FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SJEVERNO HRVATSKO PRIMORJE - POTICAJNA TURISTIČKA SEZONA

RIJEKA, 21. rujna (Hina) - Ovogodišnji turistički učinci na sjevernom Hrvatskom primorju, po statističkim pokazateljima o broju noćenja u prvih osam mjeseci, doista će biti, kako se i predviđalo, golem poticaj razvoju turizma na tomu području - nakon nekoliko, iz objektivnih razloga, slabih turističkih godina.
RIJEKA, 21. rujna (Hina) - Ovogodišnji turistički učinci na sjevernom Hrvatskom primorju, po statističkim pokazateljima o broju noćenja u prvih osam mjeseci, doista će biti, kako se i predviđalo, golem poticaj razvoju turizma na tomu području - nakon nekoliko, iz objektivnih razloga, slabih turističkih godina. #L# U razdoblju od siječnja do kraja kolovoza na sjevernom Hrvatskom primorju ostvareno je - 5,742.079 noćenja; to je 42 posto manje nego vrlo uspješne, predratne 1990., pet posto više nego 1994. i čak 66 posto više nego prošle godine. Prije agresije na našu zemlju sjeverno je Hrvatsko primorje raspolagalo sa 165.000 postelja, od kojih 30.300 hotelskih, a ostvarivalo je više od dvanaest milijuna noćenja. Sada na tom području ima oko 120.000 postelja. Pročelnik Odjela za turizam Primorsko-goranske županije Ranko Vlatković drži da će do kraja godine na sjevernom Hrvatskom primorju biti dosegnut promet od 55 do 60 posto predratnih godina. On napominje također kako do kraja studenog treba izraditi cjelovit program nastupa na turističkim sajmovima, izdati promičbene i slične publikacije za inozemno tržište kako bi se što uspješnije obavile pripreme za iduće turističko ljeto, koje bi trebala dosegnuti oko 80 posto prijeratnih učinaka. Ovogodišnji turistički rezultati, po Vlatkovićevim riječima, bili bi i bolji da vrijeme u posezoni nije bilo vrlo loše. Financijski pokazatelji uspješnosti ovogodišnje turističke sezone na sjevernom Hrvatskom primorju još nisu potpuni, no Vlatković navodi da su strani gosti, kojih je na većini odredišta bilo najmanje tri četvrtine u usporedbi s domaćima, bili nezadovoljni omjerom hrvatske valute prema deviznim sredstvima plaćanja, pogrješnom kategorizacijom hotelskih objekata i posebice cijenama izvanpansionskih usluga - što je izravno utjecalo na smanjenje potrošnje. Dio hotelskih poduzeća već sada teško isplaćuje plaće zaposlenicima, većina je opterećena visokokamatnim kratkoročnim pozajmicama, a za pripremu iduće sezone treba se opet zadužiti. Stoga pročelnik za turizam smatra da se u okviru opće državne strategije razvoja turizma trebaju naći novčani izvori koji će, najprije hotelijerima, ali i drugim sudionicima u turizmu, omogućiti da prevladaju iduću zimu i valjano se pripreme za sezonu - koja bi tako mogla biti prekretnicom hrvatskoga turizma. "Turističkim poduzećima svakako treba žurno omogućiti da kratkoročne zajmove pretvore u dugoročna, a budućnost turizma neprijeporno je u privatizaciji objekata i stranim ulaganjima", kaže Vlatković. Po njegovim riječima na sjevernom Hrvatskom primorju posebice treba ustrajati u privlačenju touroperatora, autobusera i organiziranih turističkih skupina - nasuprot ovogodišnjoj sezoni kad su prevladavali pojedinačni gosti, te u obrazovanju stručnjaka, produžetku predsezone i posezone, podizanju kvalitete smještajnih objekata, izgradnji prometne i druge infrastrukture, a također i u primjerenoj kategorizaciji objekata. Posebno treba iskoristiti turističke vrijednosti Gorskoga kotara i njegove prirodne ljepote, a krčke i druge zrakoplovne luke na riječkomu području moraju još djelotvornije služiti turizmu. (Hina) rž mc 211052 MET sep 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙