FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NORVEŠKA: NOVI POKUŠAJ ULASKA U AUTOMOBILSKU INDUSTRIJU

OSLO, 4. listopada - (Hina) - Prije četrdeset godina, točnije 1956. godine, norveški su proizvođači prvi put pokušali stvoriti dobar i uspješan automobil. No, u tome nisu uspjeli i sada se čine novi pokušaji ulaska Norveške u automobilsku industriju, piše novinar Reutera John Eriksen.
OSLO, 4. listopada - (Hina) - Prije četrdeset godina, točnije 1956. godine, norveški su proizvođači prvi put pokušali stvoriti dobar i uspješan automobil. No, u tome nisu uspjeli i sada se čine novi pokušaji ulaska Norveške u automobilsku industriju, piše novinar Reutera John Eriksen. #L# Norveškom je prvijencu bilo dano slikovito ime "Troll" a, nažalost, nakon lansiranja dočekala ga je jednako zla sudbina kakva snađe stvorenja po kojima je dobio ime kada ih uhvate prve jutarnje zrake sunca. Legenda, naime, kaže da se trolovi na jutarnjem suncu pretvore u kamen, a svjetlo dana vidjelo je nažalost samo šest primjeraka toga automobila. Naime, nakon što se na predstavljanju vrata prototipa nisu mogla otvoriti zbog hladnoće, cijeli je projekt pao u vodu. Naziv novog norveškog pokušaja ulaska u svijet industrije automobila zove se "City Bee" ili u prijevodu "gradska pčelica", a radi se o električnom automobilu namijenjenom samo gradskoj vožnji. Ako se uzme u obzir činjenica da je već sada prodano deset puta više "pčelica", nego što je trolova ikada proizvedeno taj se automobil po lokalnim standardima već smatra pravim uspjehom. Glavni izvršni direktor automobilske kompanije "Pivco AS" iz Osla Rolf Gulbrandsen je izjavio kako je već sada kupljeno šezdeset "pčelica", od čega polovica na američkome tržištu, a prije kraja studenoga na ulicama će ih biti najmanje stotinu. Norveške su pošte otkupile dva takva automobila te ih koriste za redovito raznošenje pošte. "Smatramo da je taj automobil najprikladniji za raznos pošte pa ove godine planiramo kupiti još deset", kaže voditelj Informativnog odjela norveških pošta Petter Skjelstad. Sljedeće godine istječe trogodišnje probno razdoblje, nakon čega se u Skandinaviji i Americi kreće punom parom u proizvodnju 15 000 novih dvosjeda. Gulbrandsen kaže da su zbog velike potražnje svugdje u svijetu morali planove proizvodnje za 1998. godinu pomaknuti na godinu prije. Kompanija "Pivco" osnovana je 1991. godine, ima samo 30 zaposlenika i nema nikakve veze s propalim projektom od prije četrdeset godina pod nazivom "Troll". "City Bee", 1995. izabran za skandinavski električni auto godine, nedvojbeno privlači više pozornosti nego većina drugih automobila. Gotovo je posve tih, ne izbacuje ispušne plinove i teži samo 750 kilograma, uključujući i 250 kilograma teški akumulator. Napravljen je od domaće oblikovane plastike koja se lako reciklira. Akumulator se takođe gotovo potpuno može reciklirati, s time da se 99,9 posto dragocjenog kadmija akumulatora NiCad može ponovno upotrijebiti. Troškovi vožnje iznose 0,50 kruna (0,770 dolara) na deset kilometara, održavanje je gotovo posve nepotrebno, motor traje pet puta dulje nego obični motori, a ulje ili mast se uopće ne trebaju koristiti. Prototip toga automobila prvi je put predstavljen na zimskim Olimpijskim igrama u veljači 1994. godine u Lillehammeru, nakon čega je testiran na jako niskim temperaturama, a proizvođači tvrde da je zadovoljio sve provjere obavljene u uvjetima hladnih norveških cesta. Dakle, to je posve drugačija priča od one od prije 40 godina. "Troll" je također imao šasiju od domaće plastike, a svi su mu ostali dijelovi većinom bili uvozni kao što je slučaj i s "pčelicom", ali sličnost tu prestaje. Naime, od pompozne predstavljanja "Troll"-a pred Industrijskom komisijom norveškoga parlamenta jednog hladnog zimskog jutra ispred Kraljevske palače, ispala je prava komedija. Proizvođač nije mislio na to da bi niske temperature mogle na plastične i aluminijske dijelove imati nepoželjan učinak. I tako... vrata su se zaglavila i nisu se više mogla ni na koji način otvoriti. Bio je to tek početak propasti za proizvođača iz grada Lunde na jugu zemlje - uspio je prodati samo pet od šest prvotno proizvedenih automobila i nakon nekoliko mjeseci morao je zatvoriti tvornicu. Sudbinu šestoga automobila nije teško otkriti - nakon nekoliko godina pojavio se kao jedna od nagrada na lutriji. (Hina) gt fs 041548 MET oct 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙