
ZAGREB, 27. listopada (Hina) - Po konačnom prijedlogu zakona o javnim cestama, što će se uskoro naći na klupama saborskih zastupnika, za više od dvije trećine cesta u Hrvatskoj trebale bi se brinuti županije te gradovi i općine. U konačnom je zakonskom prijedlogu javna cesta definirana dobrom od interesa za Republiku Hrvatsku i u općoj je uporabi, a ne u vlasništvu Republike Hrvatske. #L# Uz tu razliku, tekst konačnog prijedloga zakona razlikuje se od teksta iz prvog čitanja i po tome što se tehničke ispostave privatiziraju u potpunosti od 1. siječnja 1998. Do 31. prosinca 1997. društva kapitala nastala od tih tehničkih ispostava, vlasništvo županije na čijem se području nalaze, bez natječaja bi dobivala poslove tekućeg održavanja javnih cesta koje su prije obavljale tehničke ispostave. Nakon toga prijelaznog roka društva kapitala trebala bi biti osposobljena za tržišno poslovanje. Novo je i rješenje prema kojem bi odluku o dodjeli koncesije za državne ceste na vladin prijedlog donosio Zastupnički dom Sabora (a ne Vlada). Javne ceste, prema predloženom zakonu, jesu ceste koje se ovisno o društvenom, prometnom i gospodarskom značenju razvrstavaju u državne, županijske ili lokalne ceste. Mjerila za razvrstavanje donosi Vlada. Temeljni planski dokument - Strategiju razvitka javnih cesta, donosi Zastupnički dom Sabora na prijedlog hrvatske Vlade i s njom mora biti usklađen program gradnje i održavanja javnih cesta, koji donosi Vlada na vrijeme od četiri godine. Gradnja i održavanje javnih cesta utvrđuje se godišnjim planom, koji za državne ceste donosi Uprava za ceste, a za županijske i lokalne županijska uprava za ceste. Predloženi zakon propisuje uvjete davanja koncesije na javnim cestama. Koncesijom se stječe pravo gospodarskog korištenja javne ceste, građenja i održavanja javne ceste, odnosno gospodarenja autocestama i cestovnim objektima, te pratećim objektima na cestovnom zemljištu. Odluku o dodjeli koncesije za državne ceste donosi Zastupnički dom Sabora, a za županijske i lokalne ceste županijska skupština. Koncesija se daje samo na temelju javnog natječaja. Zakon propisuje i organizaciju upravljanja javnim cestama. Zakonom se osniva pravna osoba čija je tvrtka Hrvatska uprava za ceste - pravna osoba za upravljanje državnim cestama. Ona obavlja djelatnosti gradnje i održavanja državnih cesta, gospodari autocestama i brine se o jedinstvu i cjelovitosti sustava mreže javnih cesta. Svaka županija za svoje područje osniva pravnu osobu za upravljanje javnim cestama - županijsku upravu za ceste. Prepuštanje županijskih i lokalnih cesta u nadležnost županija, kako obrazlaže predlagatelj, propisano je radi boljega gospodarenja javnim cestama. Hrvatska uprava za ceste i županijske uprave za ceste pravni su sljednici Javnog poduzeća "Hrvatske ceste" i osnovat će se imovinom tog poduzeća. Imovinu, prava i obveze JP "Hrvatske ceste" podijelit će ministar pomorstva 60 dana nakon stupanja zakona na snagu. Utvrđeni su izvori novca za financiranje javnih cesta. Sredstva godišnje naknade za uporabu javnih cesta što se plaća pri registraciji motornih i priključnih vozila uplaćivala bi se na račun županijske uprave za ceste i koristila bi se za županijske i lokalne ceste na području županije u kojoj su ostvarena. Cestarina za uporabu autoceste i objekta s naplatom te naknada za uporabu javnih cesta motornim i priključnim vozilima registriranim izvan Republike Hrvatske uplaćivala bi se na račun Uprave za ceste. Naknade za izvanrednu uporabu javne ceste i za prekomjernu uporabu zbog opterećenja javne ceste i učestalosti prometa, uplaćivala bi se na račun Uprave za ceste, odnosno županijske uprave za ceste koja je izdala dozvolu za izvanredni prijevoz. Naknade za korištenje cestovnog zemljišta i za obavljanje pratećih djelatnosti uplaćivale bi se na račun Uprave, odnosno županijske uprave koja je s korisnikom sklopila ugovor o korištenju cestovnog zemljišta, odnosno ugovor o obavljanju pratećih djelatnosti. Naknada za koncesije prihod je proračuna davatelja koncesije. (Hina) bm mc 271212 MET oct 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙