ZAGREB, 20. rujna (Hina) - Ministrica prosvjete i športa Ljilja Vokić razgovarala je danas s predstavnicima Europskoga vijeća Waldorfskih škola o obrazovanju djece u Waldorfskim školama u Hrvatskoj i drugim europskim zemljama.
Sastanku u Ministarstvu prosvjete i športa nazočni su bili i zamjenica i pomoćnik ministrice Božica Šimleša i Stjepan Lice.
ŠKOLA
ZAGREB, 20. rujna (Hina) - Ministrica prosvjete i športa Ljilja Vokić
razgovarala je danas s predstavnicima Europskoga vijeća Waldorfskih
škola o obrazovanju djece u Waldorfskim školama u Hrvatskoj i drugim
europskim zemljama. Sastanku u Ministarstvu prosvjete i športa nazočni
su bili i zamjenica i pomoćnik ministrice Božica Šimleša i Stjepan
Lice. #L#
Predstavnici Europskog vijeća iz Nizozemske, Njemačke i Velike
Britanije izvijestili su hrvatske prosvjetne vlasti o načinu rada
waldorfskih i državnih škola u svojim zamljama i mogućnostima njihova
financiranja.
Osvrćući se na iskustva u školovanju djece u Waldorfskim školama,
članovi Europskoga vijeća ističu da su neka iskustva i inovativnost
Waldorfske pedagogije vrlo poticajna i važna za ustrojstvo rada
redovite škole. S tim u vezi tajnik Vijeća nizozemskih Waldorfskih
škola Helmuth Van Renese ističe da je u Nizozemskoj tek 30 posto
državnih škola te da, unatoč tome, sve škole imaju pravo na
financiranje.
Govoreći o privatnim škola u Hrvatskoj, ministrica Vokić je
pozdravila njihovo osnivanje, ističući da je "bogatstvo različitih
škola ujedno i bogatstvo neke države". Na početku razgovora ministrica
je odbacila neke "proizvoljne tvrdnje zbog kojih se pojavio
nesporazum jesmo li za Waldorfske škole ili protiv njih". Ističući da
ni Ministarstvo prosvjete i športa ni ona osobno nisu protiv tih
škola, ministrica je kazala da "svaka privatna, a tako i Waldorfska
škola, potpada pod propise Republike Hrvatske", dodajući da se stoga
"inspekcija u toj školi ne bi trebala tumačiti kao suprotstavljanje
školi". Kako je rečeno, privatne se škole u Hrvatskoj ne financiraju,
a Waldorfska se financira kao eksperimentalna. S tim u vezi ministrica
je upozorila da "u vrijeme kad ni redovite škole nemaju novca, nismo u
mogućnosti pomagati više nego je predviđeno projektom".
Predstavnici Ministarstva prosvjete i športa upozorili su i na neke
manjkavosti i propuste u radu Waldorfske škole. Kako je rečeno, to je
pitanje "jasnih programa, vođenje pedagoške dokumentacije,
obavještavanje roditelja o sadržaju rada škole i mogućnostima
priključenja toga sustava redovitom sustavu obrazovanja te stručna
sprema nastavnika".
(Hina) mb dd
201537 MET sep 96