RIJEKA, 21. rujna (Hina) - Ovogodišnji turistički učinci na sjevernom Hrvatskom primorju, po statističkim pokazateljima o broju noćenja u prvih osam mjeseci, doista će biti, kako se i predviđalo, golem poticaj razvoju turizma na tomu
području - nakon nekoliko, iz objektivnih razloga, slabih turističkih godina.
RIJEKA, 21. rujna (Hina) - Ovogodišnji turistički učinci na sjevernom
Hrvatskom primorju, po statističkim pokazateljima o broju noćenja u
prvih osam mjeseci, doista će biti, kako se i predviđalo, golem
poticaj razvoju turizma na tomu području - nakon nekoliko, iz
objektivnih razloga, slabih turističkih godina. #L#
U razdoblju od siječnja do kraja kolovoza na sjevernom Hrvatskom
primorju ostvareno je - 5,742.079 noćenja; to je 42 posto manje nego
vrlo uspješne, predratne 1990., pet posto više nego 1994. i čak 66
posto više nego prošle godine.
Prije agresije na našu zemlju sjeverno je Hrvatsko primorje
raspolagalo sa 165.000 postelja, od kojih 30.300 hotelskih, a
ostvarivalo je više od dvanaest milijuna noćenja. Sada na tom području
ima oko 120.000 postelja.
Pročelnik Odjela za turizam Primorsko-goranske županije Ranko
Vlatković drži da će do kraja godine na sjevernom Hrvatskom primorju
biti dosegnut promet od 55 do 60 posto predratnih godina. On napominje
također kako do kraja studenog treba izraditi cjelovit program nastupa
na turističkim sajmovima, izdati promičbene i slične publikacije za
inozemno tržište kako bi se što uspješnije obavile pripreme za iduće
turističko ljeto, koje bi trebala dosegnuti oko 80 posto prijeratnih
učinaka.
Ovogodišnji turistički rezultati, po Vlatkovićevim riječima, bili bi
i bolji da vrijeme u posezoni nije bilo vrlo loše.
Financijski pokazatelji uspješnosti ovogodišnje turističke sezone na
sjevernom Hrvatskom primorju još nisu potpuni, no Vlatković navodi da
su strani gosti, kojih je na većini odredišta bilo najmanje tri
četvrtine u usporedbi s domaćima, bili nezadovoljni omjerom hrvatske
valute prema deviznim sredstvima plaćanja, pogrješnom kategorizacijom
hotelskih objekata i posebice cijenama izvanpansionskih usluga - što
je izravno utjecalo na smanjenje potrošnje.
Dio hotelskih poduzeća već sada teško isplaćuje plaće zaposlenicima,
većina je opterećena visokokamatnim kratkoročnim pozajmicama, a za
pripremu iduće sezone treba se opet zadužiti. Stoga pročelnik za
turizam smatra da se u okviru opće državne strategije razvoja turizma
trebaju naći novčani izvori koji će, najprije hotelijerima, ali i
drugim sudionicima u turizmu, omogućiti da prevladaju iduću zimu i
valjano se pripreme za sezonu - koja bi tako mogla biti prekretnicom
hrvatskoga turizma.
"Turističkim poduzećima svakako treba žurno omogućiti da kratkoročne
zajmove pretvore u dugoročna, a budućnost turizma neprijeporno je u
privatizaciji objekata i stranim ulaganjima", kaže Vlatković.
Po njegovim riječima na sjevernom Hrvatskom primorju posebice treba
ustrajati u privlačenju touroperatora, autobusera i organiziranih
turističkih skupina - nasuprot ovogodišnjoj sezoni kad su prevladavali
pojedinačni gosti, te u obrazovanju stručnjaka, produžetku predsezone
i posezone, podizanju kvalitete smještajnih objekata, izgradnji
prometne i druge infrastrukture, a također i u primjerenoj
kategorizaciji objekata.
Posebno treba iskoristiti turističke vrijednosti Gorskoga kotara i
njegove prirodne ljepote, a krčke i druge zrakoplovne luke na
riječkomu području moraju još djelotvornije služiti turizmu.
(Hina) rž mc
211052 MET sep 96