ZAGREB, 4. rujna (Hina) - Umjetnički paviljon u Zagrebu započeo je novu sezonu današnjim otvorenjem izložbe istaknutog hrvatskog slikara, povjesničara umjetnosti, likovnog pedagoga i pravnika Jakova Bratanića. Izloženo je preko 200
radova, a otvorenju izložbe, koja je podjeljena u dva ciklusa - baština i rekvijem, uz brojne likovne umjetnike, kulturne i javne djelatnike bio je nazočan i ministar kulture mr. Božo Biškupić.
ZAGREB, 4. rujna (Hina) - Umjetnički paviljon u Zagrebu započeo je
novu sezonu današnjim otvorenjem izložbe istaknutog hrvatskog slikara,
povjesničara umjetnosti, likovnog pedagoga i pravnika Jakova
Bratanića. Izloženo je preko 200 radova, a otvorenju izložbe, koja je
podjeljena u dva ciklusa - baština i rekvijem, uz brojne likovne
umjetnike, kulturne i javne djelatnike bio je nazočan i ministar
kulture mr. Božo Biškupić. #L#
Ravnateljica umjetničkog paviljona Lea Ukrainčik u uvodnom slovu je
kazala da je ova izložba presjek umjetnikovog stvaralaštva koji je na
hrvatskoj likovnoj sceni nazočan više od pola stoljeća.
Autor uvodnog eseja u katalogu izložbe, dr. Tonko Marojević na
svečanosti otvorenja je istaknuo da ova izložba, s dva ciklusa na
pravi način predstavlja intelektualni i umjetnički habitus Jakova
Bratanića. Govoreći o osobitosti ciklusa Marojević je naglasio da je
prvi ciklus - baština posvećen gradovima diljem Lijepe naše, od
rodnoga Hvara preko Zadra, Splita, Nina i Raba do Zagreba, te da je
drugi ciklus - rekvijem, hommage žrtvama agresije na Hrvatsku.
Napomenuo je da su na slikama prvog ciklusa prepoznatljivi ambijenti
gradova - naročito ono prvotno, ruralno, rustikalno, hrvatsko, dok su
u ciklusu rekvijem radovi iznimno slojevitog gustog prostora, te da ti
radovi po svom značenju nadmašuju prolaznost, bilo da se radi o
figurativnom ili apstraktnom na Bratanićevim slikama.
Bratanić ujedinjuje čiste i jasne tonove, boje, nastojeći izjednačiti
napon dvaju polova njegova slikarskog djela - idealizma i figuracije,
ocjenjuje Marojević, dodajući da se autora slika tijekom svoga
dugogodišnjeg stvaralaštva ne može svrstati ni pod kakav trendni stil.
On je moderan u tradiciji i sudionik ili subaštinik tradicije
modernoga, ustvrdio je Tonko Marojević.
(Hina) ta gk
042352 MET sep 96