FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SRJ PREDLOŽILA SVOJ MEMORANDUM O SUKCESIJI

BEOGRAD, 4. rujna (Hina) - Nezadovoljna najnovijim prijedlogom Arthura Waatsa, međunarodnog posrednika u pregovorima o sukcesiji, o nasljeđivanju državne imovine bivše SFRJ, SR Jugoslavija je izradila vlastiti 'memorandum o razumijevanju', koji se temelji, kako se navodi, "na uvažavanju specifičnosti jugoslavenske društvene i ekonomske stvarnosti".
BEOGRAD, 4. rujna (Hina) - Nezadovoljna najnovijim prijedlogom Arthura Waatsa, međunarodnog posrednika u pregovorima o sukcesiji, o nasljeđivanju državne imovine bivše SFRJ, SR Jugoslavija je izradila vlastiti 'memorandum o razumijevanju', koji se temelji, kako se navodi, "na uvažavanju specifičnosti jugoslavenske društvene i ekonomske stvarnosti". #L# U prijedlogu memoranduma jugoslavenske skupine stručnjaka za sukcesiju, čiji je predsjednik akademik Kosta Mihailović, uz ostalo, stoji, da u rješavanju otvorenih pitanja "u postizanju sporazuma podjednako uvažavaju interesi svih" te da je potreban "kompromis radi postizanja zajedničkog rješenja", pri čemu se očekuje i "aktivna medijatorska uloga predsjednika Skupine za sukcesiju". "Pri utvrđivanju međusobnih obveza i potraživanja stranke polaze od načela sveobuhvatnosti i njihovog istodobnog rješavanja (package deal)", navodi se u jugoslavenskom prijedlogu memoranduma. Dodaje se da bi se - na temelju "sporazumno utvrđene definicije državne imovine, obveza i potraživanja SFRJ i sporazumno utvrđene metodologije njihovog vrednovanja - sačinio njen pregled (inventar)" i to na "isti način, bez bilo kakvih prioriteta, uz jednaki tretman svih strana". "Imovina nastala zajedničkim financiranjem, u načelu bi pripala onima koji je imaju u državi, a kako je država u tim slučajevima zapravo obavljala funkciju investicijske banke, ta joj se sredstva s određenim prinosom moraju vratiti", stoji u prijedlogu memoranduma SRJ, a u fusnoti se objašnjava da u imovinu SFRJ ulaze "stvari, pokretne i nepokretne, financirane iz zajedničkih izvora, kako i prava koja su nastala u vezi sa ili na osnovi te imovine, ili s time povezanih odluka povezanih organa države u domaćim i inozemnim transakcijama". Predmet podjele ne bi bila imovina koju su u Kraljevinu Jugoslaviju unijele Kraljevina Srbije i Crne Gore i dijelovi ranije Austrougarske, predlaže SRJ. "Inventar imovine države, prava i obveza (..) sačiniti će se u povodu izdvajanja svake od bivših republika SFRJ na odgovarajući datum, kako bi se utvrdili odnosi svake nove države sa SFRJ", navodi se u prijedlogu SRJ i dalje obrazlaže da će se vrijednost imovine iskazati u nominalnim iznosima i pretvoriti u tekuće vrijednosti na "referentni datum", "primjenom službenih i pouzdanih podataka o kretanju cijena i deviznog tečaja". "Financijske obveze i potraživanja u odnosu na inozemstvo iskazane u inventaru smatraju se obvezama i potraživanjima države u kojoj krajnji nositelj izvornih ugovornih obveza ima svoje sjedište. (..) Stranke će takozvani nealocirani dug koji je svojedobno (..) na sebe preuzela Federacija, odnosno NBJ, sporazumno raspodijeliti među sobom, na temelju načela pravednosti", navodi se u jugoslavenskom prijedlogu. Dodaje se da će se smatrati "provizornim svi sporazumi o tome pitanju koji su zaključeni na drugim osnovama". Kao ključ za podjelu imovine, SR Jugoslavija predlaže broj stanovnika, napominjući da se - glede financijskih obveza i potraživanja prema inozemstvu - stranke mogu dogovoriti i o primjeni nekog drugog ključa. Beograd u svome 'memorandumu' također predlaže da pojedina pitanja koja "bitno ne narušavaju ravnotežu interesa", mogu biti isključena iz sporazuma, primjerice arhivi, državljanstvo, međunarodni ugovori, članstvo u međunarodnim udrugama, stečena prava, mirovine i drugo. (Hina) bs sp 041617 MET sep 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙