FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OTVORENA IZLOŽBA JAKOVA BRATANIĆA

ZAGREB, 4. rujna (Hina) - Umjetnički paviljon u Zagrebu započeo je novu sezonu današnjim otvorenjem izložbe istaknutog hrvatskog slikara, povjesničara umjetnosti, likovnog pedagoga i pravnika Jakova Bratanića. Izloženo je preko 200 radova, a otvorenju izložbe, koja je podjeljena u dva ciklusa - baština i rekvijem, uz brojne likovne umjetnike, kulturne i javne djelatnike bio je nazočan i ministar kulture mr. Božo Biškupić.
ZAGREB, 4. rujna (Hina) - Umjetnički paviljon u Zagrebu započeo je novu sezonu današnjim otvorenjem izložbe istaknutog hrvatskog slikara, povjesničara umjetnosti, likovnog pedagoga i pravnika Jakova Bratanića. Izloženo je preko 200 radova, a otvorenju izložbe, koja je podjeljena u dva ciklusa - baština i rekvijem, uz brojne likovne umjetnike, kulturne i javne djelatnike bio je nazočan i ministar kulture mr. Božo Biškupić. #L# Ravnateljica umjetničkog paviljona Lea Ukrainčik u uvodnom slovu je kazala da je ova izložba presjek umjetnikovog stvaralaštva koji je na hrvatskoj likovnoj sceni nazočan više od pola stoljeća. Autor uvodnog eseja u katalogu izložbe, dr. Tonko Marojević na svečanosti otvorenja je istaknuo da ova izložba, s dva ciklusa na pravi način predstavlja intelektualni i umjetnički habitus Jakova Bratanića. Govoreći o osobitosti ciklusa Marojević je naglasio da je prvi ciklus - baština posvećen gradovima diljem Lijepe naše, od rodnoga Hvara preko Zadra, Splita, Nina i Raba do Zagreba, te da je drugi ciklus - rekvijem, hommage žrtvama agresije na Hrvatsku. Napomenuo je da su na slikama prvog ciklusa prepoznatljivi ambijenti gradova - naročito ono prvotno, ruralno, rustikalno, hrvatsko, dok su u ciklusu rekvijem radovi iznimno slojevitog gustog prostora, te da ti radovi po svom značenju nadmašuju prolaznost, bilo da se radi o figurativnom ili apstraktnom na Bratanićevim slikama. Bratanić ujedinjuje čiste i jasne tonove, boje, nastojeći izjednačiti napon dvaju polova njegova slikarskog djela - idealizma i figuracije, ocjenjuje Marojević, dodajući da se autora slika tijekom svoga dugogodišnjeg stvaralaštva ne može svrstati ni pod kakav trendni stil. On je moderan u tradiciji i sudionik ili subaštinik tradicije modernoga, ustvrdio je Tonko Marojević. (Hina) ta gk 042352 MET sep 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙