PEKING, 27. rujna (Hina) - Dok nekoliko banaka najavljuje dodjelu zajmova za kupnju osobnih automobila, Kineska banka za izgradnju već govori i o svojim prvim pozitivnim iskustvima s kreditiranjem kupaca. Dodijelivši od početka lipnja
zajmova u visini 19 milijuna američkih dolara, ova banka ističe kako je time pomogla da prodaja "Jette", proizvedene u suradnji s Volkswagenom, proteklih mjeseci raste po stopi od deset posto.
PEKING, 27. rujna (Hina) - Dok nekoliko banaka najavljuje dodjelu
zajmova za kupnju osobnih automobila, Kineska banka za izgradnju već
govori i o svojim prvim pozitivnim iskustvima s kreditiranjem kupaca.
Dodijelivši od početka lipnja zajmova u visini 19 milijuna američkih
dolara, ova banka ističe kako je time pomogla da prodaja "Jette",
proizvedene u suradnji s Volkswagenom, proteklih mjeseci raste po
stopi od deset posto. #L#
Dodjelujući kredite u visini 70 posto od cijene "Jette", s otplatom
na tri godine, banka zaista može pomoći da se proizvođač riješi
zaliha ili da proizvodi uz veće korištenje kapaciteta. Uočava to i
"Kineski poslovni tjedan", pišući kako je riječ o operaciji u kojoj
"umjesto da banke izravno daju novac (državnim) poduzećima, utječu na
njihovo oživljavanje stimuliranjem potražnje na tržištu".
Veća potražnja jedino je rješenje stanja u kojem navodno u prvih šest
mjeseci ove godine 116 tisuća automobila proizvedenih diljem Kine nije
našlo kupca. Razmišlja se i o smanjivanju cijena, što ne nailazi na
dobar prijem kod proizvođača s obzirom na visoke proizvodne troškove.
Istodobno, porezi i davanja pri kupnji automobila dosežu trećinu
cijene ionako skupog novog vozila, što dodatno smanjuje interes
privatnih kupaca, dakle kategorije koja danas predstavlja manjinu, ali
na koju se računa u procesu razvoja automobilske industrije. U tom
svjetlu, banke računaju i na mogućnost da davanjem zajmova natjeraju
potencijalne kupce da posegnu za sredstvima koja inače drže u banci kao
ušteđevinu, što bi pak omogućilo usmjeravanje novih sredstava u
proizvodnju.
Bez svježeg novca automobilska industrija ne može računati na procvat
koji bi u konačnici značio i konkretan prizvod, dostupan domaćem
kupcu. No, kaže autor jednoga teksta koji se u "China Daily" bavi
problemima kineske autoindustrije u svjetlu zbunjujućih državnih
propisa, "ni Rim nije sagrađen za jedan dan".
U međuvremenu, dok se jedni već voze u automobilima kupljenim na
kredit, a drugi raspituju o mogućnostima takve kupnje, najavljuje se i
obilježavanje četrdesete obljetnice kineske automobilske industrije,
čiji se početak vezuje uz 15. srpnja 1965. kada je iz tvornice izašlo
prvo domaće vozilo, kamion tipa "Jiefang" (Oslobođenje).
(Hina) mer br
271240 MET sep 96