SPLIT, 20. rujna (Hina) - Na redovitoj godišnjoj Skupštini, dioničari Splitske plovidbe d.d. danas su donijeli odluku o smanjenju temeljnog kapitala Društva na 14,3 milijuna njemačkih maraka, tj. za 1,2 milijuna maraka prošlogodišnjeg
gubitka.
SPLIT, 20. rujna (Hina) - Na redovitoj godišnjoj Skupštini, dioničari
Splitske plovidbe d.d. danas su donijeli odluku o smanjenju temeljnog
kapitala Društva na 14,3 milijuna njemačkih maraka, tj. za 1,2
milijuna maraka prošlogodišnjeg gubitka. #L#
Predstavnici većinskih dioničara - Hrvatski fond za privatizaciju i
mirovinski fond - kao i predstavnici malih dioničara, sukladno toj
odluci prihvatili su smjanjenje vrijednosti dionice sa 100 na 92,25
maraka.
Razlozi gubitaka Splitske plovidbe, kako su na izvijestili čelnici
toga Društva, nepovoljni su uvjeti na međunarodnom brodarskom tržištu,
ponajprije niske cijene vozarina, visoki troškovi pretovara i održavanja
devet pretežito veoma starih brodova. Uz to, smanjena je proizvodnja
njihova najvažnijeg poslovnog partnera - Dalmacijacementa, pa su brodovi
i po deset dana čekali utovar. Nepovoljan trend poslovanja Splitske
plovidbe nastavljen je i u prvih sedam mjeseci ove godine, a razlog
je, ističe poslovodstvo, i dalje slaba ponuda tereta i niske vozarine.
No, naglašeno je, u ovoj su godini dobro poslovali brodovi Jadro i Krka.
Dioničari su se suglasili s prijedlogom poslovodstva da se radi
pribavljanja sredstava potrebnih za rad i razvoj Splitske plovidbe
prihvati priključenje društvu trgovinske tvrtke Podgora d.d. iz
Podgore i splitske tvrtke Gumbo. Time će se temeljni kapital splitskog
prijevoznika povećati za gotovo 12 milijuna maraka, odnosno na 26 milijuna
maraka.
Dioničari Splitske plovidbe neće imati pravo prvenstva upisa novih
120 tisuća dionica, a vlasnici novih dionica imat će jednaka prava kao i
vlasnici osnivačkih dionica.
Isto tako, donesena je i odluka o izmjeni i dopuni statuta Društva,
po kojoj će se Splitska plovidba, uz glavnu djelatnost, baviti i
izdavačkom i tiskarskom djelatnošću, proizvodnjom celuloze, papira i
kartona, građevinarstvom, ugostiteljstvom i hotelijerstvom i drugo.
Također je ukazano na potrebu brže privatizacije Splitske plovidbe, jer
se, kako je rečeno, samo tako mogu postići bolji poslovni rezultati.
(Hina) em sab
201449 MET sep 96